dr_kvist Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Bodog 6-man. Jag har 69o på BB. Både jag och fi har ca 25$ i stacken. Hur går jag vidare i handen? Går jag vidare? NEW HAND bammerweed posts the small blind $0.10 dr_kvist posts the big blind $0.25 DEALING POCKETS asianbozy calls $0.25 zelenizmaj calls $0.25 waterboy18 folds WJ2Finger folds bammerweed calls $0.15 dr_kvist checks DEALING FLOP (8h,7s,Qh) bammerweed checks dr_kvist bets $1.00 asianbozy folds zelenizmaj folds bammerweed raises $3.10 to $4.10 dr_kvist:? Det är lördagnatt halvfem. Vad klockan är i USA vet jag inte säkert, men vet inte om det spelar så stor roll. Folk spelar som krattor här oavsett veckodag och tid på dygnet Grejen är att jag tror inte jag kan få honom att släppa någon som helst dam om jag höjer. Folk synar sig all in med hålstegar på turn osv. Detta innebär ju också att jag mycket väl kan stacka honom om jag träffar. Hur går jag vidare? Citera
VikingSW Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Väldigt readbaserat tycker jag. För mig beror det på om du kan reppa att du har färgdrag, dvs att du vet att han ofta gör dessa höjningar på floppen för att "skydda" sitt TP. Då har du i princip möjlighet att vinna potten om du "både" träffar din stege eller ditt förmodade färgdrag. Ovanstående gäller ju bara också om ditt nedanstående påstående stämmer, annars har du nog inte tillräckligt med implicita för en syn. Detta innebär ju också att jag mycket väl kan stacka honom om jag träffar. Citera
Waggho Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Då har du i princip möjlighet att vinna potten om du "både" träffar din stege eller ditt förmodade färgdrag. Det rimmar ju inte så bra med: ]Folk spelar som krattor här oavsett veckodag och tid på dygnet Wink Grejen är att jag tror inte jag kan få honom att släppa någon som helst dam om jag höjer. Folk synar sig all in med hålstegar på turn osv. Att du har position på honom gör handen rätt lättspelad i mina ögon. Syna hans höjning och hoppas på klonk på turn. Träffar du försöker du få in hela stacken på lämpligt vis, missar du så foldar du turn om han bettar, checkar bakom om han checkar. Citera
Recommended Posts