Gå till innehåll

Feedback på piloten


gdaily

Recommended Posts

Kul program!

 

Själv tycker jag det skulle vara himla skoj om de bra spelarna som kommer som gäster kan få tillfälle att dela med sig av lite tips, t ex be Ramz berätta något smart om SNGs eller nåt. Då menar jag inte "spelat tight tidigt, pusha sent" utan kanske något lite personligt tips. Hoppas jag inte uttrycker mig för luddigt utan att ni greppar vad jag menar.

 

Vore även kul att höra lite om hur de gått från lowstakesgrinders till var de är nu och hur länge de lirat på olika nivåer samt hur mycket de lirat..

 

my 2 cents..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Verkligen ett bra program, riktigt skoj, en sak jag störde mig på som säkert någon har nämnt, var att ni påbörjade meningar under inslagen för att sedan bli avbruten av att något sades i inslagen, vet inte riktigt om ni förstår vad jag menar men, sen att ljudet försvann ibland ibörjan på avsnitten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra!

 

Lite kommentarer:

 

För dålig upplösning, funkar inte att kolla på helskärm.

 

Singaporereportaget var mycket för långt, speciellt resemagasinbilderna (gäääääääääsp). Finlandsfärjereportraget kändes också för långt med tanke på det minimala innehållet.

 

Jag tror att ni kan göra programmen kortare.

 

Skön intervju, även om det det stundtals verkade vara en tävling i vem som hade minst koll.

 

Skulle gärna se någon high stakes-lirare kommentare sin egen nätgrind.

 

Jag kommer garanterat att fortsätta titta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra program men för dåligt planerat. Känndes som om halva intervjun bestod utav tystnad. Är lite kritisk men är väl det som är meningen. I övrigt så var det väldigt underhållande framför allt del 3 när de märktes att de började få lite mer vana :roll:

 

Vi spelade in i ordning 2-1-3, så det där med vana stämmer inte riktigt...

 

Del 1 och 2 är faktiskt mer eller mindre oredigerade. Jag tyckte själv att del 3 var den sämsta när vi spelade in, men där har dom nog klippt bort 2-3 minuter, och då blevdet riktigt bra! Kul att dom lyckades klippa in bond-filmen i efterhand. Den var inte klar när vi spelade in.

 

Ni kommer nog inte att få se några fantastiskt bra klippningar. FAN-tv har nämligen arbetsgången att dom spelar in vårt program 16:00-17:30 typ, och sedan sänder det samma dag senare under kvällen. Är planen i alla fall. Som någon sa, FAN-tv är mer ett Fanzine än en lyxproduktion...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade programmet. Skönt att ni med låg budget fyller programmet med intressant innehåll till skillnad mot t.ex. Players med högre budget men bara en massa ointressant utfyllnad och pubertalt spexande.

 

Jag kan hålla med tidigare inlägg om att turneringsreportagen blir småsega men resten av programmet vägde upp detta så det gjorde inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett par idéer om innehåll till framtida program:

 

Att köra recensioner av pokersajter kanske kan vara ett mer eller mindre stående inslag i programmem, typ varannan gång en bokrecension och näst gång en recension av en pokersajt. Det som kan tas upp är tex motståndet, hur mycket trafik, om klienten har några udda smidiga finesser, kvalitet på supporten osv. Kanske spela in och visa några händer som illustrerar hur spelet brukar vara på sajten, dvs fiskigt eller aggresivt. Sen får recensionerna gärna kryddas med lite roliga personliga kommentarer för att göra det underhållande och TV-mässigt.

 

Andra inslag i programmen skulle kunna vara av granskande karaktär. Ta med nån spelare som anser sig ha blivit felaktigt behandlad av nåt pokerbolag och låta han/hon samt bolaget i fråga berätta sina versioner av ärendet. Om bolaget inte orkar kommentera frågan så kan man ju alltid hänga ut dom som i PLUS. Jag har en soptunna ni kan få låna :). Tror att branschen skulle må bra av lite granskning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, lat och lite småfull... orkar jag inte läsa igenom alla förslag m.m. så här kommer tre som kanske redan tagits upp:

 

- Besök hos spelbolag, på utvecklingsavdelningen, hos supporten eller någon annan kul avdelning.

- Låt någon forummedlem spela in ett pokerparti oklippt och skicka in för analys, sen sänder ni de intressanta/avgörande händerna. Kanske lämpligt med en SnG.

