Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Spelberoende är en sak, tror många på forumet har det och själv visar jag tendenser till att vara spelberoende.

Men om du har nått botten som du skriver så handlar det inte om spelberoende utan kraftigt spelmissbruk.

Du borde inte ens ha reggat dig på PF,i ditt fall måste det vara rena idiotin att spela freeroll, playmoney och att spela på travet en gång i veckan.

Inget illa menat nu, men det måste ju vara som att be en alkis dricka folköl lite då och då och sen säga att det är lugnt att han tar ett par supar en gång i veckan.

Är du nu en speltorsk som har nått botten så är mitt tips att du lägger av med allt som har med spel att göra.

Ett spelmissbruk kan yppa sig på många sätt . Men i grund och botten ligger den enkla sanningen att man inte kan kontrollera sina handlingar . om jag nu är ett levande bevis på att man kan spela vare sig det är om riktiga pengar eller tändstickor . Utan att tappa kontrollen så är väl det OK eller ? Angående mitt spel på stryktipset. Så är det så att jag är en tabell och statestik freek

av det stora formatet " engelsk ffotboll" . mina 24kr iveckan har under 2006 50 veckor dags dato = 1200 kr genererat 985 256 kr. så jag skulle mycket väl kunna spela poker om pengar men min stolthet att jag har slutat spela med huvudet under armen gör att jag fortsätter på min enkla bana. EN liten funderare om "ALKISEN" om han skall sluta dricka Tycker du att han skall sluta dricka alla sorters dryker då ? . Att jag fortsatte spela var inte enbart mitt beslut eftersom min omgivning vet mina intressen så var det ganska enkelt ta ett gemensamt beslut. Hela min familj instämmer med att vi har handlat på bästa mojliga sätt .Även min rådgivare på behandlingen känner stor tilltro i beslutet. VI SYNS PÅ NÄSTA FREEROLL MVH/ MANNEN PÅ RÄTT SPÅR

• 2 weeks later...
Postad
Klart att man kan spela på stryktipset för 24:- i veckan även om man varait spelberoende. Och freerolls samt playmoney riskerar man ju inte några egna pengar för. Det är ju när spelandet/insatserna blir överdrivna det är farligt. Om man väl vet vart det kan sluta och har tagit sig ur "botten" tror jag man ser upp för att hamna där igen..

...men tiden man lägger kan ju också vara skadlig, inte alltid insatsen. Frågan är bara när ett stort intresse och engagemang övergår i beroende. En fotbollsspelare eller tränare som spelar, tänker och drömmer fotboll är han fotbollsberoende eller bara mäkta intresserad? Är detta skadligt?

Något jag funderar på när folk uppmanar en att inte spela så mycket. Hade jag haft en fotbollsplan i arbetsrummet, hade jag kanske också spelat nästan varje dag! Intresse eller beroende!?!