Gå till innehåll

MTT - Spela AJ i höjd flervägspott?


Myssion

Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #1387679614: $350,000 Guarantee (8955258), Table 49 - 60/120 - No Limit Holdem - 19:29:57 ET - 2006/12/10

Seat 1: durrtyD (2,000)

Seat 2: RocketPairs (12,550)

Seat 3: xtc4 (9,725)

Seat 4: TheRealCrew (6,660)

Seat 5: Shauni (3,755)

Seat 6: julie17 (3,100)

Seat 7: zekagrinder (5,685)

Seat 8: prodoze (5,675)

Seat 9: Kiggedy (12,276), is sitting out

julie17 posts the small blind of 60

zekagrinder posts the big blind of 120

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Shauni :As::Jd:

prodoze folds

Kiggedy folds

durrtyD raises to 320

RocketPairs calls 320

xtc4 folds

TheRealCrew calls 320

Shauni: ?

 

Räjsaren är en standard vektajt/TAG-mupp, RocketPairs är en lagtard och TheRealCrew är standard-TAG, själv har jag också lite av en TAG-image, gränsande till semipassiv då jag haft lite korttorka den senaste perioden vid det här bordet. Har fin position men med risk för att vara dominerad. Spela handen? Isf plan för flopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om räjsaren är TAG och en synare TAG.. , folda tycker jag.

Skulle jag syna vill jag typ träffa par eller trips i J. Elller tvåpar. Finns direkta odds för paret i J antar jag.. men får du det kan det ju ställa till med mera problem om någon annan har träffat bättre, ju fler som ser desto större chans.. Får du paret och någon betar före dig på floppen, kan de ju bli hyfsat dyrt att ta reda på vart du står.. om den spelaren typ betar halv pott, .. hm, jag vet inte. Nu ska jag sluta flumma..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm det är svårt men jag tycker fold verkar som det bästa här. Dessutom vad händer om Axx kommer på flop då har vi ingen aning om var vi står. Så fold tycker jag

 

agree... -Hade foldat!

 

men har man haft korttorka ett tag och äntlgien plockar upp en spelbar hand så blir man ofta lite väl sugen på att spela... oavsett om situationen säger "nono" alltså man sänker gärna kraven för spelbar hand litegranna... åtminstone gör jag tyvärr det ibland...

 

svammelsvammel, god natt trevlig helg sup o svälj, shut up n deal!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...