- EvilTable kör väl lite event i vinter som kan vara intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul initiativ och bra upplägg. Keep up the good work!

 

Två grejer;

 

Bokrecensionen var för lång, ta gärna fler böcker och berätta lite kortfattat om dem.

 

Fler intervjuer med framgångsrika och intressanta spelare gärna! Man vill ju inte att Ramzi ska sätta ribban för hur smart en pokerspelare är. "Du började spela poker 2004 va?" "Öh, det var väl typ två och ett halvt år sen... jag vet inte vilket år det är nu så..."

 

Klicka på klockan nere i högra hörnet lite då och då Ramzi. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först skulle jag vilja säga att det är jättekul med ett pokerprogram. Jag har spelat poker mer eller mindre seriöst i 7 månader och har plussat runt 2000 i månaden på SvS NL 0,5/1 bord. Inte mycket med era mått mätt kke, men en början :D

 

Det jag skulle vilja se är dels reportage om pokerturneringar, och om pokerspelare, helst som oxå sitter med som gäst i programmet. Programmet med Team Hink var kanon förutom en del missar som ni som sagt själva vet om...

 

Det jag skulle vilja lägga till är att jag skulle vilja se mer om strategi och framför allt hur man ska tänka när man analyserar spelare för det känner jag är det svåraste. Som det är nu känns det mest som att jag spelar mina kort även fast No limit handlar så mycket om spelarna.

 

När är bra all-in lägen, hur bluffar man effektivt och hur kan jag gå till väga för att förbättra mitt spel?

 

Fanns det en pokerhögskola skulle jag garanterat söka dit! Men till dess hoppas jag kunna förbättra mitt spel genom att titta på ert pokerprogram...

 

Sincerely

Mr X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första programmet var världsklass!

 

Bra visuellt med några bilder från Singapore osv. Inte mycket att anmärka på!

 

(Det enda lilla är det som flera redan påpekat, dessa osäkra utfyllnadsljud som också smittade av sig mellan programledarna: "eeh" .... men i följande avsnitt var de ju borta så det har ni ju åtgärdat, bra! Eller var det månne ett trick att framstå än mer ödmjuka ;) ?)

 

Inslaget om Omahaboken var bra.

 

Eftersom detta är nytt utvecklas ni säkert kontinuerligt så jag är inte orolig!

 

Några få har anmärkt på att det var för långt osv, själv tycker jag inte det, hur hafsigt skulle det bli om man tex klippte ytterligare i pilotavsnittet??

 

Möjligen beror det på att nya generationer går mot mer action i film o program...(själv är jag över 30)

 

Finlandsfärjereportaget saknade helt det visuella men så var det ett sällsynt tråkigt pokerrum in någon slags konferrenslokal!?

 

 

För mig personligen är reportage typ det i Singapore och lite guidning i pokerutbildning det mest intressanta!

 

 

Lysande!

 

 

ps kan tillägga att det kanske inte är så himla viktigt att allt är perfekt eftersom målgruppen är svältfödda entusiaster och förhoppningsvis finns det utrymme för experiment?? ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde en sak:

 

Ni borde förresten få ett pris för att ha fångat Tony G:s segerdans på bild, Disney hade inte gjort den bättre! :D

 

youtubeklass!

 

 

---

 

Sen vill jag verkligen trycka på, som motvikt till de som tycker det var långrandigt..., att inslagen gärna tom får vara längre... om man behandlar en bok så är det väl lika bra att göra en ordentlig recension istället för en snabb kataloginfo a la amazon? Visst jag ser en skillnad på vad en fanatiker som jag vill veta och den som kanske ser ett program på tv för nöjes skull... men då handlar det ju om att välja underhållning istället för info, inte alla som gillar UR:s program även om en del är lysande för den intresserade.

 

En lösning kanske är löpsedelsteknik och om det är möjligt lägga in en skippa-till-nästa-avsnitt knapp/funktion för de otåliga!? 8-)

 

En annan lösning är att berätta på ett sådant sätt att det känns intressantare än det är, men för min del duger det som det är med hopp om naturliga förbättringar.

 

 

Det kanske behövs en undersökning om det där med långrandighet eller inte, personligen undrar jag om de som tyckte detta var långrandigt är särskilt många och om de egentligen har tålamod nog att vara något vidare på poker(ja den var dryg :( )?

