Gå till innehåll

NLT - AKs, knappen, preflop i 4 bettad pot, djupa stackar


Pedroboy

Recommended Posts

Fi sitter i cutoff och höjer först in dettar är tredje gången som han reraisar mitt trebet och jag har vikt hitills dock har han vikt för mit trebet ca 3 gånger. Jag har alltså trebettat många gånger. vi har spelat 200 händer på bordet och mina stats vid bordet är 11/11/5 vpip/pfr/tot agg factor

FI har 42/17/1

 

Då detta är runt 7de gången vi slåss om en pot på liknande sätt så sätter jag hans HD på allt från AA-22 och AK-AT

 

The Saint 10475152-135465 Holdem No Limit $1/$2

[Dec 18 00:56:10] : Hand Start.

[Dec 18 00:56:10] : Seat 1 : dodgyfish has $220.75

[Dec 18 00:56:10] : Seat 2 : simonwolf has $131.63

[Dec 18 00:56:10] : Seat 3 : batteredko has $451.82

[Dec 18 00:56:10] : Seat 5 : kpr5578 has $507.50

[Dec 18 00:56:10] : Seat 6 : pokerbiff has $65.40

[Dec 18 00:56:10] : kpr5578 is the dealer.

[Dec 18 00:56:11] : pokerbiff posted small blind.

[Dec 18 00:56:12] : dodgyfish posted big blind.

[Dec 18 00:56:12] : Game [135465] started with 5 players.

[Dec 18 00:56:12] : Dealing Hole Cards.

[Dec 18 00:56:12] : Seat 5 : kpr5578 has Ac Kc

[Dec 18 00:56:14] : simonwolf folded.

[Dec 18 00:56:21] : batteredko called $2 and raised $5 To $7

tot pot size 10$

[Dec 18 00:56:13] : It's your turn.

[Dec 18 00:56:13] : kpr5578 has 10 seconds to respond.

[Dec 18 00:56:14] : kpr5578 called $7 and raised $15 to $22

tot pot size 32$

[Dec 18 00:56:19] : pokerbiff folded.

[Dec 18 00:56:20] : dodgyfish folded.

[Dec 18 00:56:23] : batteredko called $15 and raised $30 to $52

tot pot size 77$

 

Vad gör jag nu med tanke på dom 225 BB djupa stackarna och FI s tidigare betenden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn tror jag.

 

Handstyrkan är helt ok i det här läget mtp hans trebetsfrekvens. Dessutom så får du knappast värde med AKs om du slår om, fördelen med omslag är att den funkar bra som semibluffshand.

 

Du har position, så du har definitivt fördel av att se hur betandet utvecklas över fler gator, samtidigt som det blir rätt svettigt för din motståndare att beta i blindo. Om han inte är stark och vill fullfölja bluffen så måste han nu stoppa in bortåt en hundring på floppen och ha mindre än ett pottbet kvar mot omslag.

 

Vik rakt av känns rätt iskallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn tror jag.

 

Handstyrkan är helt ok i det här läget mtp hans trebetsfrekvens. Dessutom så får du knappast värde med AKs om du slår om, fördelen med omslag är att den funkar bra som semibluffshand.

 

Du har position, så du har definitivt fördel av att se hur betandet utvecklas över fler gator, samtidigt som det blir rätt svettigt för din motståndare att beta i blindo. Om han inte är stark och vill fullfölja bluffen så måste han nu stoppa in bortåt en hundring på floppen och ha mindre än ett pottbet kvar mot omslag.

 

Vik rakt av känns rätt iskallt.

 

Hur stort skulle ett eventuellt omslag vara?

Och vad gör jag vid push efter omslag resp syn från hans sida om jag missar brädan totalt i så fall.

 

Ja detta är alltså 7 gången på bara 200 händer som samma betingsekvens upprepas... 3 gånger har jag vikt mot hans omslag till $52 på min trebet till $22 preflop och 3 gånger har han vikt mot min trebet på hans inledande $7 raise. Alldrig har vi sett en flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer följdfrågan... på det sätt jag agerade preflop kom jag in i en ännu obekvämare sits..

 

[Dec 18 00:57:04] : kpr5578 called $30 and raised $44 to $96

[Dec 18 00:57:07] : batteredko called $44

potsize $195

[Dec 18 00:57:07] : Dealing flop.

