Blattanfejan Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Med risk för att denna tråd flyttas till "Studier" och få något ont moderator öga på mig. Har förstått att dessa program bara stöder vissa sajters HH format. Kan man använda dem "manuellt" på något sät eller är allt HH baserat? Dessutom, kan någon förklara vad dessa två program gör? Jag har ingen erfarenhet av PT, PO och allt vad de heter. Jag fick tag på en Excel fil från 2+2 som som gör det som skärmdumparna på TM:s hemsida som jag använder idag. Men det verkar som att alla använder ena eller båda programmen. Citera
Gäst Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Tourney Manager Håller som du säkerligen vet enbart reda på all statistik. Det är med andra ord ingen tracker eller liknande. De stats TM visar är: totala vinster, vinster för olika nivåer du spelar, vinster för olika tidsperioder, procentuell fördelning av placeringar, hur ofta du hamnar ITM, din ROI, hur ofta du hamnar ITM när du befinner dig på bubblan, timlön och säkert mer som jag inte minns utan att öppna programmet. Det går att lägga in turneringar manuellt i TM men det är rätt segt så med fördel spelar du på någon av sidorna där du kan importera automatiskt (Party, Stars, FTP, Absolute Poker) SNGPT Gör ICM-kalkyleringar automatiskt utan att du behöver använda dig av Pokerstove. Tror det är Party och Stars HH's som stöds om du vill öppna upp en hel SnG och analysera ditt spel. Jag använder dock inte programmet på det sättet vanligtvis utan pillar mest runt med det manuellt och får aha-upplevelser dygnet runt (Jag känner som vanligt ett stort behov av en FAQ, liknande den på 2+2. Kanske läge att ta tag i det snart, om jag orkar ) Citera
Max Cady Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Conspiracy: Kan du utveckla mer HUR du använder SNGPT? Stoppar du in stackstorlekar och händer du spelat för att kolla EV't eller hur gör du? Anser du att ditt spel tog ett språng (att du blev betydligt bättre) när du skaffade SNGPT? Planerar att ev köpa programet snart, om det är värt de $70! Citera
Gäst Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Conspiracy: Kan du utveckla mer HUR du använder SNGPT? Stoppar du in stackstorlekar och händer du spelat för att kolla EV't eller hur gör du? Anser du att ditt spel tog ett språng (att du blev betydligt bättre) när du skaffade SNGPT? Planerar att ev köpa programet snart, om det är värt de $70! Det jag vanligtvis gör är att testa olika stackar runt bubblan och semibubblan och se hur pushrangen och callingrangen förändras beroende på positionen av de relativa stackarna typ. Ibland när man spelar dyker det upp nya situationer där man är osäker och då brukar jag när jag spelat klart pilla lite i SNGPT med det. Känner absolut att jag blivit bättre som spelare efter att jag började använda SNGPT. Rekomenderar Citera
Max Cady Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Problemet är att om man inte kommer ihåg det man kom fram till i SNGPT när man sen spelar så gör ju programet inte så superstor nytta antar jag? Tror att det skulle vara ett jätteproblem för mig! Citera
Myssion Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Problemet är att om man inte kommer ihåg det man kom fram till i SNGPT när man sen spelar så gör ju programet inte så superstor nytta antar jag? Det handlar inte så mycket om att memorera saker som att bilda sig en förståelse för vilka faktorer som påverkar ett beslut. Citera
Max Cady Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Då finns det hopp för mig ändå! Citera
Blattanfejan Postad 11 December , 2006 Författare Rapport Postad 11 December , 2006 Gör ICM-kalkyleringar automatiskt utan att du behöver använda dig av Pokerstove. Tror det är Party och Stars HH's som stöds om du vill öppna upp en hel SnG och analysera ditt spel. Jag använder dock inte programmet på det sättet vanligtvis utan pillar mest runt med det manuellt och får aha-upplevelser dygnet runt (Jag känner som vanligt ett stort behov av en FAQ, liknande den på 2+2. Kanske läge att ta tag i det snart, om jag orkar ) Lysande svar som alltid. Földfrågan blir förstås, vad är pokerstove? Mitt Excel sköter det TM gör. Bara trycka start och sedan skriva in vilken plats det blev. Men sngpt kanske man skulle fördjupa sig i.. Citera
eurythmech Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Det tycks finnas på http://www.pokerstove.com och bör finnas i varje pokerspelares hem. Citera
Blattanfejan Postad 11 December , 2006 Författare Rapport Postad 11 December , 2006 Det tycks finnas på http://www.pokerstove.com och bör finnas i varje pokerspelares hem. Jo, såg det...E lat av naturen Tack ändå. Citera
Blattanfejan Postad 12 December , 2006 Författare Rapport Postad 12 December , 2006 Conspiracy, om man använder detta http://sharnett.bol.ucla.edu/ICM/ICM.html kominberat med pokerstove så får man det du använder SNGPT till? Är det rätt uppfattat? Fördelen är alltså att man slipper pokerstove picklet men det är detta slutresultatet du är ute efter. Citera
Gäst Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Conspiracy, om man använder detta http://sharnett.bol.ucla.edu/ICM/ICM.html kominberat med pokerstove så får man det du använder SNGPT till? Är det rätt uppfattat? Fördelen är alltså att man slipper pokerstove picklet men det är detta slutresultatet du är ute efter. Ja, typ. Kort sagt kan man säga att SNGPT är en förenklad form av ICM-beräkningar. Med hjälp av Pokerstove och en ICM-kalkylator kan du få fram mkt mer saker än vad du kan med enbart SNGPT. Fördelen med SNGPT är att det går 100ggr fortare. Citera
eurythmech Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 SNGPT innehåller ju saker som ICM-kalkylator kombinerat med Pokerstove inte klarar av. Till exempel att ge sig själv en minimum edge (vilka händer ska jag syna med här om jag vill ha minst .3% edge t.ex), och att kolla upp vilka händer jag ska pusha mot vissa syn-hds går så löjligt mycket snabbare i SNGPT. Dessutom vill jag påstå att FAQn som följer med SNGPT förbättrar spelet för alla som inte läst den eller som är typ jättenöten redan. Citera
Max Cady Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 SNGPT innehåller ju saker som ICM-kalkylator kombinerat med Pokerstove inte klarar av.Till exempel att ge sig själv en minimum edge (vilka händer ska jag syna med här om jag vill ha minst .3% edge t.ex), och att kolla upp vilka händer jag ska pusha mot vissa syn-hds går så löjligt mycket snabbare i SNGPT. Dessutom vill jag påstå att FAQn som följer med SNGPT förbättrar spelet för alla som inte läst den eller som är typ jättenöten redan.[/quote] Syftar du på tutorialen i hjälpmenyn eller? Har bara en oreggad version så jag vet inte om det följer med nån FAQ i den reggade. Citera
eurythmech Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Ja, tutorial heter det nog. Jag tycker det är riktigt bra. Det är "bara" kapitlet om icke exploaterbart HU-spel som är extra i fullversionen. Citera
Max Cady Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Har läst den förut och håller på att läsa den igen just nu. Fan va bra den är! Citera
fl0w Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Är det värt att byta sajt för att kunna använda TM och SNGPT? Ja. Citera
Recommended Posts