Gå till innehåll

Dagboken läggs ner! Adios amigos.


Kissemissen

Recommended Posts

  • Svars 606
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tidsmässigt har jag spelat ungefär hälften mot vad jag under lika lång tid spelade i jan.

 

Det är ju helt rätt melodi, jag har ju bevisat att man vinner mer när man spelar mindre;-)

 

Handen ovan: Definitivt bara syna, du har inte bästa handen men nu får du chans att se turn, se den billigt och här får du hyfsade implicta odds. Känns som för stor risk att du får ett all-in mot dig om du re-raisar och det vill du inte med bara ett kort kvar att komma. Pluss vad gör du om du får syn och inte träffar river...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat lite idag. Körde lite mer aggressivt än vanligt. 23/18 typ. Fett drygt när man lirar 8 bord och försöker spela fancy ;). Slutar iaf 125$ efter en bergodal dag på 2000 händer..

 

Februari hittills ca +$6000 på spelet. Är nöjd med det resultatet då jag satte det blygsamma målet 4000$ på SPELET för februari eftersom jag har/haft mycket i skolan. Tidsmässigt har jag spelat ungefär hälften mot vad jag under lika lång tid spelade i jan.

 

Hand - Vad göra på turn? Ingen speciell read på motspelarna förutom Fi1 visat tendenser på att vara en fisk/sopa medan Fi2 är mer åt TAG hållet.

 

Table HighRock

Seat 1: chresius ($89.58 in chips)

Seat 3: Fi2($249.04 in chips)

Seat 5: fhaugen0 ($262.20 in chips) DEALER

Seat 6: Hero($396.15 in chips)

Seat 8: Fi1($207.93 in chips)

Hero: Post SB $1.00

irlandais2002: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

 

Limpar in på sb med :8c::7c: och synar preflopraisen av Fi1, vilket även Fi2 gör. Kan tyvärr inte tillskriva dem några specifika HDs.

 

Dealt to Hero[:8c::7c:]

chresius: Fold

Fi2: Call $2.00

fhaugen0: Fold

Hero: Call $1.00

Fi1: Raise $6.00

Fi2: Call $6.00

Hero: Call $6.00

 

Floppen ger mig par i sjuor med en massa runner runner drag, outs för förbättringar. Fi1 gör ett fiskigt 1/3 potbet och båda vi synar.

 

*** FLOP *** [:Jh::7s::5c:]

Hero: Check

Fi1: Bet $6.00

Fi2: Call $6.00

Hero: Call $6.00

 

På turn "träffar" jag plötsligt oe str flushdraget + att jag har par i sjuor. Checkar för att göra mig beredd på ett fett reraise. Plötsligt så bettar dock Fi1 ut krafigt, 28$ och Fi2 synar. Hmm. Nu är frågan: ska jag verkligen reraisa här? Många av mina outs kan ju vara stendöda! Är det inte bättre att kallsyna och hoppas på förbättring på rivern annars göra en enkel fold?

 

*** TURN *** [:6c:]

Hero: Check

Fi1: Bet $28.00

Fi2: Call $28.00

Hero: ???

 

Jag synar bara eftersom alla outs förmodligen inte är levande. Enkel fold om du missar på river. Sätter du färgen är jag sugen på cr, sätter du stegen betar jag nog hellre ut. Fi 1s betmönster, litet bet följt av stor bet är väldigt ofta superstål från fisk så du bör ha fina möjligheter att få betalt om du träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju helt rätt melodi, jag har ju bevisat att man vinner mer när man spelar mindre;-)

 

Handen ovan: Definitivt bara syna, du har inte bästa handen men nu får du chans att se turn, se den billigt och här får du hyfsade implicta odds. Känns som för stor risk att du får ett all-in mot dig om du re-raisar och det vill du inte med bara ett kort kvar att komma. Pluss vad gör du om du får syn och inte träffar river...?

 

Jag synar bara eftersom alla outs förmodligen inte är levande. Enkel fold om du missar på river. Sätter du färgen är jag sugen på cr, sätter du stegen betar jag nog hellre ut. Fi 1s betmönster, litet bet följt av stor bet är väldigt ofta superstål från fisk så du bör ha fina möjligheter att få betalt om du träffar.

 

Jag var inne på bet först men är inne på samma linje som eb att fi1s betmönster känns som superstål och många av mina outs är antagligen döda.

 

Sen som vegas säger, om jag raisar turn vad gör jag om jag missar rivern? Dyrt beslut utan nå vidare bra reads.

 

Här följer avslutningen:

 

*** TURN *** [:6c:]

Hero: Check

Fi1: Bet $28.00

Fi2: Call $28.00

Hero: Call $28.00

 

Träffar trissen på rivern och är beredd att göra en c/r (rätt/fel)? Fi1 betar ut 28$ vilket gör hans bettingpattern i handen jävligt underlig. Fi2 foldar. Antingen så sitter han på stål men det känns väldigt tveksamt iom att han bara bettar ut 28 på rivern så antagligen är det mer ett stopbet med Jacken eller möjligtvis överpar. Hur resonerar du?

