Gå till innehåll

Vinnande spelare på ny nivå?


XaaL

Recommended Posts

Undrar över när man kan klassa sig som vinnande på en ny nivå?

Är det efter cirka 50 000 händer som man kan vara helt säker?

 

Jag har lirat cirka 2-3 timmar om dagen på 3 SH bord under 16 dagar. Borde jag ha en bra uppfattning om hur jag klarar mig på nivån, eller kan mitt resultat bero på otur / tur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att resonera så där grabbnar. Visst det är riktlinjker men tex: Har du bra tableselection, låt säga att du spelar NL200 mot 2 killar som du har koll på. Ni spelar en vecka och du vet jävligt bra vart du står i flörhållande till dom. Va spelar det för roll om dom då går upp till NL1000? Det skulle vara om du lirar på scared money som saker och ting förändras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att resonera så där grabbnar. Visst det är riktlinjker men tex: Har du bra tableselection, låt säga att du spelar NL200 mot 2 killar som du har koll på. Ni spelar en vecka och du vet jävligt bra vart du står i flörhållande till dom. Va spelar det för roll om dom då går upp till NL1000? Det skulle vara om du lirar på scared money som saker och ting förändras.

 

 

Nu tycker jag att du var lite väl drastisk, hur ofta lirar man mot 2 killar som man känner till väldigt bra, på NL100, i en hel vecka?

 

Jag tror killen självklart menade att han bara går in på endel bord när han ska spela, kanske har koll på endel spelare, men allmänt så lirar han bara sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett väldigt svart/vitt exempel men grundprincipen står. Det handlar om tableselection.

 

 

Jo självklart, men var det inte därför han vill veta hur många händer som krävs tror du?

 

Ofc men 40k händer är inget som står hugget i sten. Man kan nog se på en spelares spelstil efter en kväll om han är vinnande i vanliga fall eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...