[Dec 18 00:57:07] : Board cards [Qd 8d 3d] enfärgad

[Dec 18 00:57:10] : batteredko checked.

 

Stacksize är 350 dollar på Fi och jag täcker honom

 

Jag har inget ruter

vad gör jag... agerar inte så preflop kanske är givna svaret....

 

Om jag synat som förslaget och samma flop hade kommit hade jag då släppt handen rakt av om Fi bettat ut 25% 50% eller 66% potsize?

Och vad hade jag gjort om Fi checkat in i mig då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man verkligen spela AK med profit i sådana här lägen?

 

slår man om igen får man bar syn när man är slagen och träffar man flopp får man bara action om fi träffar bättre...

 

han kan ju faktiskt ha fått väldigt bra kort.

 

vad gör man om man missar flopp och han bettar? trycker?

 

syna för att sen folda missad flpp kan väl inte vara rätt, man träffAR JU BARA VAR 3:E (väl)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

potten var alltså 195 dollar efter preflopspelet...

ingen vågade betta någon gata.... jag borde gjort nått form av CB.. kanske 50-66% pot efter mitt preflopspel antar jag... eller spela som ni föreslog

 

rivern var kung och jag drog ut hans par i femmor.. ej nöjd med mitt spel men lärt mig något iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

potten var alltså 195 dollar efter preflopspelet...

ingen vågade betta någon gata.... jag borde gjort nått form av CB.. kanske 50-66% pot efter mitt preflopspel antar jag... eller spela som ni föreslog

 

rivern var kung och jag drog ut hans par i femmor.. ej nöjd med mitt spel men lärt mig något iaf

Nöjd och nöjd... Ibland gör man frustrations tabbar. Han försöker ju sno dina möjligheter genom drygt spel. Du borde inte gått upp så högt preflop med AK. Men när du nu gjorde det, så borde du definitivt ha gjort ett försök att sno potten efter floppen då han checkade.

Det finns inte någon större sannolikhet att han check-höjer/slöspelar en sådan pott. A-hög färg till det möjliga undantaget.

 

Först hade jag satt honom på ett högt PP preflop. När han sedan checkar på floppen så åker han ner på något median par. Han vågar ju inte driva ut dig. Då skulle jag nog visa honom att jag håller fast vid att jag har det högsta paret. Han skulle bli tvungen att jaga triss i nior eller vad han nu har i hålet med oddsen ~12:1. Du har dock ~4:1 att få in ett par som slår honom med en nice kicker. In med 50% av potten i ett försök att stjäla den. Jag har svårt att se att han skulle syna 3:1 med sitt median par, (eller för all del AK) och sin nuvarande stack mot dina högst troliga AA eller KK.

 

Ganska spekulativt rolig hand. Kul att det ordnade sig hur som haver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

potten var alltså 195 dollar efter preflopspelet...

ingen vågade betta någon gata.... jag borde gjort nått form av CB.. kanske 50-66% pot efter mitt preflopspel antar jag... eller spela som ni föreslog

 

rivern var kung och jag drog ut hans par i femmor.. ej nöjd med mitt spel men lärt mig något iaf

Nöjd och nöjd... Ibland gör man frustrations tabbar. Han försöker ju sno dina möjligheter genom drygt spel. Du borde inte gått upp så högt preflop med AK. Men när du nu gjorde det, så borde du definitivt ha gjort ett försök att sno potten efter floppen då han checkade.

Det finns inte någon större sannolikhet att han check-höjer/slöspelar en sådan pott. A-hög färg till det möjliga undantaget.

 

Först hade jag satt honom på ett högt PP preflop. När han sedan checkar på floppen så åker han ner på något median par. Han vågar ju inte driva ut dig. Då skulle jag nog visa honom att jag håller fast vid att jag har det högsta paret. Han skulle bli tvungen att jaga triss i nior eller vad han nu har i hålet med oddsen ~12:1. Du har dock ~4:1 att få in ett par som slår honom med en nice kicker. In med 50% av potten i ett försök att stjäla den. Jag har svårt att se att han skulle syna 3:1 med sitt median par, (eller för all del AK) och sin nuvarande stack mot dina högst troliga AA eller KK.

 

Ganska spekulativt rolig hand. Kul att det ordnade sig hur som haver.

 

lol@u

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...