Gå till innehåll

Köpa ett Nintendo Wii


Dave^

Recommended Posts

Jag bor i Linköping och skulle mer än gärna lägga vantarna på ett Nintendo Wii imorgon, har som ni förstår inte förhansbokat emellertid, men någon kanske vet var det går att få tag på ändå? Mycket tacksam för svar. :)

 

EDIT: Jag kan även tänka mig att köpa det över nätet för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... spendera natten utanför Elgiganten, det känns lite väl jobbigt. Kan inte vara ledig på fredag morgon heller för den delen.

 

Det kommer ju garanterat att släppas konsoller på blocket, som du skriver jacobmal, dessa kommer ju iofs att ha safttiga överpriser. Så får se hur det blir med det.

 

Vad kräsen jag låter förresten. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en artikel på IDG om hur man får tag på Wii/PS3 före jul. Där rekommenderar dem att köpa på eBay. Har aldrig handalt där förut, hur lång tid tror ni att det tar från beställning till dörr? Antar att det kan variera mycket, men på ett ungefär så att säga. ;)

 

en vecka, förmodligen snabbare vid inrikes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tragiskt att Wii ska säljas på att det är "billigare och enklare - men roligt!" och så kostar ett Wii ganska lika som ett fullutrustat Xbox 360. Yay!

 

Um, en wii kostar 2700:-

En 360 bra mer än så sist jag kollade.

 

För övrigt, jag fattar inte vem som vill ha samma typ av spel om och om igen, bara för att grafiken är bättre. Spelen är ju likt förbannat dom samma.

 

Nintendo erbjuder en ny spelupplevelse. Klart bästa valet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tragiskt att Wii ska säljas på att det är "billigare och enklare - men roligt!" och så kostar ett Wii ganska lika som ett fullutrustat Xbox 360. Yay!

 

Um, en wii kostar 2700:-

En 360 bra mer än så sist jag kollade.

 

En 360 premium kostar som billigast 3290:-

klart man lägger ner lite extra för en next-gen..

 

Finns dock en nackdel med Wii :lol::lol:

 

01.jpg

01.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 360 premium kostar som billigast 3290:-

klart man lägger ner lite extra för en next-gen

 

Men då kostar en extra handkontroll till 360 400:- medan en komplett kontroll till wii (wiimote+nunchuk) går på 800:- :evil:

Sen följer ju självklart varken rgb- eller komponentkabel med. Där är ytterligare 500:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nintendos idé om att skapa en billig och bra spelmaskin verkar ju försvinna helt om detdär stämmer, priserna för kontrollerna och sladdarna etc.

Till ett 360 ingår ju som skrivet mycket då du köper ett premiumpack, jag tror det är mer EV i 360 än Wii utan tvekan. Samt alla grymma kör och actionspel har 360, såsom gears of war etc.

Nej, jag ska slå till på en 360 snart!

 

Viva la 360! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det är ju mest en fråga om tycke och smak. Jag tycker det är väldigt vettigt av nintendo att utveckla ett nytt koncept, varken särskilt roligt eller hållbart i längden att tre tillverkare ska konkurrera med in till förväxling identiska produkter.

 

Själv drömde jag här om natten att jag spelade tennis på wii så valet är enkelt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gears of war i all ära, det är snyggt. Men det är ju exakt samma spel som duke nukem 3d var som kom för 12? år sedan. Bara en snyggare förpackning, samma spel.

 

Spelade för övrigt "the adventures of Link" på en 8-bitars Nintendo häromdan och det är fortfarande kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fick hem ett wii idag (en något försenad julklapp till min son), och jag kan säga att vi är inte besvikna.

Spelade hela kvällen och jag blev lika förtjust som grabben.

Rekomenderar hans favorit "Rayman ravin rabbids" - massor av småspel som är lätta att lära sig. Är mycket roligare än det låter.

 

Kontrollen funkar klockrent och har stor potential att användas på helt nya sätt i framtiden.

Mycket enkel att konfigurera/koppla upp på nätet; iaf om man som jag har trådlöst nätverk hemma.

Grafiken är väl inte så imponerande, men den är absolut inte dålig, spelglädjen däremot finns där defenitivt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...