Gå till innehåll

Glimne - Har hittat grinden igen - NL100

Recommended Posts

Postad

Lite snabb info om mig själv till att börja med.

Det här blir min andra dagbok då jag dessvärre stötte på lite problem (personliga) under min andra dagbok. Dessutom var jag inne i 5 veckan på min svacka och inget stämmde(absolute ingen ursäkt!). Nu Känner jag att jag är på väg tillbaka efter att konstant ha blivit utdragen i 7 veckor i streck. Vi har dom flesta varit där men det är långt ifrån alla som klarar sig ur den. Spelat poker iaf i ca 3 års tid. först lite mer på skoj men för ett år sen började jag att grinda micro med en rulle på $50 och sen dess har den bara växt. låg på drygt $9k men efter diverse uttag och efter den skööna svackan(ska tilläggas att ja hoppade ner i nivå) och några bonusar på $xxxx dollar så ligger rullen på ca $5500 dollar( ska kolla upp den exakt sen så ni får lite bättre koll på hur jag ligger till. Vid bordet nickar jag tajjtare_an_glimne(tilt + alkohol + 6månaders väntan på namnbyte = något skönt nick med glimne), och lirar TAG, hoppas jag iaf :lol: .

Jag har stora förväntningar på min dagbok. Vill framför allt utvecklas som pokerspelare genom att dels få kommentarer om mina HH's( ska inte bli några klassiska här vinner jag en pott/kolla vad svinad jag blev/kolla hur jag spelade ut honom) som jag själv varit tveksam om vid pokerbordet. Sen tror jag det ger mer inspiration under sämre tider att spela på när man har en dagbok. :) ( ska tilläggas att punkrock_kid inspirerat med sina otroliga framgångar)

Nog om det nu. Det jag lirar är för tillfället CG NL100, och ibland lite SnG och Multis. Bankrullekrav har jag satt på 3000BB men efter att ha förlorat ca 34 inköp så känner jag att runt 40-50 inköp är lagom. Har jag sen klonken på min sida äre klart att ett skott aldrig är helt fel. lirar dock 6 bord så 40 inköp kanske låter mycket men kan man backa $1k med lite oflyt på en dag så är det inte så mycket längre. :P

Är någon sugen kan jag säkert bjuda på lite filmer framöver när jag lirar. Har ni några förslag på något som vore intressant att veta eller vad som helst egentligen så säg bara till ska jag klonka fram det åt er....

Lite mål kommer senare

Önska mig lycka till på vägen mot highstakes borden.........

Postad

Tänkte också bjuda på en HH att börja med från dagens grind

:club::diamond::heart::spade:

En klassisk hand. Fi är hyffsat tajjt och aggressiv. Alltför ofta springer man in i ett set här. Kan jag checka turnen?

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Tommy_Tough ( $110.97 )

Seat 2: SmokeyMat ( $128.07 )

Seat 5: crank2006 ( $245.96 )

Seat 6: NACUP ( $101.95 )

Seat 3: tajtare_an_glimne ( $105.85 )

Seat 4: BigChiff ( $32.63 )

Tommy_Tough posts small blind [$0.50].

SmokeyMat posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to tajtare_an_glimne [ :Ad::Kc: ]

tajtare_an_glimne raises [$4]

BigChiff folds

crank2006 folds

NACUP folds

Tommy_Tough calls [$3.50]

SmokeyMat calls [$3]

** Dealing Flop ** [ :Ac:, :Qh:, :2s: ]

Tommy_Tough checks

SmokeyMat bets [$4]

tajtare_an_glimne raises [$12]

Tommy_Tough folds

SmokeyMat calls [$8]

** Dealing Turn ** [ :8d: ]

SmokeyMat checks

tajtare_an_glimne bets [$22]

SmokeyMat calls [$22]

** Dealing River ** [ :3h: ]

SmokeyMat bets [$20]

tajtare_an_glimne: lol set?"

tajtare_an_glimne ???

Postad
.... och några bonusar på $xxxx dollar så ligger rullen på ca $300 dollar( ska kolla upp den exakt sen så ni får lite bättre koll på hur jag ligger till........
Det fattas en nolla va?
Postad
.... och några bonusar på $xxxx dollar så ligger rullen på ca $300 dollar( ska kolla upp den exakt sen så ni får lite bättre koll på hur jag ligger till........
Det fattas en nolla va?

