Gå till innehåll

Mjölkning mot tight spelare


pse_Ghost

Recommended Posts

Här är en hand som inträffade för mig under den senare delen av en $25K guaranteed,ca 40 personer kvar,snittstack runt 15000 chips,blinds 300/600.

Jag har 21000 marker och hittar :Ah::Jg: på knappen,positionshöjer till 1800 och får mothugg av BB som dubblar min höjning, och har dryg 30000 marker. Lilla blind och övriga mellan oss lägger sig preflop.

Fi har spelat tight genom hela turneringen och sällan gett sig in i kampen med näst bäst hand preflop,och har ofta spelat TT-AK aggressivt preflop.

 

Flop: :Ag::Jd::Th: Pot:7500 Marker kvar:17600

 

Fi bettar halvpott (runt 3000),och jag vill inte röja min hands styrka ännu så jag synar platt.

 

Turn: :9h: Pot:13500 Lagom roligt turnkort då Fi kan ha något i stil med AQ eller QQ stegdrag,om han inte redan träffat någon slags triss med JJ eller TT. Tror dock inte han sitter på KQ med tanke på spelet preflop. Tror fortfarande han har något i stil med AK/AQ.

Hur skulle ni spela AJ i detta läget?Finns ju en god chans att jag leder, men det kan bli svårt att motivera syn på river om K,8 eller Q kommer på river. Samtidigt löper man stor risk att pot committa sig själv med hänsyn till pottens storlek,FI's antal marker kvar (han täcker mig med ca 10000). Kanske bör jag inte låta denna hand gå till river och trycka till på turn,eller är det en missad chans att få betalt av AK/AQ som jag hoppades han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade jag tryckt nångång så hade jag tryckt in allt efter hans bet efter floppen. Tycker brädan ser läskig ut med tanke på hans höjnig pre-flop. Finns för mycket drag och liknande för att inte trycka all-in. Han kan mycket väl sitta på AK/AQ så de är dumt att låta honom få chansen att pricka stegen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slå om flopp, om du leder och det kommer en Q eller K på turn går han sannolikt om dig och om inte lär han bli rädd att stoppa in mer.

 

med den HD:n du ger honom kan han ha set på 9 set, 12 kombos han ev lägger(KK+QQ) och AK på 8 sätt som du slår.

han kanske också jan tänka sig lägga AK om du slår om flopp iofs.

 

din hand är inte så kul med tanke på omstädnigheterna faktiskt. svårspelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Om det är en spelare som spelat cykelbyx-tajt innan så skulle jag ha ställt om och flyttat in allt i det läget. Att försöka mjölka med en så tajt lirare till sista kortet med entt sånt "bra" bord har allt för många gånger slutat i sorgliga katastrofer för min del. Cykelbyxor ska helst köpas tidigt (innan turn eller helst innan 80-talet ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...