Gå till innehåll

NLT - Set på helfärgat bräde


Prot

Recommended Posts

Har satt mig ganska nyligen vid bordet och satt ett fyrtal för att dubbla stacken så inga speciella reads.

 

Starting a new hand (#464979365)

Texas Holdem NL $0.50/$1 - 2006-12-21 14:01:50 Server

Table Dubai (6 max)

Seat 1: Billformaf ( $19 )

Seat 3: SkyBlue82 ( $164.95 )

Seat 5: sstub ( $31.60 )

Seat 6: btsv3311 ( $41.80 )

Seat 8: HERO ( $229.40 )

Seat 10: LaMotta1 ( $109.26 )

btsv3311 posts Small Blind $0.50

HERO posts Big Blind $1

Dealing cards

Your cards 7h 7s [HERO]

LaMotta1 calls $1

Billformaf raises $4

SkyBlue82 folds

sstub folds

btsv3311 calls $3.50

HERO calls $3

LaMotta1 calls $3

Dealing Flop 7c Kc Tc

btsv3311 checks

HERO bets $15

LaMotta1 raises $30

Billformaf folds

btsv3311 goes All-in $37.80

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge... speciellt när det är en check-raise all in och en till fi bakom dig som redan raisat dig,

 

Rent spontant så känns det som en fold då du dessutom har en till fi bakom dig, så utan read skulle jag nog rösta för fold, hade du vart ensam med btsv3311 så hadee det varit ett annat läge..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch va jobbigt. Jag är grymt sugen på att dega där. Shortisen lär ju inte ha färgen särskilt ofta men han är ju inte riktigt problemet. Jag hade nog degat men vetifan om det inte är rätt att folda egentligen.

Vi leder nog ofta mot shorten men storstacken kommer antagligen folda alla händer vi slår utom möjligen AcKx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch va jobbigt. Jag är grymt sugen på att dega där. Shortisen lär ju inte ha färgen särskilt ofta men han är ju inte riktigt problemet. Jag hade nog degat men vetifan om det inte är rätt att folda egentligen.

Vi leder nog ofta mot shorten men storstacken kommer antagligen folda alla händer vi slår utom möjligen AcKx

 

 

Är du inte orolig över att shortisen kan ha färg, kan han inte ha synat med en hand som JcQc eller 8c9c pre för att sedan check-raisa hela sin stack? Jag skulle va ganska orolig för detta om jag var i det här läget i alla fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det känns som det är omöjligt att lägga handen ändå. Att förbättra setet från flop till river är ju typ 1/3 om jag kommer ihåg rätt. Fienden med helt inköp (fi1) kan ju inte höja oss om vi bestämmer oss för att syna shortiens allin. Vi kan väl ganska enkelt anta att fi1 även kommer syna de extra $8 som han måste då shortien har ställt. Pot på $107 och det kostar oss $23 att syna så fold är verkligen inte ett alternativ tycker jag. Då han limpar in känns det rätt lugnt att vi inte är uppe mot ett högre set då han borde openraisa med TT/KK. Att fi miniraisar mitt potbet är ju sjuk styrka. Frågan är om vi bara synar om han kan spela för hela sin stack även om vi prickar kåken på turn. Alternativt om vi missar hur stort bet får vi mot oss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha så det är du som är xxx!

 

Ett fyrtal? Jag har två fyrtal på dig i PO under den sessionen. :) Iofs kanske det andra kom senare. Alltså ska jag inte ge mig in i diskussionen i och med att jag satt vid bordet, men Lamotta1 är en rätt passiv spelare enligt mig. Checksyn, checkminiraise typen...har svårt att släppa händer också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...