Gå till innehåll

Dagboken läggs ner! Adios amigos.


Kissemissen

Recommended Posts

Jaha. Då var dagens spel slut. Tog igen förlusten på -$1100, dagens grind slutar på +$1134. Riktigt skönt att efter fre-lör tillsammans spelat runt 8000 händer ligga hela 34$ plus. Nice.. Stora swings jag haft dessa två dagar för att vara NL 200 btw... Sjukt att jag alltid lirar så bra (eller har jag flyt?) dan efter en stor förlust.. Är ofta så att när jag vaknar dan efter så säger jag till mig själv att IDAG ska jag lira bra poker.... Kommer ihåg en dag för över ett år sedan när jag lirade NL 50 och hade tiltat iväg 700$ (mycket för den nivån!!!) och dan efter så lirade jag 12h och tog igen allt plus lite till.. Tänk om man varje dag hade den inställningen som man har efter man backat..

 

 

 

Orkar inte lägga upp nå HHs nu men kommer göra det imorrn antagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 606
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rotty är 27/10/3.5

 

Floatar flop för att reppa en eventuell färg. Ska jag betta ut eller göra som nu (check raise). Är betsize för klen eller ok?

 

GAME #475236834: Texas Hold'em NL $1/$2 2007-01-19 10:57:04

Table Del Mar (6 max)

Seat 1: Lillefix ($39.00 in chips)

Seat 3: Rottypiper ($332.55 in chips)

Seat 5: DaveRockNo20 ($366.00 in chips) DEALER

Seat 6: Pablozz ($119.30 in chips)

Seat 10: Tjocksomfan ($204.75 in chips)

Pablozz: Post SB $1.00

Tjocksomfan: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [HQ H10]

Lillefix: Fold

Rottypiper: Raise $7.00

DaveRockNo20: Fold

Pablozz: Fold

Tjocksomfan: Call $5.00

*** FLOP *** [s9 DA SQ]

Tjocksomfan: Check

Rottypiper: Bet $15.00

Tjocksomfan: Call $15.00

*** TURN *** [sK]

Tjocksomfan: Check

Rottypiper: Bet $35.00

Tjocksomfan: Raise $88.00

Rottypiper: Fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svängningarna tog slut idag. Spelade lite mer avslappnat idag och inte så löst som tidigare dagar. Slutar på nästan +400. Helt Ok.

 

Spelade bara en pott riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiktigt illa. Jag vet ju ungefär hur man spelar poker och ungefär hur jag ska agera i olika situationer. Därav blir jag väldigt FÖRVÅNAD när jag hittar syn i följade pott (skriver från minnet):

 

Jag sitter på BB och hittar QQ. En tight nötgrindersvenne raisar till 8$ på button, SB synar och jag raisar till 28$. Här börjar varningsklockarna ringa! AA slår han om med här, KK tror jag oxå han fyrbettar med. QQ-JJ synar han nog bara med för att se vad som händer på floppen. Så antagligen har han JJ eller längre PP.. Flop kommer J 2 2. VAD GÖR MAN HÄR mot en sådan spelare? Jag kan ju inte bara instantfolda. Bettar ut 55$. Han synar bara. Ok. wtf.. på turn så måste jag väl checka RIGHT? Vilket jag oxå gör. Han bettar fiskiga 60$. Ok dags att folda Kissemissen. Nej jag hittar miniraiseknappen och ställer honom i princip allin. Han synar och flippar självklart upp JJ.. Varsågod..

 

:mrgreen: Annars spelade jag bra!

 