Nepp, men en 5a :oops:

Postad

Har klurat lite på mina mål för DECEMBER och här kommer dem:

(börjar lite försiktigt då jag inte känner att min svacka är riktigt över än)

1. Spela ihop 4k poäng på party. Bör bli ca 13k händer så det ska jag klara utan problem.

2. Få upp rullen till $6000. Inga enorma mål som sagt men börjar lungt. Vänta bara tills nästa månadsmål om jag klarar det här :D .

3. En finalbordsplacering i en MTT. Måste vara minst $10 buy-in.

5. Lägga upp minst en HH's varannan dag. Kan bli fler beroende på hur många intressanta händer jag hittar och ifall jag känner att föregående HH's är färdigdiskuterad.

4. Inte tjuva några dollar på rullen till julklappar ;) . Blir nog den svåraste

Lite mer långsiktiga mål:

1. Att åka iväg på en långgrind till thailand.

2. Kliva upp till högre nivåer.

3. Bli mer aggressiv i mitt spel. Tar hellre det säkra förre det osäkra känns det som just nu men jobbar på det.

4. Klonka ÖVER $1k dollar i en turnering. Allt jag får för tillfället har varit några $900 och lite där under.

Postad
det är väl bara att syna tycker jag... $20 i en pott på $80 eller vad det nu blir..

jojo, kanske ingen svår syn så sätt. Har ju fina odds. Hur ska jag spela den på turn om jag "känner att" det är ett set eller A-Q. Ska jag lira på känslan eller göra det som "är rätt"?. Har nämnligen en enastående förmåga att läsa av mina fi's ;)

Postad
det är väl bara att syna tycker jag... $20 i en pott på $80 eller vad det nu blir..

jojo, kanske ingen svår syn så sätt. Har ju fina odds. Hur ska jag spela den på turn om jag "känner att" det är ett set eller A-Q. Ska jag lira på känslan eller göra det som "är rätt"?. Har nämnligen en enastående förmåga att läsa av mina fi's ;)

Checka bakom på turn funkar väl. Det är ju en ofarlig bräda om du faktiskt har bäst hand där. Sen syna river om han bettar ut eller betta ut sjäv om han skulle checka.

Du verkar dock ganska säker på AQ/set så gissar väl på att han hade det. Men tror ändå inte du kan folda river när du bettat turn där.

Postad

Checka bakom på turn funkar väl. Det är ju en ofarlig bräda om du faktiskt har bäst hand där. Sen syna river om han bettar ut eller betta ut sjäv om han skulle checka.

Du verkar dock ganska säker på AQ/set så gissar väl på att han hade det. Men tror ändå inte du kan folda river när du bettat turn där.

Anledningen till att jag tog just den här handen är för att ja hamnar i samma situation varje gång och dom tycks alltid hitta setet där. Ibland sitter dom med skit såklart, brukar gå på read och spelare och lite känsla där. A-Q hade han nog slagit om så set jag var mest rädd för men finns så mkt tomtar på party så ville inte bjuda på gratiskort, därför jag betade turn. Riversynen är såklart given som spelat.

Postad

Ska käka lite och sen hittar jag nog en förmiddagsgrind. Brukar inte vara någon tomtefest på dagarna men får hoppas att klonken finns där i stället. Återkommer senare med resultat och troligen någon HH(en lite klurigare den här gången utlovas ;) ).

Postad

Dagens session är slutförd och slutade $30 pluss efter att ja åkt på den här handen i slutet. Som jag ser det finns det inget att göra nåt åt. kommentarer?

(Hittade även en syn jag är rätt stolt över. :9h::9d: på knappen. Höjer till $4. SB foldar och BB re-raisar till $7. Jag synar och floppen kommer :Ts::3d::6h: r. Fi kastar ut en liten bet på $3 och ja synar. Turn :Td:. Check, check. River :3h:. Fi checkar och jag kastar ut en värdebet på $4. Fi ställer blixtsnabbt in med halvt inköp. Jag synar och fi visar A-Jo :lol: )

iaf här är handen som lovat innan:

hand 1:

Seat 5 is the button

Seat 2: Kruger188 ( $204.60 )

Seat 3: tajtare_an_glimne ( $94.90 )

Seat 4: Acennc ( $85.20 )

Seat 5: venon81 ( $148.53 )

Seat 1: daapeh ( $31.05 )

Seat 6: alrob03 ( $75 )

alrob03 posts small blind [$0.50].

daapeh posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to tajtare_an_glimne [ :Kh::Ad: ]

Kruger188 folds

Acennc folds

venon81 calls [$4]

alrob03 folds

daapeh calls [$3]

