Gå till innehåll

NLT25-Shorthanded-Top tvåpar-Vad göra river?


Recommended Posts

Tar det ur minnet.

Jag spelar NLT på Full Tilt med just över 25 dollar i stacken. Fi sitter med flera inköp och verkar vara en hyffsad spelare för dom här nivåerna.

Jag sitter på smallblind. UTG+1 höjer till 0,75. Fi som sitter direkt efter synar, så gör även knappen. Jag synar med K-Qs. Big blind synar och vi ser alla floppen som är : Kd - 5c - Qc

Smallblind betar ut 1 dollar, jag slår upp till 7 dollar för att få bort drag.

Fi synar och restar foldar.

Turn är 9s. Bordet är alltså Kd - 5c - Qc - 9s

Jag är inte säker på vad fi har, J-10 i klöver känns möjlig. 5-5 känns som att han skulle ha slagit om på flop. K-x i klöver eller Ac-Jc är möjligt.

Jag betar ut runt 11 dollar. (känns nu i efterhand som att det var för lite, borde ställa med runt 11 dollar till?)

Fi synar igen.

Nu känns det verkligen som färgdrag.

River 10s.

Alla knektar slår mig nu. Har haft haft J-10 har jag varit slagen på turn också. A-J har just dragit ut till nötterna. K-x i klöver slår jag fortfarande.

Vad göra? Spara 11 dollar eller är det bara att skjuta in dom? Annars då, check-syn? (låta honom bluffa med sprucket färgdrag) Eller kanske rentav check-fold?

Nu känns det som att turnspelet strulade till sig så mycket. Ge gärna bättre exempel på hur jag ska spela där! (all in?)

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din bet på floppen är så stor att han inte behöver slå om med set eller bättre. Den synen är stark av fi. Toppar+färgdrag, steg+färgdrag eller set.

Väl på turn finns inte läggning och du vet att allt ska in. kåken kan sitta och du kan leda. Du har 22 kvar och 17 ligger i potten.

= all in på turn. Då slipper du gråtbeta/check-gråtsyna på river.

Ett alternativ är en potbet på flop. Då kan då komma undan senare. Med den större (7) beten talar du om att du kommer att spela om allt och han tackar ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...