Frågan är ju dock hur mkt Cop plussa idag. Jag glider in på kvällskvisten för att kolla läget på cdpoker. Flippar upp ett av Cops bord för att se chipstatus ( me = railbird no.1. j/K.. lr.. lol...........). Första handen är cop vs nå whitetrash.. Cop ställer på turn med 258 i en typ hmm 100$ pott (rätta mig om jag har fel). Killen synar 253$ (han hade synat en ss allin innan) med A4 på brädan A rag rag rag (inge fyror). Cop har AK.. WTF? Jantelagsföljare som jag är så har jag nu rapporterat COP för myndigheterna för chipdumping. GL COP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju dock hur mkt Cop plussa idag. Jag glider in på kvällskvisten för att kolla läget på cdpoker. Flippar upp ett av Cops bord för att se chipstatus ( me = railbird no.1. j/K.. lr.. lol...........). Första handen är cop vs nå whitetrash.. Cop ställer på turn med 258 i en typ hmm 100$ pott (rätta mig om jag har fel). Killen synar 253$ (han hade synat en ss allin innan) med A4 på brädan A rag rag rag (inge fyror). Cop har AK.. WTF? Jantelagsföljare som jag är så har jag nu rapporterat COP för myndigheterna för chipdumping. GL COP

 

Haha det sjuka är att jag trots att jag lämnade det bordet med 800+ inte ens plussade 100 för sessionen. Torskade samtidigt på ett annat bord. AK v K9 på Khög bräda. Han donkställde 170 på turn och jag synade. Han spikar 9an.

Angående potten ovan....var så fokuserad på det andra bordet, tryckte bara in där utan att kolla hur mkt snubben hade kvar. Skön syn han hittar dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att du hittar plusset, om det är någon tröst åker min stack in där i 99% av fallen också. Alltid kul när man sätter en motståndare på en hand som slår en och ändå synar. Jag gjorde en sån igår, satte min regular grinder fi på just a2, synade med 2 paret och förlorade mot straight. Nice one.

 

Plussa fint igår trots men vill ändå passa på att whina i din dagbok:-D Gick själv all-in i en pre-flop med AK drä jag får syn av A7 !?!.. fisken träffa 7 på river såklart och tog 450$ potten. Får KK på knappen och synar all-in push av sb som sitter på AJ där jag självklart förlorar 300$ potten, skriver nice move i chatten och killen frågar mig om jag satt på ett A... suck:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det sjuka är att jag trots att jag lämnade det bordet med 800+ inte ens plussade 100 för sessionen. Torskade samtidigt på ett annat bord. AK v K9 på Khög bräda. Han donkställde 170 på turn och jag synade. Han spikar 9an.

Angående potten ovan....var så fokuserad på det andra bordet, tryckte bara in där utan att kolla hur mkt snubben hade kvar. Skön syn han hittar dock.

 

Ja herregud alltså. Vilka killar. Är ju liite tiltade när man möter sådana sopor och sedan ändå inte lyckas plussa 18miljarder. I know the feeling. Sa killen som synade 250$ någonting i chatten? Missclick?

 

 

Skönt att du hittar plusset, om det är någon tröst åker min stack in där i 99% av fallen också. Alltid kul när man sätter en motståndare på en hand som slår en och ändå synar. Jag gjorde en sån igår, satte min regular grinder fi på just a2, synade med 2 paret och förlorade mot straight. Nice one.

 

Plussa fint igår trots men vill ändå passa på att whina i din dagbok:-D Gick själv all-in i en pre-flop med AK drä jag får syn av A7 !?!.. fisken träffa 7 på river såklart och tog 450$ potten. Får KK på knappen och synar all-in push av sb som sitter på AJ där jag självklart förlorar 300$ potten, skriver nice move i chatten och killen frågar mig om jag satt på ett A... suck:-D

 

Den här jävla Ax har terroriserat mig senaste dagarna. Vet inte hur många gånger jag ställt med TT-KK, AK, AQ mot shorties och fått syn av AJ-A2 och sedan har de träffat sin 3 outare.. TILT.. Hatar shortstacks förutom när man vinner emot dem ;). Nice att spelarna på din nivå går allin med A7 och AJ när de inte är ens shortstack...."Mina" killar har iaf nått att skylla på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. Ska jag utgå ifrån att snubben sitter på set och folda eller är det totalt EV-? Bennyking är 50/14/3

 

Table Mastodon (6 max)

Seat 1: BENNYKING ($251.35 in chips) DEALER

Seat 3: DelJ ($129.25 in chips)

Seat 5: Tjocksomfan ($234.00 in chips)

Seat 6: luporado ($197.00 in chips)

Seat 10: foletking ($296.15 in chips)

DelJ: Post SB $1.00

Tjocksomfan: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [:Ac::As:]

luporado: Fold

foletking: Fold

BENNYKING: Raise $8.00

DelJ: Call $7.00

Tjocksomfan: Raise $24.00

BENNYKING: Call $18.00

DelJ: Call $18.00

*** FLOP *** [:8s::3s::4d:]

DelJ: Check

Tjocksomfan: Bet $60.00

BENNYKING: Raise $120.00

DelJ: Fold

Tjocksomfan: ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e ju reraisat pre, jag skulle aldrig utgå från att han har sett då. Syna bara eftersom du har spader-esset. På turn åker vi...

