billey Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Lite tips om hur man kan spela dem i lategame tack, 99-22. Själv så brukar jag slänga dom i tidig position eller ställa om under 10bb. Eller försöka stjäla i sen position om ingen synat. Spelar oftast 6-15$ turbo på stars. Jag har problem! Citera
pitbyl Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Tycker också dom är svårspelade. Slänger alltid tidigt precis som du. Jag ställer inte med 22-66 (<10bb) men med 77-99 skulle jag nog göra det lite beroende på situation. Sen kan jag direkt medge att mitt spel är svagt när det kommer till att spela <10bb även om jag jobbar på att bli bättre. Så mao är även jag sugen på lite tips! Citera
Max Cady Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Håller med om att låga par och kanske även mellanpar ska kastas under de tidiga nivåerna. Jag tycker att mellanpar är lite för kostsamma att spela under de tidiga nivåerna då de liksom de låga paren oftast behöver träffa ett set för att löna sig. Dessutom tycker jag att det lönar sig att folda då detta hjälper till att bygga upp en tight table image, något som man har nytta av ju längre spelet pågår. Är man nere så lågt som på 10BB eller mindra MÅSTE man ju ställa när situationen är den rätta, något som inte är helt självklart bara för att man har ett halvdassigt pocketpar då man med dessa par i bästa fall har en coinflip om man får syn. Om och när man ska göra detta är ju beroende av stackstorlekar, hur många som är kvar mm. Men, om man är shortstacked så måste man ta chanser för att kunna dubbla upp! Citera
Ignatius Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 En viktig grej är väl hur många syner du riskerar att få. En syn är okej, du är förhoppningsivs knapp favorit. Två eller fler syner innebär att du är fuckad. Citera
Max Cady Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 En viktig grej är väl hur många syner du riskerar att få. En syn är okej, du är förhoppningsivs knapp favorit. Två eller fler syner innebär att du är fuckad. Håller helt med! PÅ de låga nivåerna är det alltid ett gäng puckon som synar även om man raisar. Bättre att folda alltså... Citera
pitbyl Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Mmmm det ska väl tilläggas att åtminstone jag spelar på micro. Det gör att man ofta får syn så fort ngn sitter på Ax. Citera
hang_10 Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 det beror väldigt mycket på situation såklart. under tidiga nivåer kan det ju löna sig att limpa, om man kan komma undan riktigt billigt dvs. Annars är det muck eller in med degen som gäller. Sällan jag höjer dessa händer, börjar höja vid 1010 tror jag. Push eller fold annars. Man ska inte krångla till det för mycket med låga par tycker jag, de ÄR svårspelade och mycket situationsberoende såklart. Gör det enkelt för dig och ställ eelr folda tycker de kan va riktigt bra att sno med. Om man typ 6pers kvar, varav de flesta är nötter som fortfarande limpar trots att blindsen är 1/8 av deras stack, du sitter på bb med 44 och har inte dubblat ännu. Då är de bara å ställa, man får inte syn. och om man mot förmodan får det så är det max av en = förmodligen coinflip, Och vipps så har man betydligt mer marker genom ett relativt lågriskartat move! Citera
hansolo Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 15BB+ Spelar 77+ och ställer så lite som möjligt med mellan PP ca 10BB ställer med 77+ i tidig position och kan pusha 22-66 i sen position mot tajta spelare <8BB Ställer med alla par i alla positioner om spelarna efter inte är synvilliga....På Pokerstars 5$ så är dett ett vinnande spel. Citera
Cyntax Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Svår fråga att svara på. Allt beror på vilka som är kvar, din position, vad du gjort tidigare, vad du tror/vet dom andra tror/vet om dig, ditt stackdjup, de andras stackdjup, vem ska aggera efter dig preflop, vem ska aggera först efter floppen, vem sitter på mörkarna/deras stackdjup, inköp på turneringen. Generellt sett så spelar jag gärna alla par om +2 limpat in före mig och sb/bb/de som är kvar att aggera har mellanstora stackar och spelet försiktigt hittills. Jag vill vara säker på att jag får se floppen för priset av 1xBB och att jag får implicta odds ifall jag floppar en triss. Att spela 99-22 i lategame är som att leda med 3-0 i ishockey, det svåraste som finns (vem ska bli först med det uttalandet i sin signatur?) Citera
Joey Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Givetvis finns det inget generellt svar på hur man spelar låga par men... På tidiga nivåer limpar jag in oavsett position i en ohöjd pott. Nån har sagt att det är värt att syna med låga pp om det kostar max 5% av stacken och kostar det mer än 10% kastar man. Mellan 5-10% får man avgöra från fall till fall. Kom ihåg att det är viktigt att titta på stackarna hos övriga spelare i potten. Det måste finnas mycket marker att vinna om du prickar floppen. I senare skeden av en sng gör jag en standardraise om jag är först in. I en öppnad pott kastar jag eller reraisar all in, beroende på stackdjup. Givetvis beskriver inte det här hur jag spelar till 100%, men det är väl lite riktlinjer iaf. Citera
Gäst Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Viktigaste faktorerna är 1) Hur många spelare återstår 2) Hur stora stackar har de övriga vid bordet? 3) Hur synvilliga tror du dina motståndare är? 4)Hur är din relativa position till övriga stackar? Citera
billey Postad 7 December , 2006 Författare Rapport Postad 7 December , 2006 ok. jag har inga problem. skojade bara Citera
Gäst Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 ok. jag har inga problem. skojade bara Qué? Citera
Alex_Svensk Postad 16 December , 2006 Rapport Postad 16 December , 2006 Är jag short så brukar jag ställa in. Har jag medel stack så synar jag och håller tummarna.. leder jag brukar jag spela aggresivt Citera
Ultrafish Postad 16 December , 2006 Rapport Postad 16 December , 2006 88+ ställer jag när blindsen är 100/200 och högre [startstack 1,5k Short Handed]. Allt annat beror på read. Citera
Einar89 Postad 17 December , 2006 Rapport Postad 17 December , 2006 Ok. I Sit&Goes vil du sannsynligvis tjene stort hvis du limper inn et lavt par og treffer tress. I relativt lavt nivå som 6-15 dollar sit&go vil du bli paid-off maximalt hvis spilleren som raiser også treffer top par. Disse spillerne spiller top par utrolig aggressivt. Mitt råd er å limpe omtrent alltid (hvis blindsene tilsier det i forhold til stacksizen din) og folde til raise. Du kan doble lett på dette! Citera
Recommended Posts