Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har 44/28/1.61 över 133 händer och kommenterar varje hand han förlorar med "donk" och blev fly förbannad över att han förlorade denna handen. Han har spelat mycket mystiska händer och gott till showdown med skitkort. Spelar jag så fel som han tycker?

STAGE #514607868: HOLDEM NORMAL $1/$2 - 2006-12-11 09:53:02 (ET)

Table: HEAVENLY DR. (Real Money) Seat #3 is the dealer

Seat 3 - CHIASSEMBLY ($23.70 in chips)

Seat 5 - GET_LUCKY ($119 in chips)

Seat 6 - MINK77 ($151.75 in chips)

Seat 1 - GAMBLINLEAF ($84.25 in chips)

Seat 2 - PAJPER ($34 in chips)

GET_LUCKY - Posts small blind $0.50

MINK77 - Posts big blind $1

*** POCKET CARDS ***

Dealt to PAJPER [A:spade: K:heart:]

Inget att säga om.

GAMBLINLEAF - Folds

PAJPER - Raises $2 to $2

CHIASSEMBLY - Folds

GET_LUCKY - Calls $1.50

MINK77 - Folds

*** FLOP *** [3:spade: 8:spade: Q:club:]

GET_LUCKY - Checks

PAJPER - Bets $1

GET_LUCKY - Calls $1

Färgdraget ligger ute. Standardbet när han checkar till mig

*** TURN *** [3:spade: 8:spade: Q:club:][9:spade:]

GET_LUCKY - Checks

PAJPER - Bets $2

GET_LUCKY - Raises $4 to $4

PAJPER - Calls $2

Hans C/R gör mig såklart orolig, men eftersom jag sitter på spader ess så är en syn självklar enligt mig

*** RIVER *** [3:spade: 8:spade: Q:club: 9:spade:][8:heart:]

GET_LUCKY - Bets $2

PAJPER - Calls $2

Synen satt långt inne, men jag gör den tillslut, mest baserat på att han tidigare ibland visat endast luft när han blivit synad på river. Är den helt felaktig?

*** SHOW DOWN *** Reslutat i vitt nedanför

GET_LUCKY - Shows [7h Ah] (One pair, eights)

PAJPER - Shows [As Kh] (One pair, eights)

PAJPER Collects $18.25 from main pot

Postad

standard o betala av på rivern med AK HU. Men mot en lurig spelare är det ofta bättre o ta frikortet på turn o sen syna ner rivern då de ofta c/r turn tomma. Hade du inte haft färgdraget här hade du ju inte synat turn.

Men vad betyder dessa siffror?

44/28/1.61

Postad

Själv förstår jag inte var synen på river kommer ifrån.

En helt omöjlig syn för min del iaf, man måste ju tro att han har träffat något av det som finns på bordet, mycket väl ett Q med lite lägre kicker. Det enda för mig i det läget är raise/fold, syn finns inte för mig i det läget. Betten han gör är ju inte helelr särskilt stor så jag fick iaf känslan av att han vill klämma ur lite till (alternativt förtås att det är det han vill att du ska tro, men fortfarande en hel del kombinationer att träffa på bordet)

Postad

En helt omöjlig syn för min del iaf, man måste ju tro att han har träffat något av det som finns på bordet, mycket väl ett Q med lite lägre kicker. Det enda för mig i det läget är raise/fold, syn finns inte för mig i det läget. Betten han gör är ju inte helelr särskilt stor så jag fick iaf känslan av att han vill klämma ur lite till (alternativt förtås att det är det han vill att du ska tro, men fortfarande en hel del kombinationer att träffa på bordet)

...alternativt att det är FL...

Ni tycker inte att det är nog o ha PreF raise o skippa t agg factor? Får man ut ngt mer av den tycker ni, de flesta som ofta raisar preflop är aggro även postF.

Postad

...alternativt att det är FL...

Ni tycker inte att det är nog o ha PreF raise o skippa t agg factor? Får man ut ngt mer av den tycker ni, de flesta som ofta raisar preflop är aggro även postF.

haha oj jag missade det, men håller kvar vid att jag skulle lagt den.

Postad
gah, jag läser fel. bra spelat =)

Varför inte checka på turn?

For att det ar HU, han ar troligen tom och vissa kan slappa lagsta paret om skramselkort kommer

"vissa kan" ja, men vi vill ta handen till SD när det är HU, vi har draget till nötterna, att bli höjd på turn semisuger om vi sedan inte sätter river. Då blir det en jävligt tung riversyn imo och då checkar jag hellre bakom för att få in en raise på river om vi träffar eller inducera riverdonkbluff från Fi om vi missar, eftersom jag inte lägger denna handen på den brädan HU.

Postad

Givet att han är en sådan spelare som hyffsat ofta CR (semi)bluffar på turn skulle jag nog kunna tänka mig att trebetta för gratis showdown där.

Är han helt tom kanske han foldar och det är ju bra efterssom han rimligvis har tillräckligt med outs mot nöthögen för att ha odds att dra.

Visst kan trebet med AHTK kännas väl aggresivt men kombinationen av två överkort, nötfärgsdrag samt en viss chans att du redan har bäst hand plus det faktum att en hel del gånger du är slagen kostar det inget extra i och med chans att checka bakom på river gör det till ett potentiellt intressant alternativ.

/Bjorn