vladofox Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Idag fick jag min Visa Ung Bankkort, Nu ska jag dra till banken å aktivera å få kod nån som kan bekräfta om Visa Ung funkar på Pokersider? att ta ut osv. Är sj 18 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JENZOER Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Visa ung fungerar INTE på pokersidor. En kompis har haft det och det har inte fungerat, skaffa vanligt visa istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vladofox Postad 7 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 December , 2006 Visa ung fungerar INTE på pokersidor. En kompis har haft det och det har inte fungerat, skaffa vanligt visa istället. behöver fast inkomst för det:( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dannyM_ Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 De där är lite olika har jag märkt vilken bank de nu är och vem man pratar med. När jag skaffade mitt visa kort var jag 18 år och hade ingen fast inkomst. Bankmannen frågade mig om jag studerade, jag svarade ja på den frågan även fast jag nu inte studerade och så fick jag mitt visa kort. När jag inskaffade mitt andra visa kort så frågade de ingenting alls, har alltså visakort på två olika banker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Applefish Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Samma här, min bank gav mig mitt VISA-kort även fast jag inte hade någon som helst fast inkomst. Jag känner folk som har VISA från följande banker: Swedbank Nordea Sparbanken Handelsbanken Samtliga av dessa har ej fast inkomst, fast har fått VISA ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Karhu Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Jag är fortfarande lite bitter.. En bekant till mig som hade ett flertal betalningsanmärkningar och även saknade inkomst på den tiden, hade fått ett visa utfärdat och tyckte även att jag skulle ha ett, så några dagar senare traskade vi iväg till vår lokala FSB-bank. Väl på plats fick vi snacka med samma tjej som fixat visa åt min kompis. Hon nekade mig ett iaf p.g.a att jag saknade fast inkomst.. Min kompis som stod bredvid vart lite sne och frågade högljutt "Du gav fan mig ett visa för bara några dagar sen. Jag har inte heller nån inkomst och har dessutom till skillnad från min kompis ett tiotal betalningsanmärkningar". Tjejen vart röd i ansiktet, tror inte hon kände igen honom, men förklarade besvärat att de nyligen ändrat sina rutiner, men det var nog bara skitsnack då även två kompisar till mig jag pluggade med fick varsitt visa några veckor senare. På den här tiden läste jag upp lite betyg och levde på föräldrarna, så fick mitt visa först några månader senare då jag var färdig med studierna och hade skaffat ett heltidsjobb. Då kollades det noga att jag hade en fast inkomst och det gjordes även en kreditkontroll för att se om jag hade några betalningsanmärkningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Skumt, när jag fyllde 18 sa banken bara att jag borde byta till visa och så fick jag ett på posten. No questions asked. Är ju ett tag sen iofs, antagligen har slappa rutiner förändrats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JENZOER Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Hota att byta bank till någon som kan ge dig ett VISA ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskarn Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Var noga med att förklara att ni bara vill ha ett VISA bankkort. Inge kredit eller nå erbjudanden. Utan bara ett vanligt kort som är länkat till ditt bankkort. Bör inte vara nå problem alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Man behöver ingen inkomst för att få visa. Säger personen det så byt bank eller gå till en annan person. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ceritus Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Exakt som slaskarn säger. Var noga med att säga att du inte vill ha kredit. Fick ut mitt visa från handelsbanken bara några dagar efter jag hade fyllt 18år. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Karhu Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Jag tror FSB/Swedebank blivit tuffare med sina krav på senare tid! När jag ansökte om ett, så fick jag direkt frågan om jag hade en fast inkomst och om jag hade dragit på mig några betalningsanmärkningar. Jag var väldigt tydlig med att jag endast ville ha ett visa utan kredit. Jag passade även på att fråga varför de kollar upp ev. betalningsanmärkningar och om man har fast inkomst när man bara ansöker om ett visa utan kredit och fick till svar att även sådana går att missbruka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
two_aces Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 SEB är luuuugna. Bästa banken, inga problem. Be om ett kort, du får ett. Be om ett till, inga problem. Visst kostar det lite, men man är ju pokerspelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Valdin Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Hur lugnt som helst på Nordea också så länge du inte har betalningsanmärkningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekstrom Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Swedbank känns tveksamma, ringde igår för lite upplysningar angående just Bankkort VISA, och det skulle jag inte kunna få eftersom att jag inte har inkomst som sagt. Men det underliga var följande, hon sa att alla banker har precis samma procedur, och då ringde jag min egen bank, handelsbanken, där de inte alls har samma bestämmelser. Sånågon vidare koll verkar dom inte ha, känns lite kallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekstrom Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Idag fick jag min Visa Ung Bankkort, Nu ska jag dra till banken å aktivera å få kodnån som kan bekräfta om Visa Ung funkar på Pokersider? att ta ut osv. Är sj 18 år. Lite off topic i förra inlägget, men varför har du Visa Ung om du är 18? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Hade FSB, polare fick inte VISA där så han ficksa på Nordea. Gjorde samma sak dagen jag fyllde, tog väl 1 vecka sen var de klarrt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scofield Postad 7 December , 2006 Rapport Share Postad 7 December , 2006 Nordea har tagit bort sina automatkort. Så att så länge du inte har några betalningsanmärkningar så är de inga problem med att få ett VISA-kort. Inga krav på inkomst heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anderson_86 Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 Hade också det här problemet, trodde att visa ung skulle fungera på diverse pokersidor, men det gjorde det inte. Men om du använder dig utav internetbank förutsatt att du är 18 år så kan du fixa Swedbanks E-Kort som går hur bra som helst att betala / överföra på pokersidor. Är till och med en fördel att använda det ur säkerthetssynpunkt då man får olika kortnummer på varje köpställe. / Vince Neil Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FraXioN Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 Hade också det här problemet, trodde att visa ung skulle fungera på diverse pokersidor, men det gjorde det inte. Men om du använder dig utav internetbank förutsatt att du är 18 år så kan du fixa Swedbanks E-Kort som går hur bra som helst att betala / överföra på pokersidor. Är till och med en fördel att använda det ur säkerthetssynpunkt då man får olika kortnummer på varje köpställe. / Vince Neil Jag fick inte e-kort att fungera på partypoker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddola Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 behöver fast inkomst för det:( Skiljer mycket beroende vem du snackar med på banken. Vissa får det utan fast inkomst, vissa får pga. av dom har rätt mkt cash. Vissa får det trots dom bara ha studiebidrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anderson_86 Postad 21 Januari , 2007 Rapport Share Postad 21 Januari , 2007 Jag fick inte e-kort att fungera på partypoker. Konstigt Spelar på rätt många sidor, och har alltid fungerat för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts