Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Full Tilt Poker Game #1391487593: Table St Bar (6 max) - $1/$2 - Limit Hold'em - 13:01:55 ET - 2006/12/11

Seat 1: OneEyedJack39 ($29.50)

Seat 2: SexyGirl_1993 ($46)

Seat 3: MenyaKolbasit ($50)

Seat 4: g_esslin85 ($36.25)

Seat 5: BustaGutshot ($28)

Seat 6: Embiter ($15.25)

BustaGutshot posts the small blind of $0.50

Embiter posts the big blind of $1

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SexyGirl_1993 [Ah Jh]

OneEyedJack39 calls $1

SexyGirl_1993 raises to $2

g_esslin85 raises to $3

BustaGutshot folds

Embiter calls $2

OneEyedJack39 calls $2

BustaGutshot: nh jack

SexyGirl_1993 calls $1

*** FLOP *** [7c Qc As]

Embiter checks

OneEyedJack39 checks

SexyGirl_1993 bets $1

g_esslin85 folds

Embiter calls $1

OneEyedJack39 calls $1

*** TURN *** [7c Qc As] [8d]

Embiter checks

OneEyedJack39 checks

SexyGirl_1993 bets $2

Embiter folds

OneEyedJack39 calls $2

*** RIVER *** [7c Qc As 8d] [Jc]

OneEyedJack39 checks

SexyGirl_1993 ?

Jobbigt att färgdraget satt, och jag undrar vilka händer jag får betalt av mer än AK? Samtidigt är jag ganska grön på FL och tror att jag har en läcka i att inte våga värdebeta ordentligt. Checka bakom, Bet/syn eller Bet/fold?

Postad

checka ner. Jag tycker inte du behöver vara oroligt för att du inte värdebetar tillräckligt i den här handen.

Du höjde pf med AJ i mittposition. En person reraisar du synar och denna farliga motståndare lägger sig mot floppbet. Kvar är synarna.

Du tvingar dem att betala hela vägen för sin eventuella färg. Men det kan även vara, KT-stege, AQ eller set emot som blir skrämd av färgkortet. Genom att checka i detta läge tjänar du nog i längden på att slippa lägga 2xBig bet för att få en showdown.

Postad

Löjligt o inte värdebetta 2-par.

Tänk tebax till PreF, där limpa han. Det betyder att han kan ha väldigt många händer, tex svagt A vilket ä det troliga här. Alternativt QJ lr så ä han bara en callingstation o synar ner med ett PP.

Postad

Tänk tebax till PreF, där limpa han. Det betyder att han kan ha väldigt många händer, tex svagt A vilket ä det troliga här. Alternativt QJ lr så ä han bara en callingstation o synar ner med ett PP.

Fi har svagt A tex Axs i klöver... sätter man FI på det så är det perfekt och betta på river!

Postad

Fi har svagt A tex Axs i klöver... sätter man FI på det så är det perfekt och betta på river!

Nu letar vi spöken under sängen igen. Har man sådan tendens så ska man inte lira FL. Tänk på att han checka rivern, vilket tom minskar den lilla chansen att du är slagen.

Postad
jag antar och hoppas att ni ger mig rätt för min check, tacks ska ni ha (=

Den är jättefel faktiskt*. Uppsidan är ju att du har mycket större nytta av att få veta ett ställe där du spelar fel än ett ställe där du spelar rätt, även om det inte känns lika bra.

* Räkna upp alla händer du tycker han kan ha om du vill se resonemanget bakom. Händerna han synar 1 bet till för garanterad showdown är lätt mer än 2ggr fler än händerna han checkraisar med.

Postad
jag antar och hoppas att ni ger mig rätt för min check, tacks ska ni ha (=

Den är jättefel faktiskt*. .

Å shit. Jag tycker man läst så mycket om att det inte lönar sig att beta i dessa lägen. Men det kanske gäller fullring och TPTK. Har precis bytt till NL efter ett år FL och där går det klart bättre. Kanske är förklaringen att jag värdebetat för lite.