Gå till innehåll

fred93 - Lägger ned dagboken

fred93

Recommended Posts

Du borde ju definitivt ha rulle för NL100? Det känns som att du kanske börjar spela en poker som inte hör hemma på de nivåerna du spelar på idag, du spelar poker och Fi spelar på tur. Mastodontklonken på runner runner för Fi händer ju alltid nån gång, det vet man ju.. :)

Tycker du ska provspela NL100 åtminstone!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 307
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du borde ju definitivt ha rulle för NL100? Det känns som att du kanske börjar spela en poker som inte hör hemma på de nivåerna du spelar på idag, du spelar poker och Fi spelar på tur. Mastodontklonken på runner runner för Fi händer ju alltid nån gång, det vet man ju.. :)

Tycker du ska provspela NL100 åtminstone!

Jag har inte på långa vägar rulle för NL100 fast det beror visserligen mest på att jag tar ut rätt mycket av vinsterna från rullen, annars hade jag väl kanske haft det. Förra månaden var jag i alla fall uppe och testade NL50 där jag snabbt backade runt $300 på bara någon vecka. Sex inköp är väl kanske inte så mycket men jag kände ändå att mitt spel inte höll för den nivån. Jag tror till skillnad från dina teorier att mitt spel är extremt anpassad för microlimit och att jag skulle behöva ändra och utveckla mitt spel rätt mycket för att kunna etablera mig på högre nivåer. Att jag inte lyckast plussa på NL25 den senaste tiden tror jag mest beror på att spelarna blivit bättre på den nivån vilket gör att det helt enkelt inte är lika lätt att plussa som för kanske ett halvår sen.

Länk till kommentar

Blev en timmes lir idag med. Spelade bra mycket bättre än vad jag gjort de senaste dagarna samtidigt som jag hade riktigt bra flyt med korten. Det resulterade i + $76 vilket känns rätt bra efter den senaste tidens motgångar. Förhoppningvis så kan det fortsätta på det här viset ett tag framöver så kanske jag får lust att posta lite händer snart igen.

Länk till kommentar

Kanonsessionen från igår följdes idag som vanligt upp med en mindre bra session och - $18 som resultat. Jag måste sluta vara så optimistisk varje gång jag råkat plussa en session eftersom det alltid går åt helvete sessionen efter. Verkar oundvikligt.

idag ska jag i alla fall se till att posta lite händer. Dagens ämne: Att hålla nere pottens storlek.

Båda händerna nedan är situationer där jag gärna vill se en billig showdown. Frågan är hur jag lyckas med det på bästa sett. Är alltid en check det bästa alternativet och sedan syna en bet som är tillräckligt liten eller är en blockbet ett alternativ att föredra? JJ-handen är rätt dåligt spelad i övrigt, det vet jag men det är riverspelet jag vill ha synpunkter på.

Hand 210,720,343, Started at 2007-04-18 16:53 (EDT)

Table '--'s HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: Microdargent ($26,30 in chips)

Seat 1: acer2809 ($19,80 in chips)

Seat 3: bouziguex ($25,90 in chips)

Seat 5: HERO ($21,25 in chips)

Seat 6: havdav ($17,30 in chips) (on the button)

Seat 7: dr65g ($19,55 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

dr65g : Post Blind ($0,15)

Microdargent : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :5c:

Dealt to HERO: :5s:

*** Pre-Flop *** :

acer2809 : Fold

bouziguex : Call ($0,25)

HERO : Call ($0,25)

havdav : Call ($0,25)

dr65g : Call ($0,10)

Microdargent : Check

*** Flop *** : :Qs::6d::5h:

dr65g : Check

bouziguex : Bet ($0,40)

HERO : Raise ($1,20)

havdav : Call ($1,20)

dr65g : Fold

Microdargent : Fold

bouziguex : Fold

*** Turn *** : :7s:

HERO : Bet ($2,65)

havdav : Call ($2,65)

*** River *** : :3c:

HERO : ???

Hand 210,900,397, Started at 2007-04-18 17:28 (EDT)

Seat 0: Microdargent ($26,80 in chips)

Seat 2: AbdiAsare ($29 in chips) (on the button)

Seat 5: HERO ($24,20 in chips)

Seat 6: -heinz- ($12,05 in chips)

Seat 7: dr65g ($16,15 in chips)

Seat 9: Lasse4 ($4,75 in chips)

HERO : Post Blind ($0,15)

-heinz- : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Js:

Dealt to HERO: :Jh:

*** Pre-Flop *** :

Lasse4 : Call ($0,25)

AbdiAsare : Bet ($1)

HERO : Call ($0,85)

-heinz- : Call ($0,75)

Lasse4 : Call ($0,75)

*** Flop *** : :2d::8d::2h:

HERO : Check

-heinz- : Check

Lasse4 : Check

AbdiAsare : Check

*** Turn *** : :9c:

HERO : Bet ($3)

-heinz- : Call ($3)

Lasse4 : Fold

AbdiAsare : Fold

*** River *** : :Qs:

Länk till kommentar

Blev en timmes nattgrind. Rätt nöjd med hur jag spelade, känns som att suget är på väg tillbaka. Dessvärre så är motriggen påkopplad och - $23 var ett bra resultat med tanke på hur det såg ut. Några snygga läggningar och en del andra bra spel gör att jag kan känna mig nöjd trots ett dåligt resultat. Var ett tag sedan jag hade känslan att jag spelade bättre än mina motståndare men idag så var den känslan tillbaka. Kan den hålla i sig så kommer vändningen i helgen.