 

Angående A4-handen skrev jag typ "?!?!?!?!?!?!?!?!" i chatten. Nån skrev "lol" och killen själv skrev "good work" och drog. Good och Good, känns som han gjorde det mesta av "worket" åt mig...:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e ju reraisat pre, jag skulle aldrig utgå från att han har sett då. Syna bara eftersom du har spader-esset. På turn åker vi...

 

Angående A4-handen skrev jag typ "?!?!?!?!?!?!?!?!" i chatten. Nån skrev "lol" och killen själv skrev "good work" och drog. Good och Good, känns som han gjorde det mesta av "worket" åt mig...:roll:

 

Hade aldrig lagt där. Push!

 

In med degen. Jag tycker tvärt om, just för att det är re-raisat pre ska du all-in!! Oftast håller AA dom gånger det inte gör det så är det bara att ladda om hehe. Ev+ i längden

 

Fyrbettar han inte pre med KK?

 

Iaf så får man ju ibland en känsla av att man är körd och det fick jag nu men som ni säger så kan man ju inte lägga sig så jag pushade. Han synar med 888 som håller. fuckkkkkk.

 

 

HAND 1:

 

Såga mig gärna ner till fotknölarna här.

 

Madmacs är en tight kompetent spelare. Vi har lirat extremt mkt mot varandra och även vänner utanför bordet (online dock). Det ligger dock prestige att vinna potter av varandra så han är lite mer movebenägen mot just mig än vad han är generellt sätt.

 

På CO raisar jag med any 2 och i detta fall KJs. Hans raise HD på button är hyffsat vid men vet inte hur de är med syn HDn. När han bettar så bettar han ofta hårt både på flop turn och river, även när han är relativt tom. Checkar flop för att inducera en bluff från hans sida vilket oxå kommer (behöver ju förstås inte vara en bluff....)

 

Fråga 1: OK att bara syna här?

 

Sen checkar jag turn. Då skjuter han igen, denna gång 46$. Nu börjar det bli dyrt. Känner att jag famlar lite i mörkret här. Men väljer att bara syna för att det känns som jag bara får SYN av en bättre hand om jag väljer att pusha.

 

Fråga 2: Idiotiskt att checka turn?

 

På rivern kommer ett Ess. Kan vara ett fucked up kort för mig men även för honom. Om han nu sutti och bettat med mid-pp så vill jag ju se en billig SD. Men om jag checkar så VET jag att han kan pusha själv även med midpair (sett han 3-barrell relativt tom flera gånger) och då får jag ju ett väldigt jobbigt beslut.

 

Fråga 3: Vad gör jag nu?

 

Jag väljer att pusha (var i litet tilt stadium så tänkte reppa esset och hävdar för mig själv att han sitter på KQ och inte kan syna en push).

 

Fråga 4: Hur skulle ni spelat? (Fold pre finns inte på kartan så säg inte det :P)

 

Table Willow (6 max)

Seat 1: madmacs ($199.15 in chips) DEALER

Seat 3: Kassh2001 ($162.42 in chips)

Seat 6: pelmenis111 ($168.60 in chips)

Seat 8: phaco1 ($123.43 in chips)

Seat 10: Tjocksomfan ($218.60 in chips)

Kassh2001: Post SB $1.00

pelmenis111: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [:Jc::Kc:]

phaco1: Fold

Tjocksomfan: Raise $8.00

madmacs: Call $8.00

Kassh2001: Fold

pelmenis111: Fold

*** FLOP *** [:7d::2h::Ks:]

Tjocksomfan: Check

madmacs: Bet $18.00

Tjocksomfan: Call $18.00

*** TURN *** [:5h:]

Tjocksomfan: Check

madmacs: Bet $46.00

Tjocksomfan: Call $46.00

*** RIVER *** [:As:]

Tjocksomfan: Bet $146.60

 

