Gå till innehåll

MTT Finalbord KQ...


sulla

Recommended Posts

Vi är bara tre kvar efter att tre shortstack-killar precis åkt ut, jag har på hela finalbordet varit megachippie men har de sista händerna först förlorat en slantsingling mot en av de tidigare shortisarna sen plockade amextra en pott från mig.

 

Readen jag har på¨bägge spelarna är att de är rätt tomtiga, amextra är något bättre än Cally. Jag har sett både rätt defensiva spel samt en hel del märkligt offensiva från amextra, just nu är det en del blinds-steal pga av att stackarna är relativt djupa i förhållande till blindsen

 

FRÅGA: Ska man vika, syna eller ställa om här? Vad kan man sätta FI på?

 

 

 

** Game ID 646583145 starting - 2006-12-21 00:04:32

** $4000 GTD $25 NLHE Freezeout[1126796]:Table 5 [Multi Table Hold 'em] (2000.00|4000.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- Cally32 sitting in seat 5 with $63521.89

- sulla sitting in seat 7 with $77021.59 [Dealer]

- amextra sitting in seat 8 with $98456.52

 

amextra posted the small blind - $1000.00

Cally32 posted the big blind - $2000.00

 

** Dealing card to sulla: King of Spades, Queen of Clubs

sulla raised - $6000.00

amextra called - $6000.00

Cally32 folded

 

** Dealing the flop: King of Clubs, Jack of Spades, 3 of Spades

amextra checked

sulla bet - $8000.00

amextra called - $8000.00

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

amextra checked

sulla bet - $16000.00

amextra called - $16000.00

 

** Dealing the river: 10 of Diamonds

amextra bet - $21000.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog ställa här. Skulle nog gjort det redan på turn.

 

Att han har AK är inte sä troligt med tanke på preflop spelet. JJ eller 33 känns inte heller troligt om han inte slowspelar det hela. Han kan ha köpt in stegen om han hade AQ eller K9 och då är det bara att bita i det sura. Gissar att han fick ett tvåpar på rivern eller möjligen satt med K9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ser ju onekligen ut som en värdebet.

 

Händer som fi kan ha som slår dig är alla vettiga Kx(AK,KJ,KT), AQ, JJ, TT, lite långsökta Q9 spader. Händer som vi slår borde kunna bestå av mindre vettiga Kx, sprucket spaderdrag, kanske t.o.m. sprucket stegdrag som träffade par på river (QT). Kanske att man ibland även får se en stoppbet av Jx på river.

 

Givet betstorleken och vår hands styrka tycker jag att syna är det enda alternativet. Surt om vi är slagna (även surt att inte få ut allt om vi leder) men vi får en chans till, 10bb är inte omöjligt att slå tillbaka ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, kan flika in tankar jag hade under handen.

 

Synen pre, inget att snacka om, han har synat med många spekulativa händer vilket man ska med detta djupet.

 

Synen flopp, känner att han träffat minst mellanpar men antagligen K, min kicker känns rel stark men jag vet att han vet att jag bara spelar fördiga händer, har nog inte semibluffat/bluffat den sista timmen. Kanske spaderdrag?

 

Turn, jag bettar medvetet lite då jag vill ha med ev spaderdrag, kanske kan han även betala med tvåpar/sämre triss. Att han tar syn här säger mig inget mer än vad flopp gjorde. Tveksam om det kan vara en slowspelad KJ jag är uppe mot.

 

River, han bettar ut

 

Färgdraget borta, bluff? Känns inte vettigt då jag visat styrka, det enda han får mig att vika är samma hand.

 

Kåk, inte helt otrolig hand, väldigt slowad iofs i så fall

 

Triss, borde i så fall vara sämre än min, pushar jag kan jag få betalt

 

Tvåpar, tveksamt om han bettar denna hand i detta läge.

 

Stege, finns möjlighet, ev lite fiskigt om han synat sig till det.

 

 

Ser man till detta är det enda rimliga jag slår en triss, de övriga två får jag stryk emot.

 

Vid synförlust har jag 10BB kvar, finns det inget värde i push?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De han tror att du har är förmodligen en bluff eller en kung.

 

Om han har en bättre hand och:

 

Tror att du bluffar så borde han checka och låta dig bluffa igen

 

Tror att du har en kung borde han gå all-in eftersom man oftast inte lägger högsta trissen på en relativt ofarlig bräda med ungifär halva stacken inne redan. Möjligen skulle han kunna checkraisa all in, men att beta 24000 vore konstigt.

 

När man tittar på dom händer som slår dig så är AK och AQ orimliga eftersom de flesta inte vill spela floppar med dom utan position. Q9 är rimlig att syna med preflop men det är orimligt att syna på floppen och turn om dom inte är i spader.

 

Jag hade tryckt in allting i denna situationen. Fi behöver bara ungifär 12 000 för att vinna ungifär 110 000 så han borde syna med även medpar i treor om han tror att de finns en liten chans att du bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen anledning att gå all-in. Antingen har fi ingenting eller så har han nöten. KT, KJ eller AK, samt kanske 33 är rimliga händer. Alla spaderdrag är rimliga också. Som vanligt hyfsat readbaserat men det är väl inte alltförmånga som spelar KT, KJ och AK såhär. Det gör sällan nån skillnad eftersom fi kommer kasta alla bluffar för all-in. Syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret på vad han hade är i detta fallet mindre intressant, hur som visade det sig att han spelat AQ och nu hade stegen.

 

Jag satt som frågetecken hela kvällen och funderade hur man synar halva stacken på ett drag, elle om han helt enkelt trott att jag var tom.

 

Men grundtanken var ändå att dessa händer är svåra att inte betala av, jag menar det finns egentligen inget förutom spaderdraget som jag kastar för en 20K bet när han fegsynat hela vägen. Och hur ofta kan man egentligen tro att han verkligen bluffar i detta läge, jag trodde ju ev kåk, men stege fanns inte i min värld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...