Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Djens

Har du lust att dela med dig av vilka färdigrätter som är godast? Då man äter ett par stycken om dagen men aldrig varierar sort eller märke så skulle det vara trevligt att höra från en kunnig person vad som egentligen är godast :)

• Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Djens

Har du lust att dela med dig av vilka färdigrätter som är godast? Då man äter ett par stycken om dagen men aldrig varierar sort eller märke så skulle det vara trevligt att höra från en kunnig person vad som egentligen är godast :)

Min favorit är helt klart kyckling i örtagårdssås! :)

Nyttig och riktigt god, kombinera gärna med mer grönsaker dock.

5/5

Finns en kalkonschnitzel som e riiiktigt god också, den e dock itne direkt nyttig.

4/5 (avdrag för onyttighet)

Laxpastan är riktigt fin, (findus tror jag det är)

4/5 (avdrag för det känns som nåt saknas)

Spaghetti med köttfärssås var också god, näringsvärdena såg fina ut oxå.

DOck inte alls lika bra som min mammas!

3,5/5

Köpt hem currykyckling med ris för att testa, såg bra ut!

De är nog mina favoriter!

Postad
Djens

Min favorit är helt klart kyckling i örtagårdssås! :)

Nyttig och riktigt god, kombinera gärna med mer grönsaker dock.

5/5

Finns en kalkonschnitzel som e riiiktigt god också, den e dock itne direkt nyttig.

4/5 (avdrag för onyttighet)

Laxpastan är riktigt fin, (findus tror jag det är)

4/5 (avdrag för det känns som nåt saknas)

Spaghetti med köttfärssås var också god, näringsvärdena såg fina ut oxå.

DOck inte alls lika bra som min mammas!

3,5/5

Köpt hem currykyckling med ris för att testa, såg bra ut!

De är nog mina favoriter!

Typ Pasta Bolognes som man slänger i stekpannan i 5 min utklassar verkligen mikromaten! Lite mer krångel men helt klart mer värde där.

Postad

Ok, alla har uppenbarligen missat numero uno när det gäller färdigmat och det är...

... Schnitzel Cordon Bleu! Tror det är Findus.

Sen har vi ju oxå Kyckling á la Jacob som är seminöten atm!

Postad

Findus köttbullar med mos à la Bluwajt:

Innan den går in i mikron plockar man bort lingonsylten. Efter att tillagningen är klar så tillsätter man egen kall lingonsylt av favoritmärket (Bobs "lingonsyltkorvar" är att rekommendera).

Postad

Vem nämnde Pasta Alfredo? :) Det är den ultimata övernöten när det gäller mikromat och minst 4 i veckan måste man hinna med. Findus Pepparbiff måste också anses som en av de godare färdigrätterna om man frågar mig men Findus färdigmat i allmänhet är riktigt god. :)

Förövrigt Djens så är det väl sak samma om det är nyttigt eller inte :) Så länge det är gott får man stå ut med att gå upp några kg och ifall så blir fallet så får man ta itu med det problemet då 8-)

Postad
Vad har hänt med de asiatiska mikrorätterna? Minns inte tillverkaren(Findus/Felix) men kyckling i röd curry etc... Kanske borttagna ur sortimentet?

Stort fiasko, om du frågar mej. Dafgårds känns gedigna.

Postad
Vad har hänt med de asiatiska mikrorätterna? Minns inte tillverkaren(Findus/Felix) men kyckling i röd curry etc... Kanske borttagna ur sortimentet?

Stort fiasko, om du frågar mej. Dafgårds känns gedigna.

Är det de här ni snackar om?findus_dvd_p_ratter_small.jpg

Imo är indonesian chicken (ej med på bilden) riktigt vass. Tyvärr väldigt små portioner :cry:

Postad

Ah, jag hade ju glömt dom. Indonesian Chicken va ju jättenöten! :(

Postad

Alltså fyfan, sedan jag flyttade hemifrån i slutet av augusti har jag levt på enbart (förutom skolmaten dårå) micropizzor, kyckling med ris (färdigrätt) och fullkornspasta med köttfärsås, även det färdigrätt. Käkar jag det någon mer gång så kommer jag spy, sedan en vecka tillbaks så tar jag några tekakor med saltgurka som middag istället,lol. Saltgurka är ju för övrigt ultimata pålägget, man slipper både hyvla och smöra :)

Postad
Alltså fyfan, sedan jag flyttade hemifrån i slutet av augusti har jag levt på enbart (förutom skolmaten dårå) micropizzor, kyckling med ris (färdigrätt) och fullkornspasta med köttfärsås, även det färdigrätt. Käkar jag det någon mer gång så kommer jag spy, sedan en vecka tillbaks så tar jag några tekakor med saltgurka som middag istället,lol. Saltgurka är ju för övrigt ultimata pålägget, man slipper både hyvla och smöra :)

Du kommer VERKLIGEN hata saltgurka om några månader!!! :D

Postad

Jag har aldrig förstått det här fenomenet med micromat? Först och främst är det inte gott för fem öre om man jämför med riktig mat. För det första tar micromat ibland upp till 15min att göra, vilket man under den tiden lätt kan hinna laga en schyst måltid, så att skylla på att man är stressad ör bara en bortförklaring. Dock kan jag förstå mig på folk som tar med sig micromat till jobbet, men det är en annan femma.

Om jag måste välja en micromat så blir det Karins Lasagne (tror det är Dafgårds).

Postad

Men gaah Tetris. Det måste väl endå vara upp till var och en att avgöra vad man tycker är godast? Förövrigt så är det väldigt sällsynt att en mikrorätt tar 15 min att tillaga, oftast tar det 6-7 minuter och säg mig vilken måltid du kan tillaga på den tiden? Sen känns det ju lite bekvämare att sitta och läsa pokerforum medan maten tillagar sig själv än att behöva göra irodning massor av grejer på egen hand? Sen så kanske inte alla människor är speciellt duktiga på att laga mat så när man sitter själv om kvällarna så tycker iaf jag det är värde i att värma en mikrorätt. Det enda som jag tyckte var någorlunda vettigt i ditt inlägg var att du tyckte Karins Lasagne var helt okej. Det är den definitivt.

Postad
Vem nämnde Pasta Alfredo? :) Det är den ultimata övernöten när det gäller mikromat och minst 4 i veckan måste man hinna med. Findus Pepparbiff måste också anses som en av de godare färdigrätterna om man frågar mig men Findus färdigmat i allmänhet är riktigt god. :)

Förövrigt Djens så är det väl sak samma om det är nyttigt eller inte :) Så länge det är gott får man stå ut med att gå upp några kg och ifall så blir fallet så får man ta itu med det problemet då 8-)

Du kan det där punk, är ju fan restaurangklass på den pastan :P

Postad

Ah, jag hade ju glömt dom. Indonesian Chicken va ju jättenöten! :(

åhh, den saknar jag här i thailand. åt den varje dag i en vecka när den introducerades.

lite andra favoriter ni har glömt: malins kasslergryta, fisk med mandel och chicken drumstick :D