Gå till innehåll

BOK: "Seven card stud for AP" av Sklansky et al.


Bjorn_

Recommended Posts

Här kommer en liten snabbrescension av denna bok.

 

Titel: Seven Card Stud for advanced players

Författare: David Sklansky, Mason Malmuth & Ray Zee

Sidantal ca 300

Rek pris $29.95

 

För de som läst Hold'em for AP lär både upplägget och pedagogiken kännas ganska bekant. Jag tycker personligen att Sklansky & Co. gör ett ganska bra jobb med att förklara inte bara vad man skall göra utan framför allt varför.

 

Detta är definitivt inte någon nybörjarbok, man bör ha läst på om 7CS i en mera nybörjarvänlig källa innan man ger sig på denna. Skulle också hävda att man antagligen bör ha läst ToP eller på annat sett tillskansat sig motsvarande kunskaper innan man läser denna bok. (Till skillnad från i hold'em där jag rekomenderar att man börjar med HEFAP för att sedan läsa ToP.)

 

Rent allmänt är det väldigt mycket råd av typen "beakta detta", "tänk på dessa faktorer" och sådana råd av mer koceptuell karaktär än råd av typen om det ser ut si, gör så. Rent allmänt tycker jag boken gör mera skäl för undertiteln "for advanced players" än HEFAP men det kanske beror på att jag har svårare för stud än vad jag hade för hold'em som ändå i många stycken känns ganska matematiskt intuitivt.

 

Ska jag nämna något negativt så är det att jag tycker de lägger för mycket krut på en massa Q&A som inte är så himla användbara.

 

Totalt ger jag ändå boken 8/10.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag tycker helt klart att det är den bästa pokerbok jag läst, mest för att jag inte kunde så många av koncepten innan jag läste boken (inte läst så mkt om 7cs innan)

De flesta texas-böcker snappar man ju upp lite nytt varje gång men väldigt mkt i denna boken var helt nytt, tycker den går att läsa om man har läst TOP och har god koll på diverse andra pokerformer utan att ha lirat 7cs så mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...