 

*** RIVER *** [:7h:]

Hero: Check

Fi1: Bet $28.00

Fi2: Fold

Fi1: Raise $60.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan vi körde igång med CG:et så skrev jag att jag frågat Playgate om att sätta upp privata bord. Fick då detta som svar. Vilket jag sedan tackade nej till eftersom alla inte spelade via PG eller PrestP. Nu några dagar efter "eventet" så får jag plötsligt ett nytt mail ifrån denna Chris. Bifogar det under första mailet. Ganska roligt :)

 

"Hi Erik

 

Would you be interested in us setting up these tables even though we cant do it on the whole network? iPoker told me I couldnt set up tables available for other skins.

 

The tables would be set up at Playgate and PrestigePoker.

 

Best Regards

Chris

 

http://www.Playgatepoker.com

http://www.Prestige-Poker.com "

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

"Hi Erik

 

I see that you are quite a good player. If you and some friends would be interested in private tournaments etc. please let me know. I would like to host these tournaments and add some prizes if you want.

 

Just so you know. You know what I mean.

 

Best Regards

Chris "

 

Vad snackar han om :). Ska han lägga in priser i privata turneringar och liknande :D?

 

Och vad menar han med "Just so you know. You know what I mean"? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn eller fold? Detta är fi's första hand vid bordet. Noterbart: han är från Italien.

 

Checkar turn för att inducera en missad flushdraw bluff från hans sida. Han bettar pott på river..

 

Seat 3: Hero ($226.05 in chips) DEALER

Seat 5: dirtcall ($79.60 in chips)

Seat 6: Martinelli ($94.00 in chips)

Seat 10: antondam ($200.00 in chips)

dirtcall: Post SB $1.00

Martinelli: Post BB $2.00

antondam: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

 

Dealt to Hero[:Kc::Kh:]

antondam: Check

Hero: Raise $10.00

dirtcall: Fold

Martinelli: Fold

antondam: Call $8.00

*** FLOP *** [:2d::6c::9d:]

antondam: Check

Hero: Bet $16.00

antondam: Call $16.00

*** TURN *** [:9c:]

antondam: Check

Hero: Check

*** RIVER *** [:8h:]

antondam: Bet $54.00

Hero: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn eller fold? Detta är fi's första hand vid bordet. Noterbart: han är från Italien.

 

Checkar turn för att inducera en missad flushdraw bluff från hans sida. Han bettar pott på river..

 

Förstår inte problemet, du vill att han ska beta om han missar draget, flushen kommer inte och han betar. När du har den valt linjen på turn får du nog fullfölja. Ofta tenderar ett missat drag just att bli ett pottbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte problemet, du vill att han ska beta om han missar draget, flushen kommer inte och han betar. När du har den valt linjen på turn får du nog fullfölja. Ofta tenderar ett missat drag just att bli ett pottbet.

 

Kanske uttryckte mig lite klumpigt. Min plan gick ju som planerat precis som du säger och jag synade självklart. Han visade Q9 för trissen.. Iaf så borde frågan istället varit: Är detta en bra linje (på denna bräda) mot random-italian?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske uttryckte mig lite klumpigt. Min plan gick ju som planerat precis som du säger och jag synade självklart. Han visade Q9 för trissen.. Iaf så borde frågan istället varit: Är detta en bra linje (på denna bräda) mot random-italian?

 

Det kan jag inte svara på då jag själv inte spelar NL200. Men han verkar ju lite fiskig då han postar BB UTG.

 

edit: såg nog fel på HH'n han sitter väl inte UTG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske uttryckte mig lite klumpigt. Min plan gick ju som planerat precis som du säger och jag synade självklart. Han visade Q9 för trissen.. Iaf så borde frågan istället varit: Är detta en bra linje (på denna bräda) mot random-italian?

 

Känns som en bra linje tycker jag. Random italienare betar inte bara färgdraget sådär utan kan ibland få för sig att göra det med en 8 eller 6 eller lite vadsom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom han verkar ganska benägen att betala av med mediokra händer, dvs en liten callingmashine så anser jag att det är bättre att fortsättningsbetta på turn.

 

Sen som någon skrev så är folk benägna att göra att potbett på river för missat drag (om han nu hade haft det och inte Q9 som i det aktuella fallet), så det är naturligtvis bra att ha pumpat upp potten lite innan river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag inte svara på då jag själv inte spelar NL200. Men han verkar ju lite fiskig då han postar BB UTG.

 

edit: såg nog fel på HH'n han sitter väl inte UTG?

 

En fiskig italienare är alltid en fiskig italienare, oavsett nivå:mrgreen: -. Jo han postar bb UTG;).

 

Känns som en bra linje tycker jag. Random italienare betar inte bara färgdraget sådär utan kan ibland få för sig att göra det med en 8 eller 6 eller lite vadsom.

