Trolldeg Postad 9 Februari , 2005 Rapport Postad 9 Februari , 2005 Tänkte gå igenom några AK händer eftersom det är min allra sämsta hand resultatmässigt. Bordsstämning Satte mig ganska nyss vid bordet men som vanligt vid 100NL borden på Party så är det mycket löst spel och dom flesta syner med lite vad som helst. Preflop Seat 1: AcesOnTilt ( $95 ) Seat 2: Crunchwins ( $191.8 ) Seat 3: Monzar ( $202.05 ) Seat 4: ngaytan ( $174.2 ) Seat 5: Tiltisgood ( $105.4 )(Button)[ A K ] Seat 6: sniifx ( $99.6 ) sniifx posts small blind [$1]. Crunchwins posts big blind [$2]. Monzar calls [$2]. ngaytan calls [$2]. Tiltisgood raises [$9]. En del limpare som vanligt så jag trycker på lite. AcesOnTilt folds. sniifx folds. Crunchwins folds. Monzar calls [$7]. Allt ifrån pocket till AK-AT. Suited connectors är inte heller omöjligt ngaytan folds. Flop Pot: $21 Kvar i stack: $98 Flop [ A:diamond:, 2:club:, 6:diamond: ] Monzar checks. Tiltisgood bets [$15]. Ser inget farligt på floppen så bettar ut och hoppas på att han har träffat ett svagare ess eller sitter med suited connectors. Monzar calls [$15]. AK-AT samt färgdrag. Pocket utesluter jag eftersom dom senaste gångerna han träffat set har han tokbettat direkt för att skydda handen. Turn Pot: $51 Kvar i stack: $83 Turn: [ Q:club: ] Jahapp, mindre roligt kort eftersom AQ är en mycket möjlig hand. Monzar checks. Tiltisgood bets [$40]. Bettar på här och hoppas att han fortfarande jagar färg eller att han har ett svagare ess som jag är tämligen säker att han kommer att syna på Monzar raises [$150]. Ajaja, AQ? Tycker fortfarande inte att hans hand är tillräckligt definerad för att göra en fold rätt så jag synar. Tiltisgood is all-In. River är blank och han visar upp AQ. Kommentarer Min fråga är, kunde jag spelat den här på ett annat sätt och kommit ifrån den på turnen? Betta mindre på turn och folda vid omslag? Alla kommentarer uppskattas. Hoppas för övrigt att jag inte missat något viktigt Citera
King_ingo Postad 9 Februari , 2005 Rapport Postad 9 Februari , 2005 Personligen så skulle jag ha gett upp när han höjde på turnen. Men det är säkert jag som är tomtig. Men en tanke som jag har är att på den floppen så hade jag nog bettat pot. Speciellt för att jaga ut ett färgdrag men också för att få veta lite om hans hand. Om han har AT till exempel så skulle han nog känna sig slagen vid det laget. Men nu kunde han ta ditt bet som en svaghet och tro att han har den bästa handen. Men med AQ så läger han inte ner så lätt. Så det skulle vara ännu enklare att sätta han på AQ. För QQ hade han bara synat med och KK hade han nog inte vågat höja med. Ni kan ju även sitta på samma hand. Sen utifrån den informationen så är det antingen att checka turn och hoppas på ett K och lägga sig mot ett bet på rivern. Eller trycka in stacken på turn och "låtsas" som att du har AA. Jag personligen skulle göra det senare och sedan sitta där snopen utan pengar. Sen vid vissa sådana här bord kan du inte vara helt säker på att han inte sitter på 22. Tro det eller ej. Men det händer att man har satt en fi på minst QQ och så visar han upp sitt set i sexor eller liknande. Ps. Jag hatar att minibetta. Om du hade minibettat mig på turn hade jag garanterat slagit om med vilka kort som helst. Ds Citera
Trolldeg Postad 9 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2005 Sen vid vissa sådana här bord kan du inte vara helt säker på att han inte sitter på 22. Tro det eller ej. Men det händer att man har satt en fi på minst QQ och så visar han upp sitt set i sexor eller liknande. Anledningen till att jag inte satte han på ett pocket är att jag sett han spela dom otroligt snabbt ett flertal gånger. Citera
Hector Postad 9 Februari , 2005 Rapport Postad 9 Februari , 2005 Jag skulle nog släppt den på turn. Varför skulle han check raisa all inn om han inte hade top pair top kicker slagen. Speciellt eftersom killen sitter på en ganska stor stack och borde således definieras som bra spelare tills motsatsen är bevisad. Citera
Kip Postad 16 Februari , 2005 Rapport Postad 16 Februari , 2005 Trolldeg =) Eftersom du ar nyinkop pa ett NLfiskbord pa partypoker ar det bara att syna dar. Du blir alldeles for comitted dar tycker jag. Som vissa sa, det ar nog battre att betta hardare pa floppen. Dra upp ett potbet, eventuellt 1,5x.. I langden far du syn av tomtar som du alltid har slagen, att han just traffar sin kicker pa turn ar ju sjukt illa. Men nar man ar nyinkopt pa NL100 och AK traffar A pa floppen om det inte ar 3 suited eller parat andra par ar det bara lara sig, du kommer forlora ditt inkop, bara reloada och kora! Citera
Trolldeg Postad 16 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2005 Aja, dra på lite mer på flop nästa gång då... Som sagt, tror inte heller man kan komma undan när den turnen kommer. Trolldeg =) Betyder det där att jag känner dig? Du får gärna uppfriska mitt minne. Citera
MorganSthlm Postad 17 Februari , 2005 Rapport Postad 17 Februari , 2005 Jag skulle nog bettat lite mindre på turnen, typ 25$ och foldat vid omslag eftersom AQ var en trolig hand så finns det ingen anledning att "prestigecalla". Tycker han att han ska bluffa dig så får du ta det den här gången. Det är bättre än att bli av med stacken... Ta min åsikt med en nypa salt för jag anser mig själv vara "rookie" fortfarande men det är så jag skulle gjort... Morgan Citera
Recommended Posts