Gå till innehåll

Vilken sjukhusserie gillar ni mest?


thekid

Favoritsjukhusserie?  

141 medlemmar har röstat

  1. 1. Favoritsjukhusserie?

    • Sjukhusserier är teveseriernas Steven Seagal.
    • Greys anatomy
    • House
    • Chicago Hope
    • Scrubs
    • Cityakuten/ER
    • M*A*S*H
    • Annan sjukhusserie


Recommended Posts

Valet stod mellan scrubs och greys anatomy, men det blev greys anatomy.

 

Scrubs är humor, riktigt bra humor. Jag älskar J.D och alla hans små tankar (det bästa ever är när han ska föreställa sig hur döden är och han dansar till 99 luftballons bland massa ballonger..sjukt kul!). Även vaktmästaren och Dr.Cox är galet roliga karaktärer, Dr Cox monologer kan vara helt fantastiska :) Dessutom har Scrubs ett fruktansvärt bra soundtrack, precis som Garden State - Zach Braff har riktigt bra musiksmak!

 

Men jag röstade ändå på Greys Anatomy. Har fastnat totalt! Tycker att serien har det mesta. Mycket drama!, det gillar vi! :) De tar ofta upp saker som jag själv går omkring och tänker på, och alla olika karaktärer kompletterar varandra. Min favorit är nog Christina, underbar karaktär.

 

Sen skadar det ju inte att McDreamy och McSteamy är SJUKT snygga. :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roligaste i scrubs tycker jag JD och Turk står för. En av mina favvscener i säsong 3 är när Carla sovit över hos Turk&JD och ska laga frukost.

 

Carla: "Why is there pancake in the silverwaredrawer?"

 

Turk: "You mean, why is there silverware in the pancakedrawer, whassuup!?"

 

Känner igen det där så jävla väl. (bott med polaren i 3 år, har en micro i vardagsrummet så man slipper gå till köket för att värma mat när man kollar på teve, helt obegrepligt för tjejer men det är helt logiskt för oss, brukar bli lite samma typ av konversation)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scrubs helt klart!

 

Började kolla i säsong 3 på Viasat... den är ju så sjukt bra att jag jag fick ta och se s01-s05. :)

 

Och nu är ju S06 igång, yay! :D

 

House är ju blir bara mer och mer pinsam, det är som typ ER muterad med CSI specialeffekter... LAME! ;)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som seriös serie är Cityakuten sjukt överlägsen. Man lär ju sig faktiskt en del av att titta på den, de använder rätt doser och rätt mediciner och har bra patientfall, en läkarstuderandes dröm!

 

House är ju mer humor i, men rent medicinskt inte verklighetsförankrad på samma sätt. Visst finns diagnoserna och rent medicinteoretiskt är det korrekt men läkarna i den serien är inte sanna. Säg till nästa gång ni ser en infektionsläkare stå och bedöma höftfrakturer. (och kom inte och släng osteiter i mitt ansikte, jag snackar collumfrakturer)

 

Seriositet: Cityakuten > House

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scrubs helt klart!

 

Började kolla i säsong 3 på Viasat... den är ju så sjukt bra att jag jag fick ta och se s01-s05. :)

 

Och nu är ju S06 igång, yay! :D

 

House är ju blir bara mer och mer pinsam, det är som typ ER muterad med CSI specialeffekter... LAME! ;)

 

- QoS

 

Var typ så min Scrubs-karriär också började! :D

 

Såg ett par avsnitt på TV och sedan var man såld!

 

Valde då att "beställa" alla fem säsonger och köra maraton på dem! :heart:

 

Fick lite Flashbacks när jag läste denna tråd så jag har kollat igenom nästan alla avsnitt av S05 på 2 dar! :oops:

 

Går så snabbt att reloade ett nytt avsnitt! :P

 

S06 är Rawpower!

 

När Dr. Cox precis har misst 3 patienter och är hemma och super sig full och JD är där och tröstar honom och pratar skit:

"You don't drink scotch!"

 

Första kommentaren efter ett par dagars tystnad och självömkan! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Grey's anatomy

2. Scrubs

3. Cityakuten

4. House

5. Chicago Hope

 

Sista två är ganska självklara, även om House är hyfsat bra. Jädrigt svårt att välja mellan grey's och scrubs, känns lite som att välja mellan äpplen och päron. Men måste jag välja blir ändå scrubs tvåa. Cityakuten känns som en serie som man gärna kollar på, men jag skulle aldrig tanka ner hela säsonger och kolla igenom, därav tredjeplatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...