Gå till innehåll

Netellerkonto stängt?


FiskNils

Recommended Posts

När jag nu försöker komma in på mitt netellerkonto så får jag bara ett meddelande att kontot är stängt och sen står det ett telefonnummer som inte fungerar när jag försöker ringa det. Har skickat ett mail till neteller, men har ingen aning om hur lång tid det tar att få svar på det. Har aldrig haft några problem med neteller förut och inte gjort nån konstig insättning eller liknande heller. Fattar ingenting..

 

Är det fler som inte kommer in nu så det är nåt fel hos neteller bara?

Eller har någon varit med om detta tidigare?

 

Väldigt orolig blir man ju iaf.. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget att vara orolig för . Har hänt mig flera gånger, pga användning utomlands och lite sånt. Har du rent mjöl e det inget att oroa sig över.

 

Okej, låter skönt. Men jag har inte loggat in utomlands eller gjort nåt annat som jag inte brukar göra. Vad kan det mer vara än att man loggat in utomlands?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget att vara orolig för . Har hänt mig flera gånger, pga användning utomlands och lite sånt. Har du rent mjöl e det inget att oroa sig över.

 

Okej, låter skönt. Men jag har inte loggat in utomlands eller gjort nåt annat som jag inte brukar göra. Vad kan det mer vara än att man loggat in utomlands?

 

 

Fusk med refer? Läste i ett forum om ett par killar som fått sina konton stängda pga det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände mig för ett par veckor sedan. När jag ringde upp dem (det amerikanska telefonnumret, fick inte det svenska att fungera) så sa de att anledningen till att mitt konto stängdes var en rutinmässig, randomkontroll.

 

Låter rätt sjukt, men det var inga problem, tjejen jag snackade med öppnade kontot direkt.

 

Så, ring dem, det löser problemet snabbast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så hemskt mycket allihopa!

 

Fick ett annat nummer att ringa när jag pratade med live chatten.

Anledningen till att dom hade stängt kontot är att jag har flyttat och mina nya internetleverantör ser ut att vara från Nederländerna. Men vi gjorde en check och det var mitt nya IP som inloggningarna var ifrån så nu kan man andas ut för den här gången! :)

 

Det tråkiga är bara att jag var tvungen att ta bort spärren så man kan logga in på mitt konto från alla länder nu. Man blir lite rädd också och jag kommer ha så få $ som möjligt ute på nätet i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sjuka problem med neteller för tillfället. Använt tjänsten snart tvår år och är en bra kund men nu strejkar den som fan.

 

I snart en vecka har jag försökt komma in, ringt och vi har testat allt med supporten, bytt security code, öppnat upp och ändrat och allt möjligt. Men mitt konto förblri stängt. De har sagt att de har något fel och att fler europeiska kunder har svårt att komma in i sina konton. Men det här är bizzaro world, att inte komma in i sitt konto på en vecka. Jävla kafka upplevelse att ringa till dom, jävla robotar de är alltså. De säger att skickat ärendet till ett annat "department" men de hör inte av sig, man får ringa själv varje dag.

 

Fått tag på en manager på London kontoret som ska gräva i det, SJUKT!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så hemskt mycket allihopa!

 

Fick ett annat nummer att ringa när jag pratade med live chatten.

Anledningen till att dom hade stängt kontot är att jag har flyttat och mina nya internetleverantör ser ut att vara från Nederländerna. Men vi gjorde en check och det var mitt nya IP som inloggningarna var ifrån så nu kan man andas ut för den här gången! :)

 

Det tråkiga är bara att jag var tvungen att ta bort spärren så man kan logga in på mitt konto från alla länder nu. Man blir lite rädd också och jag kommer ha så få $ som möjligt ute på nätet i fortsättningen.

 

Jag har aldrig haft någon sådan spärr vad gäller inloggning, inte heller ang. uttag med ATM Card från andra länder. Jag tror det är ovanligt med en sådan spärr, jag har kollat.

Men det är dåligt för deras anseende att de gör på det här sättet, och dessutom gör sig nära nog oanträffbara under flera veckors tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft någon sådan spärr vad gäller inloggning, inte heller ang. uttag med ATM Card från andra länder. Jag tror det är ovanligt med en sådan spärr, jag har kollat.

Men det är dåligt för deras anseende att de gör på det här sättet, och dessutom gör sig nära nog oanträffbara under flera veckors tid.

 

Alla har en spärr från början, iaf var det så förrut och man kunde be dom stänga av den spärren ifall man skulle använda sitt konto från utländksa ip:n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag hade precis fixat ett NETeller konto, och börjat kolla lite på min konto-sida, sen så loggades jag ut och nu kommer jag inte in nå mer.

 

Skickade ett mail nyss. Får se hur länge det tar att få svar.

 

Kila hit:

 

https://www.neteller.com/signin/index.jsf

 

och använd live chat funktionen istället, det är mycket snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

deras livechat är väl alltid tillgänglig? Mitt konot låste dom när jag förökte logga in från jobbet. Deras system reagerade på IP adressen. Dom frågade om jag försökt logga in från något annat IP än mitt och låste upp kontot igen direkt.

Samma här , när min IP adress ändrades så stängdes kontot ,

livechatten fixade och öppnade kontot igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...