rai Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,948640,00.html Måste vara grymt värde i det oddset, speciellt om man bor i gävle Citera
jaroiten Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Gävlebocken har brunnit för sista gången Gävlebocken fyller 40 år och nu ska den ha brunnit för sista gången. I år kommer den nämligen att impregneras med ”Fiber ProTector Flamskydd” som bland annat används i flygplan. Medlet kommer att göra det omöjligt att bränna ned Gävlebocken till grunden. Bocken får bara eventuella brännskador på ytan och på ett begränsat område. Dessa områden kan repareras genom att man byter ut enstaka halmmattor. Det här innebär att bockkommittén avvecklar den omfattande bevakningen av bocken som tidigare varit nödvändig och att vi ägnar oss att fira 40-årsjubileet istället. För ett antal år sedan gjordes också ett försök att impregnera bocken med flamskyddsmedel, men då rann medlet av vid töväder. För att undvika detta kommer bevarandemedlet ”Fiber ProTector Solvent Base” att läggas utanpå flamskyddsmedlet den här gången. En flamskyddsexpert från England kommer att övervaka arbetet. Källa: Arbetarbladet (Gävles lokal tidning) Citera
EAK Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Kan man betta på att den inte brinner upp? Vad bedöms som en godkänd uppeldning? Citera
Hyggglo Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Oddsen? Det amerikanska bolaget ger 1,66 gånger pengarna på att bocken går upp i rök – och 2,4 gånger pengarna på att den överlever julen. pinnaclesports.com Blir väl att satsa lite på att den överlever då Citera
Marcus016 Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 dags att börja med sprängningar kanske Citera
snudde Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 vart sjutton hittar man bettet? letat o letat Citera
gregcadillac Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Kan man betta på att den inte brinner upp? Vad bedöms som en godkänd uppeldning? På sportingbet står det följande: Kommer Julbocken att brinna innan 31/12? På pinnaclesports.com står: Vadslagning på julbocken i Gävle Vadet gäller huruvida julbocken kommer att stå upprätt fram till tolvslaget midnatt centraleuropeisk tid (CET) natten från den 24 till den 25 december. Ifall bocken välter, flyttas, tas bort eller på något annat sätt förstörs innan denna tidpunkt, kommer alla vad att bedömas som att bocken inte varat fram till jul. Reparationer: Ifall bocken skulle bli föremål för reparation på platsen utan att flyttas från sitt fastgörande och behållas intakt och aldrig ligga på sidan, kommer bocken att bedömas som glad, vid god hälsa och bibehållen. Vadslagningsmarknad: De dagar då vadslagningsmarknaden är tillgänglig, kommer vadslagning att vara öppen från åtminstone 1 PM CET till 2 PM CET. ------------------------------------------------------------------------------------- Vad är det då sportingbet räkanar som brinna? Citera
cOP Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Reparationer: Ifall bocken skulle bli föremål för reparation på platsen utan att flyttas från sitt fastgörande och behållas intakt och aldrig ligga på sidan, kommer bocken att bedömas som glad, vid god hälsa och bibehållen. Jak er en klad bokk Citera
Opteron Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 jag vill lägga 10k sek på att bocken klarar sig. 2.4 ggr pengarna är ju galet bra! var vänder jag mig? Citera
back Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 jag vill lägga 10k sek på att bocken klarar sig.2.4 ggr pengarna är ju galet bra! var vänder jag mig? Sportingbet.com ger 3.5 gånger pengarna. EDIT: Det gick inte alls, maxinsats $39, jag som skulle smacka in $1k. Citera
Ekenstar Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 jag vill lägga 10k sek på att bocken klarar sig.2.4 ggr pengarna är ju galet bra! var vänder jag mig? Sportingbet.com ger 3.5 gånger pengarna. Fast då ska den klara sig en vecka längre. Citera
back Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Jag kan inte hitta vadet på pinnacle, hjälp mig! Citera
gibbsson Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 hmm, upplagt för fajt?? I ena ringhörnan har vi bockbrännarna och i den andra finns alla som lagt bets på att bocken ska få hålla "en gång i livet" och därför patrullerar bocken 24/7 Citera
Ekenstar Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Jag kan inte hitta vadet på pinnacle, hjälp mig! Som jag fattade en tidigare post är det bara tillgängligt vissa tider på dygnet: Vadslagningsmarknad: De dagar då vadslagningsmarknaden är tillgänglig, kommer vadslagning att vara öppen från åtminstone 1 PM CET till 2 PM CET. Citera
Opteron Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 har jag fattar rätt? Jag vill stoppa in $1k på att den INTE brinner upp, såg på nyheterna när företaget skröt om du napalmtåligt det var. sportingbet går inte att satsa mer än 39$?? pinnacle som jag nu fixat konto på går nån viss tid på dygnet, när svensk tid? *edit, kl 1400 imporgon ska det alltså vara möjligt att lägga massa pengar på detta på pinnacle? Citera
Emilio Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 jag vill sätta 10k$ på att den kommer brinna. Citera
rickie Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Finns det någon gräns för hur mycket man kan satsa eller? Är vadet fortfarande giltigt om man själv torskar på vandaliseringen? Citera
cAshville Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Någon som tänker satsa stora summor på att den ska klara sig/inte klara sig kan PM:a mig för beskydd av bocken, eller tvärtom. (gäller bets över 50k$) minsta arvodet jag tar är 100k sek, allt över det, 10%. Citera
thekid Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Måste ju finnas nåt medel som tar bort flamskyddet. If there's a will, there's a way. We don't need no water let the motherf... Citera
Emilio Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Precis vad jag tänkte, måste finnas något som kan lösa upp det där medlet. Citera
Zyr Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Det här innebär att bockkommittén avvecklar den omfattande bevakningen av bocken som tidigare varit nödvändig och att vi ägnar oss att fira 40-årsjubileet istället. den lär ju brinna Citera
pecks Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Det här innebär att bockkommittén avvecklar den omfattande bevakningen av bocken som tidigare varit nödvändig och att vi ägnar oss att fira 40-årsjubileet istället. den lär ju brinna lol, ja helt klart Citera
Klyka Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Kan man inte spraymåla den med bensin och sen tända på..? Jag tycker det är fel att impregnera bocken. Det är ju tradition att den SKA brinna. Dessutom sätter den Gävle och Sverige på kartan, vilket har ett (ekonomiskt) värde i sig. Ist borde de se till att den kan brinna på ett säkert sätt. Citera
heltok Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 hyr in lite sydkoreaner. de kan nog få eld på bocken: http://youtube.com/watch?v=i0U1JmRIdjI Citera
Verner18 Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 2005 bevakade fler kameror än någonsin bocken. Trots det brann bocken ner den 3 december. Enligt uppgifter var det två personer utklädda till tomte och pepparkaksgubbe som sköt eldpilar mot bocken. Rilleg och TheMenace? Citera
Recommended Posts