** Dealing Flop ** [ :Ah:, :2c:, :Td: ]

daapeh checks

tajtare_an_glimne bets [$7]

venon81 raises [$14]

daapeh folds

tajtare_an_glimne raises [$20]

venon81 calls [$13]

** Dealing Turn ** [ :Ks: ]

tajtare_an_glimne bets [$39]

venon81 calls [$39]

** Dealing River ** [ :4h: ]

tajtare_an_glimne is all-In [$24.90]

venon81 calls [$24.90]

tajtare_an_glimne shows [ Kh, Ad ]two pairs, Aces and Kings.

venon81 shows [ Tc, Th ]three of a kind, Tens.

venon81 wins $191.30 from the main pot with three of a kind, Tens.

:evil:

Postad

hand 2:

Seat 5 is the button

Seat 2: ascotty ( $19.75 )

Seat 3: dan57682001 ( $179.33 )

Seat 4: Vince82111 ( $136.95 )

Seat 5: sobadithurts ( $104.55 )

Seat 6: Chrisgib111 ( $115.65 )

Seat 1: tajtare_an_glimne ( $104.55 )

Chrisgib111 posts small blind [$0.50].

tajtare_an_glimne posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to tajtare_an_glimne [ :5d::7c: ]

ascotty folds

dan57682001 calls [$1]

Vince82111 folds

sobadithurts folds

Chrisgib111 calls [$0.50]

tajtare_an_glimne checks

** Dealing Flop ** [ :Ad:, :6h:, :8c: ]

Chrisgib111 bets [$2]

tajtare_an_glimne calls [$2]

dan57682001 folds

** Dealing Turn ** [ :9h: ]

Chrisgib111 checks

tajtare_an_glimne bets [$4]

Chrisgib111 calls [$4]

** Dealing River ** [ :Td: ]

Chrisgib111 checks

tajtare_an_glimne bets [$6]

Chrisgib111 is all-In [$108.65]

tajtare_an_glimne ???

Postad

Jag ser inte riktigt hur det är fold på river. Jag skulle nog syna. Hur skulle fi tagit sig hit med QJ/J7? Tycker jag verkar orimligt.

Svårt när man inte vet om fi kan bluffa på det här viset. Vissa galenpannor gillar ju att bluffa för ett fullt inköp när det ligger några futtiga dollar i potten.

Postad

Är ju ett klassiskt spel med nötterna för att få max utav någon tomte med 7an. Men kan inte se en rimlig hand föutom en split här. Är det värt att riskera ett inköp för att splitta några ynka dollar? :roll:

Postad

Jadu vart ska jag börja. Tänke lire lite nu men känner mig inte det minsta orolig över resultatet. Kikade förbi på IKEA och köpte några maskotar för förhoppningsvis ska föra mig uppåt i karriären. Jag tar en ny vid varje grind och den som gett mest återbäring på köpet efter några dagar blir utnämnd till "KLONKMASKOT 2006". Vet inte riktigt om jag vill avslöja vilken de blir då troligen alla kommer sitta med en varsin maskot o kasta in i väggen då de går dåligt i framtiden. Vi får se. Här är iaf kandidaterna: :lol:

Fisken & Sköldpaddan

Lyxfisken (kostade hela 19kr och de andra endast 9 kr)

Korttorka på CG än så länge så ska ta en pause o kika lite film. Har också några turneringar på gång:

$11 Shootout

$11 $2000 guarantee

$33 regular

Med starttid från 30min-->2h frammåt. Återkommer med uppdatering om hur det går.

Postad

$11 Shootout ----> ute första rundan på en coinflip

$11 $2000 guarantee----> 15e plats = $26.60

$33 regular

Går inge vidare i någon utav dem. Ligger en bra bit under medel i båda men så länge jag har chips kvar finns det hopp :D

EDIT: låg hyffsat till i $33turren med 25pers kvar. 10 itm. hittar 2-9 på BB och 2 limpar. flopp 2-9-10. Går på checkraise emd blir roundcheck. turn J. Killen sitter med A-J och resten är historia :(

Ligger över average i $11 turneringen iaf så får se till att grinda mig itm på den

Postad

$2000 guaranteen 15 kvar, jag har medel och all foldar till mig på SB. ställer och BB hittar J-J som håller. handen efter hittar jag A-Ko och synar en ai med 7-7 som också håller. Blir short och ställer sen med A-7 vilket inte räckte långt mot en A-Q. 15 plats och $26.60

Lirade lite CG och har fortfarande inte hittat några bra träffar. Slutade $19.81 back så ingen större förlust på rullen.

