Gå till innehåll

NLT - AA rättspelad?


seizerr

Recommended Posts

PokerStars Game #7467212159: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) -

 

Seat 1: oliiboot ($14.25 in chips)

Seat 2: FI ($87.75 in chips)

Seat 3: bigpapapain ($12.15 in chips)

Seat 4: HERO($25.95 in chips)

Seat 5: HoroN ($30.85 in chips)

Seat 6: Monkeyboy235 ($28.40 in chips)

HoroN: posts small blind $0.10

Monkeyboy235: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Ah Ad]

 

oliiboot: calls $0.25

FI: raises $1 to $1.25

bigpapapain: folds

HERO: raises $2.25 to $3.50

HoroN: folds

Monkeyboy235: folds

oliiboot: folds

FI: calls $2.25

 

POT: ~$7

 

*** FLOP *** [J:diamond: T:spade: J:spade:]

FI: checks

HERO: bets $4

FI: raises $8 to $12

HERO: raises $10.45 to $22.45 and is all-in

 

Vad ska jag göra annorlunda? Han kan inte sitta på ett J (det känns osannolikt) och jag tror han får svårt att släppa ett överpar. Kanske bara syna ner hans reraise och sen checka turn för att locka fram en "bluff" på river?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle checkat flopp för att låta han beta, sen raisar jag honom och om det kommer en re-raise blir det fold.

 

Om det däremot kommer en call blir AI direkt på turn.

 

Killen kan väl även ha K :spade: Q :spade:

Låter som en bra linje med 72off

Intressant drag att checkraisa när han har position på fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan read på fi så måste du vika här, han kan ha en massa händer som slår dig. Typ AJs, KJs, QJs, JTs, TT (JJ, ganska otroligt dock). Har han KK/QQ checksynar han ju... han vill ju knappast riskera att du inte kan släppa AA eller att du typ hade TT eller nåt i den stilen. Alla underpar kastar han förutsatt att du inte har något speciell read på honom då.

 

De enda händer som jag ser att du har slagna är då 98spader och KQspader och du har ju knappast någon betryggande ledning mot någon av dessa.

 

Slutsats: Bara att lägga dig eller kanske kanske syna, men då måste du ha read på att han gör mkt moves och är aggressiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ slår han. KK slår han. QK är det 85/15 på till vår fördel då A ger oss fyllehuset så han har en hålstege.

Jag gillar på sätt o vis check/raise-fold men som jag ser det så även om han ställer så är det så många händer vi slår att det går inte.

 

-Betta flop. Callar han men sen raisar turn så känns det som man däremot är slagen. Här har vi alldeles för lite info för att vika AA. Du kan va så mkt som 9/1 favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hvis jeg hadde floppet tress/hus her ville jeg nok slowplayet den. Calle din raise og vente på ny raise ved turn. Sånn tror jeg mange hadde spilt også. Som sagt setter han nok deg på en AK, eller et høyt pocket par. Muligens prøver han kanskje også bare å pushe deg siden stacken hans er relativt mye større enn din, og føler at du har misset floppen fullstendig. Tenk deg også om hvordan han har spilt tidligere :) Men alt i alt en grei avgjørelse! Hadde nok gjort det samme der. AA heads up pre-flop taper sjelden. Ingen grunn til å være redd for hvilken som helst flop heller da.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att 10-10 känns möjlig. Han höjer standard preflop, får en re-raise mot sig, synar, floppar lowkåken och vill inte bli utdragen ifall du har Q-Q/K-K/A-A/A-J. Underpockets känns möjlig om han sätter dig på A-K/A-Q. Underpockets släpper han mot din all in. Om han har A-J är det väl bara att betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...