 

HAND 2:

 

Dagens hahaha-snyft-hahaha-snyft-snyft HAND:

 

Table Skydome (6 max)

Seat 5: TTR33571522 ($169.50 in chips)

Seat 8: pelmenis111 ($326.70 in chips)

Seat 10: Tjocksomfan ($196.05 in chips) DEALER

TTR33571522: Post SB $1.00

pelmenis111: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [:As::Qs:]

Dealt to TTR33571522 [:Ks::Ah:]

Tjocksomfan: Raise $8.00

TTR33571522: Raise $26.00

pelmenis111: Fold

Tjocksomfan: Call $19.00

*** FLOP *** [:Kh::Ts::Js:]

TTR33571522: Bet $42.00

Tjocksomfan: Raise $84.00

TTR33571522: Allin $100.50

Tjocksomfan: Call $58.50

*** TURN *** [:Jh:]

*** RIVER *** [:Qh:]

*** SUMMARY ***

Total pot $340.00 Rake $1.00

TTR33571522: wins $170.00

Tjocksomfan: wins $170.00

 

 

Hand 3:

Ingen read på fi.

Ge mig 1. anledning att checka här och ge mig 1. anledning att betta här.

 

Table Aintree (6 max)

Seat 3: Tjocksomfan ($197.52 in chips)

Seat 5: elias111 ($113.60 in chips)

Seat 6: babagenosh ($559.08 in chips)

Seat 8: scarface365 ($55.70 in chips)

Seat 10: madmacs ($568.40 in chips) DEALER

Tjocksomfan: Post SB $1.00

elias111: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tjocksomfan [:Qh::Qd:]

babagenosh: Raise $8.00

scarface365: Call $8.00

madmacs: Fold

Tjocksomfan: Raise $26.00

elias111: Fold

babagenosh: Call $19.00

scarface365: Fold

*** FLOP *** [:9d::7h::Qs:]

Tjocksomfan: Bet $40.00

babagenosh: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $102.00 Rake $2.00

Tjocksomfan: wins $102.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget som säger man behäver 4 beta med Kk. han sitter i pos och kan ta en flop... Sydn att han satt med set men tycker lika gärna att du kan leda. Men sen kan man alltid fundera på reads osv...

 

Mina åsikter

hand1. Lite för risky bluff för mig. Plus att det trots allt finns en chans att han är ute på bluffen eller han trots allt har lägre kicker så liite onödigt att göra handen till bluff.

 

hand2. Bra, få in allt på floppen, men minibeta inte rasiet på efter hans 42 bet kör all-in, inte jätte bra fold equity men tillräckligt.

 

hand3. ofarlig flop kör halv pot, höga par e med i racet ändå och du får bättre chans att få med ex AK, JJ osv... plus att ha kanske ser det som vekt och slår om med bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget som säger man behäver 4 beta med Kk. han sitter i pos och kan ta en flop... Sydn att han satt med set men tycker lika gärna att du kan leda. Men sen kan man alltid fundera på reads osv...

 

Mina åsikter

hand1. Lite för risky bluff för mig. Plus att det trots allt finns en chans att han är ute på bluffen eller han trots allt har lägre kicker så liite onödigt att göra handen till bluff.

 

hand2. Bra, få in allt på floppen, men minibeta inte rasiet på efter hans 42 bet kör all-in, inte jätte bra fold equity men tillräckligt.

 

hand3. ofarlig flop kör halv pot, höga par e med i racet ändå och du får bättre chans att få med ex AK, JJ osv... plus att ha kanske ser det som vekt och slår om med bluff.

 

Varför vill man få fi att folda tvåan? Vi har nötter och drar mot supernötter.

 

Sur hand för övrigt erik =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA mot 88 handen hade jag aldrig kunnat släppa i och med att det är en reraisad pott. Du borde raisa mer pre 30-35 eftersom det är en synare emellan.