 

 

 

Jag kan oxå tänka mig att T.ex. hefo som tycker recensionen var för lång har ett helt annat kontaktnät som kan bidra med info om boken, själv är jag hänvisad till poker.se ;)

 

Kan även erkänna att jag fann en långrandig känsla vid något tillfälle, men har svårt att sätta fingret på vad, innehållsmässigt var ju t.ex. bokrecensionen mkt bra...

 

 

 

Stort plus till Othellos kommentar om snubbens skjorta. Made me laugh, vilket är bra. Tror jag, vissa argumenterar säkert att inget som får tiltbalten att må bra är bra, men det kan vi strunta i.

 

Jodå riktigt bra, den o flera andra, programledarna är suveräna även om jag skrattade lite när det stod i bildtexten att Ola var programledare, men tankefel av mig, om det bara var en hade jag gissat på den andra killen... (kroppsspråket) :)

 

Edit: Efter att ha läst parres inlägg kan jag sätta fingret på långrandigheten, det var studioavsnittet med Hink den infann sig i, kanske något tekniskt att man ska ha något intressant minireportage/illustrationer inklippt för att boosta programmet?

 

 

Men som sagt detta är bara en motvikt till de inlägg jag läst och mina högst personliga intryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja höra lite diskussioner om hur man bör anpassa spelet NLT då man spelar med DJUPA stackar. Ni kanske skulle kunna gå igenom en hand, fiktiv eller ej, på varje gata.

 

Först skulle man kunna gå igenom en hand där båda sitter med 100 BB och sedan samma hand fast kaske med 1000 BB.

 

Underhållande program annars. Orkar inte läsa igenom sju sidor men det mesta är nog sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KOllade bara första delen, får kolla de andra sen. Men första var mkt bra. Som sagt så kan de bli segt med så lång tid, dra ner till ca 10 minuter. Sen en annan ide är väl att åka runt och filma turneringar hos mindre klubbar här i sverige:) ja vet inte riktigt men detta var positivt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade precis klart på dom tre delarna och är överlag nöjd. Det finns grym potential i den här programidén och jag hoppas innerligt att ni tar tillvara på det här tillfället. Väldigt kul.

 

Under spelarpresentationen och något mer tror jag kändes det lite som att titta på en sen repris av någon halvkass oklippt pokerturnering där in två var kommentatorer. Klipp ihop det mer och glöm aldrig att prata. :D

 

Annars är jag rätt nöjd. Man inser ju snabbt vilka misstag som har begåtts och kommer väl ganska snart fram till vad som måste göras. Detta kommer ni klara galant framöver. Nu gäller det bara att göra väldigt intressant TV.

 

Grejer jag tycker är sjukt kul när jag ser på program är ju sånna här hemma-hos-reportage. Titta och diskutera när någon high stakes-lirare kör lite cashgame på nätet. Sånt är ju alltid kul. Det är ju ett exempel som många redan har sagt iofs, men som är sjukt intressant. Gäller ju bara att hitta människor som vi tittare fascineras av, t.ex TexasLimitKing. Underhållningsvärdet ökar ju något oerhört då.

 

Något annat skulle ju vara att följa med och filma på det omtalade stället Sviten och se lite galen action. Lite live cashgames så att säga. Hade ju varit kul för oss som bara läst om stället, vilket är ganska många gissar jag?

 

Ja, vad mer skulle t.ex JAG vara intresserad av att se. Ptja, vem som tjänar mycket deg är ju alltid intressant. Sånt småskvaller, haha. Fast då kanske en intervju med personen ifråga är att föredra förstås och inte bara att vräka ur sig att XXXXXXXXXXX har tjänat 350.000 dollar. Var inte så jag menade. :D

 

Btw, eftersom det här programmet verkar rikta sig mycket till oss på forumet skulle iaf jag gärna vilja veta vem som är vem. Alltså, Ramzi vet man ju vem det är eftersom han heter samma på forumet. Men Molander t.ex kan jag inte relatera till eftersom jag inte har en susning om vem det är, förutom att han är en bra lirare tydligen osm är med i Team Hink. Bara en sån grej så man får lite att relatera till så att säga.

 

Och eh, ja, hur stora möjligheter har ni att filma på annat håll? T.ex sitta på ett café med någon bra lirare och snacka skit och ta en fika. En dag med Blabla Blabla där ni diskuterar, shoppar eller vafan som helst. Haha. Kanske låter lite gay men visar ju lite verklighet i det hela.

 

Nåja, mycket svammel nu. Bra program! Grym potential i det här. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...