Får ta nya tag i morgon nu ska jag kolla klart på sagan om ringen. Bara 10 h kvar :lol:

Postad

Tänkte bjuda på en HH också. Det är egentligen inte en hand jag hade jättestora problem med men jag tror att riverbeslutet kan vara värt att diskutera. Hur tänker ni här. Vilken HD skulle ni sätta honom på. Fi är loose passive och har inte utmärkt sig något spelciellt i övrigt.

Seat 6 is the button

Seat 1: kahlan88 ( $123.15 )

Seat 2: Jigglestein ( $155.09 )

Seat 5: tim00000007 ( $39.85 )

Seat 3: tajtare_an_glimne ( $103.65 )

Seat 4: Deveeso ( $48.65 )

Seat 6: Cebulwa ( $29.45 )

kahlan88 posts small blind [$0.50].

Jigglestein posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to tajtare_an_glimne [ :Jc::Js: ]

Deveeso folds

tim00000007 folds

Cebulwa folds

kahlan88 calls [$3.50]

Jigglestein folds

** Dealing Flop ** [ :Kd:, :Jd:, :Qc: ]

kahlan88 checks

tajtare_an_glimne bets [$6]

kahlan88 calls [$6]

** Dealing Turn ** [ :2c: ]

kahlan88 checks

tajtare_an_glimne bets [$13]

kahlan88 calls [$13]

** Dealing River ** [ :Kh: ]

kahlan88 bets [$25]

tajtare_an_glimne ???

Har ca $80 kvar i stacken och fi täcker mig

Postad

svårtroligt att han så iskallt checkcalla på flopp o turn med KJ, desto enklare för honom med KK/QQ på hand dock. oddsen e juh på din sida så självklart callar man här med sin fina house o kammar hem degen, medan han muckar sin AK/AT...KT.. :lol:

Postad

Jag hade degat in. Enda rimliga handen som synar och slår dig är KQ (KJ är ordentligt blockerad och KK/QQ slår väl om pre?). Fi kan ju få för sig att syna med åtminstone stegarna och Kx. Du måste ju bara leda här tillräckligt ofta för att det ska bli lönsamt att trycka.

Postad
svårtroligt att han så iskallt checkcalla på flopp o turn med KJ, desto enklare för honom med KK/QQ på hand dock. oddsen e juh på din sida så självklart callar man här med sin fina house o kammar hem degen, medan han muckar sin AK/AT...KT.. :lol:

Mmm var inne på det jag också men när en äldigt passive fi plötsligt degar ut $25 måste man bli lite misstänksam. Och iom att han är passiv kan han mycket väl slowa K-K, Q-Q, K-J, K-Q även om de inte är standard-spel.

EDIT: Ställde in och fi stekte en stund med foldade

Postad

Blev en kort session idag, eller snarare 2 korta. Lirade i ca 15 min och efter 1,5inköp back på några snabba utdragningar så la jag ner för stunden och fortsatte sedan 2 h senare. Gick inge vidare då heller då jag inte tycktes kunna träffa någonting. Slutade back $190 idag dvs fortsatt röda siffror.

Någon som har erfarenhet utav de här. Att lira en session, backa. Köra en stund senare och det tycks inte vara någon skillnad alls i kortflytet osv. Är det EV- att spela så kort tid efteråt en dålig session för kan säga själv att det är fåtalet ggr jag har vänt en backad session till ett pluss. Inte pga sämre spel utan korten tycks bara inte klonka. Tips??:-o

Spelade händer denna vecka: 5216

Resultat för veckan: -$2.7

BB/100 händer: -$0.03

Rullen just nu: $5206

Imorgon känner jag att det är dags att vända på svackan. inne i min 8e vecka nu och den kan väl inte hålla på hur länge som helst. Eller? :P

Fi är lös och aggressiv. Någon speciell read har jag inte hunnit få än. Riverbetet verkar vara ett hårt valuebet i mina ögon. Tar jag synen ?

Seat 6 is the button

Seat 1: weebaz ( $42.04 )

Seat 2: im8yearsold ( $112.80 )

Seat 3: GustavG69 ( $59.69 )

Seat 5: Tinnock ( $117.56 )

Seat 6: U_GotBluffed ( $102.40 )

Seat 4: tajtare_an_glimne ( $99.50 )

weebaz posts small blind [$0.50].

im8yearsold posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to tajtare_an_glimne [ :Js::Jh: ]