 

Sluta dissa italienarna. Här gör en annan italienare ett riktigt bra spel. Bara ren otur för honom att jag faktiskt har en hand :shock:

 

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to gaupe [:7d::5c:]

Dealt to Hero[:As::Ac:]

eldas1999: Call $2.00

goodheart79: Fold

Hero: Raise $10.00

Inspectoru: Fold

gaupe: Call $11.00

uKnowGorbon: Fold

eldas1999: Fold

*** FLOP *** [:5d::Js::6h:]

gaupe: Check

Hero: Bet $25.00

gaupe: Call $25.00

*** TURN *** [:4h:]

gaupe: Check

Hero: Bet $56.00

gaupe: Call $56.00

*** RIVER *** [:Jc:]

gaupe: Check

Hero: Bet $106.00

gaupe: Allin $76.10

*** SUMMARY ***

Total pot $370.10 Rake $3.00

Hero: wins $370.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att ni pratade om italienare...

 

 

You Were Dealt (8h, Td)

silatt Calls $3.00

ikilledyrcat Checks

Dealing Flop (Ks,Qs,Ac)

ikilledyrcat Checks

silatt Checks

Dealing Turn (Jd)

ikilledyrcat Checks

silatt Bets $6.00

ikilledyrcat Raised to $18.00

silatt Raised to $30.00

ikilledyrcat Raised to $126.00

silatt Raised to $222.00

ikilledyrcat All In

silatt All In

silatt Shows (Kh, 9s)

ikilledyrcat Shows (8h, Td)

Dealing River (3s)

ikilledyrcat Wins $212.50 from Pot 2 with : Ace High Straight

ikilledyrcat Wins $1,252.50 from Pot 1 with : Ace High Straight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att ni pratade om italienare...

 

 

You Were Dealt (8h, Td)

silatt Calls $3.00

ikilledyrcat Checks

Dealing Flop (Ks,Qs,Ac)

ikilledyrcat Checks

silatt Checks

Dealing Turn (Jd)

ikilledyrcat Checks

silatt Bets $6.00

ikilledyrcat Raised to $18.00

silatt Raised to $30.00

ikilledyrcat Raised to $126.00

silatt Raised to $222.00

ikilledyrcat All In

silatt All In

silatt Shows (Kh, 9s)

ikilledyrcat Shows (8h, Td)

Dealing River (3s)

ikilledyrcat Wins $212.50 from Pot 2 with : Ace High Straight

ikilledyrcat Wins $1,252.50 from Pot 1 with : Ace High Straight

 

wow, den var sjuk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom han verkar ganska benägen att betala av med mediokra händer, dvs en liten callingmashine så anser jag att det är bättre att fortsättningsbetta på turn.

 

Sen som någon skrev så är folk benägna att göra att potbett på river för missat drag (om han nu hade haft det och inte Q9 som i det aktuella fallet), så det är naturligtvis bra att ha pumpat upp potten lite innan river.

 

Det här är lite klurigt då det finns två sorters italienare, callingstationen och bluffgalningen. Sen finns det rätt många som är en kombination också. Mot den första typen betar jag gärna turn. Men om man betar turn kan man inte räkna att bli donkad in i på bluff, det är extremt sällsynt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett tag sen jag var uppe på NL 400 så det kändes lite underligt att spela där. Spelade stuntals väldigt illa i större potter. Antar att det beror på att jag fått för mig att de "push me around" hela tiden.. Slutade nästan breakeven iaf efter att ha legat runt 800 back ganska länge.

 

Det är egentligen ingen pott jag känner att jag behöver få kommenterad. Vet när jag spelat dåligt osv :mrgreen:

 

Frågan är vilken nivå jag kommer ägna mars åt. Antagligen blir det att jag hoppar lite mellan nivåerna. Har tenta i HÖKen den 30e Mars och jag tror att en dipp på ett par K$ (något som uppenbarligen är mer sannolikt om jag spelar NL 400 endast) skulle tära på skolarbetet.

 

 

Sedan undrar jag om det finns några NL 400-spelare från ipoker som kanske kan sända lite PT-stats till mig, över spelarna på nivån. Kände ganska mycket idag att jag var ute och cykla i viktiga lägen delvis p.g.a. att jag saknade read på motspelarna. Vet inte om det är praktiskt möjlig att skicka PT stats men det borde väl gå att fixa! Någon som ställer upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett tag sen jag var uppe på NL 400 så det kändes lite underligt att spela där. Spelade stuntals väldigt illa i större potter. Antar att det beror på att jag fått för mig att de "push me around" hela tiden.. Slutade nästan breakeven iaf efter att ha legat runt 800 back ganska länge.

 

 

Detta är har alltid varit ett problem för mig i början när jag gått upp i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är har alltid varit ett problem för mig i början när jag gått upp i nivå.

 

Det är drygt tycker jag eftersom det leder till att jag slaskar alt. spelar som en donkey och förlorar onödiga pengar. Och dessa förluster ser ju ut att vara väldigt stora i.o.m. att det är x2-nivån. Vilket i sin tur leder till att jag blir mindre angelägen att spela på nivån.. Ond spiral ;)?

 

Har bankrulle för att lira NL 400 så det enklaste är om jag avsätter lite buyins för nivån och sedan försöker spela bra poker. Kan väl inte vara så svårt ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...