Gå till innehåll

Måste ha tips och RÅD !!!


Hates_River_cash

Recommended Posts

tjenare har spelat poker i ca 2 år , i början grattis sedna satte jag in lite små pengar ca 50 - 100 d .

 

i början spelade jag på 0.1/0,2 nu kan jag spelet läst endel böcker ,

 

Mitt problem är att jag blir så jävla arg ibland...

 

jag har försökt bygga BR många gånger för att sedan spela bort allt på högre bord. man borde vell lära sig ????!

 

 

 

jämnt när jag kör mTT typ primas 25 Guranteed ligger man 2:a av 10 pers , får A10 dubblar blinds . Sb synar Flop A22 . jag sätter han på PP dock inte 22 8-)

 

jag pottbettar syn turn 8

 

jag trycker han steker och synar med 77 :shock:

 

River 7 så är det jämnt , man förtjänar att vinna en stor turnering ibland.

 

 

mina resultat . jag är helt ärlig :

 

 

sammanlagt jag loosat på tilt skottning osv . 6000 dollar , dock så är jag pluss 1500 dollar totalt ändå.

 

jag kommer att lägga av med pokern om jag når + - 0 för jag kör för att tjäna pengar.

 

 

sen har jag några funderar på vissa personer här på pokerforum .nu

 

hur kan ni plussa 40 k dollar en månad ? alltså vart börjande ni hur länge har ni kört ? jag skulle verkligen vilja ha en " bra poker spelare som stöttar mej " med vissa HH osv.

 

 

sen har jag en sista fundering . jag har spelat allt mellan 0.5/01 -5/10

 

 

visst fan är det svårare att plussa på 0.25/0,5 än 05 /1 så ser jag på det .

 

alla har blivit så äckligt tighta så om man plussar så är det med sett mott top två ungefär ?

 

funderar på att köra MTT , tex vann en freezout med 542 personer för ett tag sedan. jag KAN SPELA POKER men det känns inte så motiverande när jag backat 14 000 KR ( 2 K dollar på ) ca 6 v som jag grindat upp..

 

ska jag bara satsa på MTT så jag har kontroll över hur det går?

 

TIPS OCH FUNDERINGAR ÄR VÄLKOMMNA :

 

förväntar mej ingen respons för det får man knappt på dessa forum längre.

 

:D

 

snälla PM:a . t.ex skulle jag vara sjukt tackasam om några avancerade skribenter skickade ett pm om varför dom skiljer sig från mängend på 5/10 tex. varfcör dom plussar 200 000 månaden..

 

Mitt mål är att plusssa 100 000 kR under 07 , dock vet jag ej på vad för mnågot . är inte så sugen på NL CG .

 

take care MAXIE glömde säga at jag tapat respekten för dollarsen fundera på att sätta upp 500 kr på vägen hemma och skriva hur många dollar det är !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanligt med dryga svar pa Pokerforum.nu.

 

Som man frågar får man svar.

 

Det finns många RIKTIGT bra trådar och inlägg på detta forum där man kan läsa sig till att bli en bra pokerspelare utan att någon pm:ar en eller att man startar en helt ny tråd. Helt gratis är det också. Man behver inte ens skapa ett konto.

 

Innan man skapar en ny tråd BÖR man ställa sig frågorna: Finns det någon annan tråd som behandlar just detta? oavsett svar på det så bör man också svara på frågan: Varför behövs den här tråden? Blir svaret att en ny tråd är absolut nödvändigt så läser man självklart igenom postningsreglerna för ny tråd och postar enligt dom.

 

Trådskaparen kan i detta fall få svar på sina frågor på annat sätta än att skapa en helt ny tråd och kan gråta ut över sina uttdragningar/bommade drag i någon annan tråd.

 

Sen att vi som är less på alla nonsens-inlägg/trådar gör som jag gör nu och postar vårat missnöje i dessa gör ju tydligen heller inte saken bättre utan ger ju bara allt nonsens mer utrymme än det förtjänar. Så JA jag är också skyldig till nedskräpning! Tänker dock sluta med det från och med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju redan identifierat problemet själv, du har disciplinproblem samt att money managment tydligen inte är nåt som behövs för din del.

 

För att vinna 100k SEK under nästa år gör man i ditt fall lämpligen så här:

 

Anta att du spelar 5 dagar i veckan en gång om dagen, då blir det cirka 250 speltillfällen under ett år du behöver alltså vinna

 

100000 / 250 = 400 kr/dag

 

Det är bara cirka ett inköp på $0.25/0.5 vilket passar bra då det är ungefär där du max kan räkna med att spela om du har en bankrulle på 1500 dollar. Alltså håller du dig till dessa borden och spelar enbart där tills du åtminstone tripplat din rulle. Om du backar mer än 4 inköp på en dag så slutar du för den dagen, du går inte upp ock skottar på några högre bord. Fördelen med att hålla sig till en nivå är ju även att du lär känna spelarna och vet vilka som är fiskar samt mycket viktigare vilka man inte ska involvera sig i några stora potter med utan att ha nötterna.

 

För att få lite variation i tillvaron kan du ju för spänningens skull köra en turnering då och då. Personligen anser jag annars att turneringar är lite lotto och att cash games i längden är mer skicklighet och att det är där det är lättast att vinna i längden, finns säkert folk här på forumet som inte håller med mig om detta dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fair enough, håller med om att det är svårt att ta en människa som skriver ett inlägg som en kråka seriöst. Vad jag vet så står det inte någonstans i forum reglerna att man måste skriva som en tvättäkta författare för att bli tagen på allvar. Därför ser jag ingen anledning till att bete sig arrogant mot den här personen.

 

Det finns inga dumma frågor bara dumma svar.

 

Frågar du får du aldrig veta svaret.

 

 

Etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...