Gå till innehåll

NLT - SH, 1010 blir skapligt re-raisad på turn.


Luddinho

Recommended Posts

Här kommer en hh från en session igår. Tänkte bara det skulle vara kul att höra åsikter från andra om mitt lir.

 

Hade spelat ett tag med fi innan den här handen, och han verkade loose. Skulle säga ganska bluffbenägen. Inte direkt fisk och inte heller haj.

 

Vad göra på turn?

 

Game # 479263780 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Uddevalla"

Game ended 2006-12-10 19:57:34 GMT+01:00

 

Players:

Bander_Toi (EUR 47,50 in seat 1)

RiverKIonk (EUR 21,71 in seat 2)

D_S_J (EUR 48,19 in seat 3)

Mr_Donk (EUR 74,43 in seat 4)

carlos47 (EUR 30,51 in seat 5)

asteron (EUR 31,53 in seat 6)

 

Dealer: D_S_J

Small Blind: Mr_Donk (0,25)

Big Blind: carlos47 (0,50)

 

Mr_Donk was dealt: Tc - Td

 

asteron Fold

Bander_Toi Fold

RiverKIonk Fold

D_S_J Fold

Mr_Donk Raise (2,10)

carlos47 Call (1,85)

 

Flop 2s - Jc - 6h

 

Mr_Donk Bet (3,50)

carlos47 Call (3,50)

 

Turn 2s - Jc - 6h - 4c

 

Mr_Donk Bet (9,00)

carlos47 All-In (24,66)

 

Syn eller vik?

 

Tacksam för åsikter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beten på turn förstår jag inte riktigt. Om han nu är bluff benägen så är det väll bättre att han får driva handen där när du har en marginel hand och hålla nere potten. Du vill få honom att försöka bluffa på rivern.

 

På rivern hade jag nog foldat eftersom du har betat på hela vägen så är det få spelare som re-raisar där med en hand som du slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade spelat ett tag med fi innan den här handen, och han verkade loose. Skulle säga ganska bluffbenägen. Inte direkt fisk och inte heller haj.

Loose som i såg många floppar? Plussade eller förlorade fi?

Om han inte var på tilt håller jag med cheunce. Fold. För svag hand att riskera så mycket med. Sällan man ser sämre än AA eller set i dessa lägen. När han ser din saftiga bet på turn tror han att han ska få bra betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Först och främst, tack för svaren.

 

cheunce: För att förtydliga; fi går all-in på turn, varför jag varken kan syna eller lägga mig på rivern. Men förstår ditt resonemang om det inte varit så. Jag betar €9 på turn, han svarar med att gå all-in med totalt €24,66. Alltså höjer han €15.66.

 

bandini: Ja, loose som i såg många floppar (iofs vanligt vid sh, men iaf) och spelade många olika händer. Han förlorade under tiden vi spelade. Kan tillägga att det var fold till mig på sb (som ni har sett), därför kan fi anta att jag bluffhöjer från sb och är tom hela vägen, och därför försöker bluffa. Detta är i alla fall mina synpunkter på situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cheunce: För att förtydliga; fi går all-in på turn, varför jag varken kan syna eller lägga mig på rivern. Men förstår ditt resonemang om det inte varit så. Jag betar €9 på turn, han svarar med att gå all-in med totalt €24,66. Alltså höjer han €15.66.

 

Hmm läste nog lite fort. Men i vilketfall som helst tycker jag att bet med en sådan marginell hand på turn känns inte som ett vinnande spel. Men jag kan ha fel.

 

Nu vet vi ju inte vad fi hade gjort om du checkat så det blir svårt att säga vad man skulle gjort på hans eventuella bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...därför kan fi anta att jag bluffhöjer från sb och är tom hela vägen, och därför försöker bluffa. Detta är i alla fall mina synpunkter på situationen.

Med den readen anar jag att du synade. Det är inte enkelt. En förlorande spelare, ett sketet överkort, ett långsökt färgdrag för semibluff, men han synade knappast med backdoor fluschdraget. Antingen synade han med knektar/överpar/set eller för att bluffa på turn.

Han lär ju i vilket fall som helst inte sätta upp dig som looseweak om du synade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de alternativen är de mest troliga.

 

Japp jag synade. Han hade A2; par i tvåor med A kicker. Antingen trodde han att jag bluffade och att han hade bästa handen eller så bluffade han rakt av. Eller så kanske han tiltade (han hade ju förlorat en del i potter innan).

 

Rivern var blank i alla fall och jag vann potten.

 

Jag vet inte om mitt spel i den här potten är vinnande i längden, men det var kul att få lite respons.

 

Ty all!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...