 

Jag förstår inte alls hur du tänker på river med KJ handen? Innan dess är den bra spelad. När du pushar får du bort KQ och inget mer, kanske något dåligt ess om du har tur. Om du tror att han kan skjuta igen med mellanpar är det enda rätta att checka igen och göra en hjältesyn eller folda river. Ska jag vara ärlig tycker jag att rivern är katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA mot 88 handen hade jag aldrig kunnat släppa i och med att det är en reraisad pott. Du borde raisa mer pre 30-35 eftersom det är en synare emellan.

 

Jag förstår inte alls hur du tänker på river med KJ handen? Innan dess är den bra spelad. När du pushar får du bort KQ och inget mer, kanske något dåligt ess om du har tur. Om du tror att han kan skjuta igen med mellanpar är det enda rätta att checka igen och göra en hjältesyn eller folda river. Ska jag vara ärlig tycker jag att rivern är katastrof.

 

Ja rivern är katastrof. Antar att jag kände att jag inte ville råka ut för scenariot att behöva göra en hjältesyn. Dålig förklaring ;) så check/fold check/syn är förstås rätt. Men hur ska jag lira turn? Ska jag bara syna där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. Idag var man då tiltad som in i ************* hela dan i princip. Som igår, i förrgår och ända tillbaka till början av december när mina dåliga period började. Spelar stundals bra sen som ett ********** as osv. Har en del aggressioner så det är dags att damma av gymskorna och börja pumpa 1 kilos vikterna igen.

 

Resultatmässigt idag så börjar jag med de vanliga 600 back efter 5 händer (lite överdrivet kanske..) för att sedan gå över till lös-aggrostilen och göra spel som i KJ-handen. Jävligt effektivt mot sopor callingstations. Av de potter jag på rak hand kommer ihåg så bluffade jag väl bort 500$ idag. Bl.a. två potter som tillsammans var runt 400$ när jag 3-barell med A hög båda gångerna. Ena gånger representerar jag A hög i princip och blir nedsynad av världens sämsta spelare (bra kille att bluffa emot.. njjaaaa) med ett par i treor. Nästa hand så reppar jag färgen men blir nedsynad av just färgen :P, bra lirat där Kissejävel.

 

Sen bestämmer jag mig som så många andra gånger att ta mig i kragen och lyckas plussa äntligen! Sen kommer några #Q)(#/(#%(&¤%/(( 400-500$ potter där jag har set men blir #(#%/(¤/(¤/( av antingen bättre set eller som min favorit: 400$ där jag floppar set och får in cashen mot KK som rivrar kungen. GREAT.

 

Sagan slut lr? Nej, grindar vidare och upptäcker sedan att ciggpaketet (ja jag ska sluta, inte idag dock. till beach 07 dock :P) som jag köpte för 46kr är borta. Skäller ut flickvännen som påstår att hon inte gömt det.. Jävligt tiltande att sitta och lira poker och bli utdragen samtidigt som man har abstinensbesvär. Slänger då in ett nikotintugummi och börjar plötsligt spela bättre osv... Så dag slutar trots allt jävla skitspel, utdragningar, tiltningar bla bla bla med 200$ UPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP.

 

 

Kommer antagligen köra samma historia efter sessionerna imorgon.

 

 

BTW! Någon som läst höken som har lite böcker eller tips? Kör den kursen första 10p i vår... SPÄNNANDE...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KJ som i princip är världens sämsta hand, var jag uppenbarligen väldigt kär i igår. Här raisar jag UTG med den. Katastrof. Dock är ju hans raise pf och raise allin pof riktigt snygga, eller?

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to PE1000GCpo [DQ CQ]

Dealt to Tjocksomfan [HJ CK]

Tjocksomfan: Raise $8.00

GGSeals: Fold

PE1000GCpo: Raise $14.00

Didier27: Fold

bingobobby: Fold

kim88: Call $12.00

Tjocksomfan: Call $6.00

*** FLOP *** [H7 DJ SK]

kim88: Check

Tjocksomfan: Bet $29.00

PE1000GCpo: Allin $173.50

kim88: Fold

Tjocksomfan: Call $144.50

*** TURN *** [C4]

*** RIVER *** [D5]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...