Gå till innehåll

Lära sig genom att observera


Hjulapan

Recommended Posts

Man kan lära sig mycket genom att studera hur de riktigt bra spelar.

Men problemet är att jag inte har några bra förebilder inom SnG.

Någon som känner till några riktigt grymma SnG:are och var de håller till?

 

Finns ju några forumprofiler som plussar stadigt: skanke, myssion, conspiracy ex. Tror samtliga spelar på FullTilt. På pokerstars finns ju alltid rainkhan, sheets ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker CarlLee's och thefman's råd inte är så bra. Att du ska studera dom bra spelarna på dom tyngsta borden då du själv (?) spelar säg $5-$20 kan inte vara det optimala. Skillnaden i spel mellan $500-$1000 och $10 är stor. En spelare som krossar $1000 dominerar inte $10 (tror jag).

 

Studera istället bord/spelare på din nivå. Men skicka 1-3 HH's från då du spelar till mig så kan jag kolla och kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker CarlLee's och thefman's råd inte är så bra. Att du ska studera dom bra spelarna på dom tyngsta borden då du själv (?) spelar säg $5-$20 kan inte vara det optimala. Skillnaden i spel mellan $500-$1000 och $10 är stor. En spelare som krossar $1000 dominerar inte $10 (tror jag).

 

Studera istället bord/spelare på din nivå. Men skicka 1-3 HH's från då du spelar till mig så kan jag kolla och kommentera.

 

En spelare som krossar $1K dominerar lätt $10. Fast inte med samma typ av spel, varför det som sagt inte är jättebra att titta på de spelarna. Sen är det inte nödvändigtvis så givande att titta på sin egen nivå, om de bästa där är rättså kassa. Tror man ska titta på $27 som allra lägst för att de duktigaste spelarna ska vara ett bra rättesnöre. Annars finns det ju instruktionsfilmer för SnG, där man både kan titta och lyssna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

myssion, lite OT men hur tycker du skillnaden på 16dollars och 27orna turbo är på stars? är snart dags.

 

min erfarenhet är att skillnaderna är i det närmaste obefintliga ända upp till och med $55. Sen börjar det bli tuffare. Mer resteals med marginella händer, hårdare bubbelspel och vassare moves.

 

Att titta på sippin_criss när han spelar 16 bord samtidigt och time:ar ut varannan hand lär inte ge så mycket. han spelar rakt av by the book.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

myssion, lite OT men hur tycker du skillnaden på 16dollars och 27orna turbo är på stars? är snart dags.

 

min erfarenhet är att skillnaderna är i det närmaste obefintliga ända upp till och med $55. Sen börjar det bli tuffare. Mer resteals med marginella händer, hårdare bubbelspel och vassare moves.

 

Att titta på sippin_criss när han spelar 16 bord samtidigt och time:ar ut varannan hand lär inte ge så mycket. han spelar rakt av by the book.

 

Jo han är ju faktiskt tråkig i sitt spel, då jag har mött honom.

Det verkar som att tråkigt SNG spel är lönande. Bättre med Movez :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skanke synar ju AI med any-two mest hela tiden så han går bort med en gång.

 

DaPine backade 25 inköp för ett par dagar sen så han är bara att glömma.

 

Myssion är besatt av Cristina Aguilera. Kommentar överflödig.

 

Conspiracy har alltid fel så det är inte heller något alternativ.

 

Cyntax är från Finland och således weak-tight.

 

---

 

Vem/vilka återstår?

 

(Hur orkar jag klockan 05:06 på morgonen...måste sova...snart)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt så ser jag inte något märkvärdigt med sng?!?!

Vänta på QQ, KK. AA , AK och sen gå all in?!?!

 

Är detta poker?

 

Detta är min erfarenhet av sng iaf, kan inte va så svårt att lära sej !

 

Väntar du på topparen i turbo Sng blir du bortblindad innan du hinner säga tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax är från Finland och således weak-tight.
Feeeeeeel. Jag ÄR inte alls från Finland, jag bara bor här. Jag är lika mycket Finländare som du är marsian.

Weak-tight stämmer nog tyvärr. Men just nu ligger jag på 28,5% ROI över de senaste 2 månadernas sng's. Då är jag gärna weak-tight :D

 

Myssion har en poäng. Om du spelar $10/sng -> titta på spelarna som spelar $30/sng. Spelar du $30/sng -> titta på $50-$100/sng osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men just nu ligger jag på 28,5% ROI över de senaste 2 månadernas sng's.

 

HAHAHA årets kommentar, hoppas du sa det med ironi annars måste jag "IQ fiskmås" förklara dig :lol::D

 

Utveckla gärna, wheelinho.

Han fick inte med hela min roliga kommentar. Jag menade att jag gärna är weak-tight (det är ett skällsord) om jag har 28,5% i ROI.

-----

Vänta på AA, KK mfl? Dream on mannen! ;)

 

Conspiracy: Vad nickar du på FTP? Har glömt... :D

Cyntax: Vad nickar du och var spelar du?

Här är alla mina nicks Just nu är det mest FTP.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En spelare som krossar $1K dominerar lätt $10. Fast inte med samma typ av spel, varför det som sagt inte är jättebra att titta på de spelarna. Sen är det inte nödvändigtvis så givande att titta på sin egen nivå, om de bästa där är rättså kassa. Tror man ska titta på $27 som allra lägst för att de duktigaste spelarna ska vara ett bra rättesnöre. Annars finns det ju instruktionsfilmer för SnG, där man både kan titta och lyssna. :)

 

Finns det instruktionsfilmer? Det låter ju onekligen intressant, var hittar man dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta på AA, KK mfl? Dream on mannen! ;)

 

Conspiracy: Vad nickar du på FTP? Har glömt... :D

Cyntax: Vad nickar du och var spelar du?

 

Jag nickar ATM4Life på FTP.

 

---------------------------------------------

 

För att ge ett mer seriöst svar. Personligen tror jag att det lägsta som är värt att raila är $100 SNG's. På lägre nivåer består majoriteten av tomtar och att hitta någon at ta efter är svårt. På $100 kan jag väl tänka mig att de flesta iaf vet vad det handlar om. Ifall det bli för högt, exempelvis 1k SNG's så tror jag spelet skiljer för mkt jämfört med lägre nivåer och därmed ger det inte jättemkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Kolla in dom tyngsta borden

2. Kolla upp namnet på Sharkscope.com

 

ta ta

 

 

Kollade mig själv via sharscope, kan någon förklara siffrorna, är inte så insatt :)

 

Games played: 145 (fattar jag :)

Av. Profit $2 - I varje SNG du spelar vinner du i snitt $2

Av. Stake $11 Hur hög buy-in du snittar

Av. ROI 23% Return On Investment

Total. profit $318 Totala vinsten

 

Vad är bra och vad är dåligt?

 

23% ROI är bra

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...