Gå till innehåll

Alternativ till BBB som ISP


macwiz

Recommended Posts

Har för tredje gången på kort tid strul med adsl från Bredbandsbolaget. Att vara utan lina hela helgen är helt oacceptabelt, inte bara för pokern, har även behov av uppkopplingen för att kunna jobba. Enligt supporten var det problem med deras utrustning i telestationen.

 

Frågan är, kan jag få bättre service från någon annan leverantör? Skulle det exempelvis löna sig att byta till Telia, eftersom det är deras stationer, eller de anlitar kanske samma serviceleverantör? Antar att allt har att göra med hur avtalen mellan ISP och serviceleverantör ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att telia äger stationerna medans servicen utför av en underleverantöd. Denna leverantör är ett telia ägt bolag som hette skanova om jag inte minns helt. Skanova anlitas av samtliga isp i Sverige så som jag förstått det. Med andra ord hade du haft telia så hade troligtvis samma avbrott drabbats då också eftersom det fortvarande är samma telestation och skanovas utrustning som bbb använder. Lite luddigt skrivet av mig (bakis) men hoppas att du fick hjälp och förstog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte riktigt om det var samma utrustning eller om de olika ISP:erna hade någon egen utrustning i stationerna. Således är det bara avtalen mellan ISP och Skanova som styr om jag får service under helgen eller inte...

 

Antar att det är strikt ekonomiska val i de fallen, att det går någon break-even vid x kunder som har avbrott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att telia äger stationerna medans servicen utför av en underleverantöd. Denna leverantör är ett telia ägt bolag som hette skanova om jag inte minns helt. Skanova anlitas av samtliga isp i Sverige så som jag förstått det. Med andra ord hade du haft telia så hade troligtvis samma avbrott drabbats då också eftersom det fortvarande är samma telestation och skanovas utrustning som bbb använder. Lite luddigt skrivet av mig (bakis) men hoppas att du fick hjälp och förstog

 

Vet inte hur det gäller bredband, men gällande telefoni så har Telia ett specialavtal med skanova som gör att de alltid ska skicka ut reparatörer inom 24h... eller något sådant, kommer inte ihåg riktigt, men iaf luddigt sagt, gällande telefoni så har telia lite snabbare reparationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...