Gå till innehåll

MTT - Passiv linje med TP->triss mot LAG


Myssion

Recommended Posts

Fi är lös preflop men har inte visat några tendenser att syna bort massa marker efter floppen med marginella händer. Dock har han varit överaggressiv postflop och gärna bluffat en del. Jag sitter på knappen.

 

Full Tilt Poker Game #1387429918: $350,000 Guarantee (8955258), Table 169 - 30/60 - No Limit Holdem - 18:48:47 ET - 2006/12/10

Seat 1: scott247 (3,940)

Seat 2: Sir_Pillage (5,335)

Seat 3: JGLaZe080 (4,690)

Seat 4: Coug MJ (2,410)

Seat 5: poxyist (4,655)

Seat 6: Golfman81 (1,990)

Seat 7: MGAK9 (6,030)

Seat 8: kirppu (4,150)

Seat 9: Shauni (3,630)

scott247 posts the small blind of 30

Sir_Pillage posts the big blind of 60

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Shauni :Kh::Qh:

JGLaZe080 folds

Coug MJ folds

poxyist folds

Golfman81 folds

MGAK9 calls 60

kirppu folds

Shauni raises to 300

scott247 folds

Sir_Pillage folds

MGAK9 calls 240

*** FLOP *** :2s::Kd::9d:

MGAK9 bets 360

Shauni calls 360

*** TURN *** :6h:

MGAK9 checks

Shauni checks

*** RIVER *** :Kc:

MGAK9 bets 660

Shauni calls 660

*** SHOW DOWN ***

MGAK9 shows [Qc Jh] (a pair of Kings)

Shauni shows [Kh Qh] (three of a kind, Kings)

Shauni wins the pot (2,730) with three of a kind, Kings

 

How's this?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok spel!

 

Jag skulle dock chansat och reraisat när 2:a kungen kom. Farligt spel om han har en AK men inte särskilt troligt utan höjning pre. Nästa fara är väl en triss (dvs kåk med kungarna) men relativt tidigt i turneringen en fin chans att doubla upp. (kanske därför jag åker så ofta tidigt i turrarna ?)

 

Edit.

När jag tänker efter är väl det här ett klassiskt exempel på ett fall där man bara blir synad av en bättre hand. Dvs du gjorde bästa spelet. En reraise kan inte vinna mer utan bara förlora mer.

 

Som sagt jag åker ofta för fort ur turrarna tänker väl efter lite efter och inte före ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar den inte, finns ju chans att han checkfoldar river med ett brusten färg då får du inte betalt.

 

Hade nog bettat 10 av 10 om jag inte var hundra säker på att bet kommer på river, och hade nu färgen dykt upp på river? det finns ju bluffvärde för dig med att betta på semibluffen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar spelet. De enda händer du kanske skulle få ut mer av vid en höjning på river är ju typ TT-JJ (dessa händer hade han ju säkerligen höjt pre med oxå, så det känns ju inte jättesannolikt). På turn känns det som om inte ens de händerna skulle betala av utan endast de som slår dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill inte skydda sin hand mot färgen på turn då? Visst jag ser fördelen med att checka, man håller potten nere mot bättre K/triss + att vi kan få det resultatet det blev nu att vi fick ännu mer deg från fi. Men med K på river har vi ju inte förändrat vår situation mot bättre K/triss och om vi endå synar 660, är det då inte bättre att stoppa in dom på turn?

 

Om färgen faller på turn, vad gör vi då om fi:

checkar?

betar 660?

 

Nu fick vi ju fi att betala av ganska bra så jag säger absolut inte att det var dåligt spel eller något, jag bara funderar på lite olika scenarion.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar den inte, finns ju chans att han checkfoldar river med ett brusten färg då får du inte betalt.

 

Hade nog bettat 10 av 10 om jag inte var hundra säker på att bet kommer på river, och hade nu färgen dykt upp på river? det finns ju bluffvärde för dig med att betta på semibluffen.

 

 

om han har en brusten färg synar han dock om myssion bettar menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill inte skydda sin hand mot färgen på turn då? Visst jag ser fördelen med att checka, man håller potten nere mot bättre K/triss + att vi kan få det resultatet det blev nu att vi fick ännu mer deg från fi. Men med K på river har vi ju inte förändrat vår situation mot bättre K/triss och om vi endå synar 660, är det då inte bättre att stoppa in dom på turn?

 

Om färgen faller på turn, vad gör vi då om fi:

checkar?

betar 660?

 

Nu fick vi ju fi att betala av ganska bra så jag säger absolut inte att det var dåligt spel eller något, jag bara funderar på lite olika scenarion.

 

//Matte

 

Med vilka tänkbara händer synar Fi en bet på turn? Typ bara dom som vi ligger under mot. Genom att checka turn fångar vi ju upp massor med bluffvärde från en LAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick vi ju fi att betala av ganska bra så jag säger absolut inte att det var dåligt spel eller något, jag bara funderar på lite olika scenarion.

 

När du väljer att slöspela en halvstark hand som du tror att du leder med gör du det för att få mer betalt. Det går att göra mot vissa aggrospelare i vissa lägen. Tänk om det kommer en ruter, ja det kan det mycket väl göra, likaväl som du kan bli utdragen på något annat sätt. Man måste inte skydda sin hand i alla möjliga lägen, visst kan man behöva göra en svår läggning ibland, eller en felaktig syn, men det får man ta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...