Länk till kommentar

Lirade precis en svängig session på 2 timmar. var nere på ca - $40 och vände det sedan till + $40 för att sedan återigen tappa allt och sluta på - $3

Känns jävligt frustrerande att en än gång behöva avsluta på minus. Känslan jag hade igår var som bortblåst idag och jag har inte längre nån edge på NL25 utan är bara en i mängden av alla fiskar. Antingen är pokerboomen heldöd eller så har mitt spel försämrats enormt den senaste tiden. Jag vet inte vad jag ska göra men mitt spel funkar helt enkelt inte. Stundtals blir jag totalt överkörd och vet inte vad jag göra för att sedan komma in i en period där jag återigen känner att jag har kontroll på spelet. I längden så går jag inte mer än beak even och då känns det rätt onödigt att sitta och nöta dag efter dag.

Länk till kommentar

Hand 210,720,343, Started at 2007-04-18 16:53 (EDT)

Seat 0: Microdargent ($26,30 in chips)

Seat 1: acer2809 ($19,80 in chips)

Seat 3: bouziguex ($25,90 in chips)

Seat 5: HERO ($21,25 in chips)

Seat 6: havdav ($17,30 in chips) (on the button)

Seat 7: dr65g ($19,55 in chips)

dr65g : Post Blind ($0,15)

Microdargent : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :5c:

Dealt to HERO: :5s:

*** Pre-Flop *** :

acer2809 : Fold

bouziguex : Call ($0,25)

havdav : Call ($0,25)

dr65g : Call ($0,10)

*** Flop *** : :Qs::6d::5h:

dr65g : Check

bouziguex : Bet ($0,40)

HERO : Raise ($1,20)

havdav : Call ($1,20)

bouziguex : Fold

*** Turn *** : :7s:

HERO : Bet ($2,65)

havdav : Call ($2,65)

*** River *** : :3c:

Hand 210,900,397, Started at 2007-04-18 17:28 (EDT)

Seat 0: Microdargent ($26,80 in chips)

Seat 2: AbdiAsare ($29 in chips) (on the button)

Seat 6: -heinz- ($12,05 in chips)

Seat 7: dr65g ($16,15 in chips)

Seat 9: Lasse4 ($4,75 in chips)

-heinz- : Post Blind ($0,25)

*** Pre-Flop *** :

Lasse4 : Call ($0,25)

AbdiAsare : Bet ($1)

HERO : Call ($0,85)

-heinz- : Call ($0,75)

Lasse4 : Call ($0,75)

*** Flop *** : :2d::8d::2h:

-heinz- : Check

Lasse4 : Check

AbdiAsare : Check

*** Turn *** : :9c:

HERO : Bet ($3)

-heinz- : Call ($3)

Lasse4 : Fold

AbdiAsare : Fold

*** River *** : :Qs:

hand 1 = BET

hand 2 = BET

Länk till kommentar

Blev en maratonsession på tre timmar under kvällen/natten. Resultatet stannade på + $6.

Totalt så har det blivit fem timmars spel idag. Känns som det var längesen jag spelade så mycket på en dag. Med facit i hand så kan man väl säga att jag hade kunnat utnyttja dessa fem timmar en aning bättre. Det är verkligen dags att ta sig en allvarlig funderare. Är poker så pass kul att det är värt att sitta fem timmar en fredag utan att tjäna nåt på det? Jag behöver egentligen inte tänka speciellt länge, svaret är nej.

Det har nu gått ungefär två månader sedan jag senast hade en längre vinstperiod. Sedan dess så har jag gått i stort sett break even på spelet och plussat med hjälp av bonusar. Kan man kalla det downswing eller är det så att jag har plussat färdigt? Det blir ju inte lätt att bara lägga ner pokern men jag måste verkligen ta tag i situationen snart. På sätt och vis så är ju poker en hobby som kan vara riktigt kul men då måste man också ha den inställningen. Sitter man och multitablar tre timmar i sträck som en maskin utan att plussa så är det ju inte roligt.

Länk till kommentar

Vi kämpar vidare. Det är som vanligt. När man har haft en tung session så är allt skit och poker suger men det räcker nästan alltid med en natts sömn och sen är allt annorlunda. Idag var jag lika laddad som vanligt. Dessvärre blev resultatet också som vanligt. En timmes spel och - $12.

Jag kan dock inte vara alltför missnöjd då jag hade rätt mycket oflyt och tappade nästan två inköp direkt efter två jobbiga potter. I den ena så torskar jag med AK mot 66 på 2 3 J 4 5-bräda. Orkade inte lägga min stege då jag hade spelat handen rätt aggressivt och hade rätt mycket i potten. Kändes riktigt osannolikt att han skulle sitta på en sexa och hoppades på en split åtminstone. I den andra så åker jag dit med JJ mot AA efter en låg flopp. Kanska borde kunnat hitta folden men det är i just den här typen av potter som jag fått problem den senaste tiden. Eftersom spelet numera är galet aggressivt på Ongames NL25 så måste man ta lite lösare syner för att inte bli bortbluffad hela tiden. De före detta fiskarna på den här nivån har till slut börjat förstå värdet av aggressivitet och då får dem också betalt med sina monster mot såna som mig. Jag har helt enkelt inget motrecept mot aggressivt spel eftersom jag alltid spelet på såna nivåer där sånt spel inte existerat. Nu har dock antalet bra spelare ökat rejält även på NL25 så jag måste verkligen utveckla mitt spel om jag nånsin ska bli vinnande igen.

Länk till kommentar

1,5 timmes lir och + $11. Sorgligt nog den bästa sessionen på rätt länge. Känner mig rätt nöjd med både spelet och resultatet då jag åkte på en hel del jobbiga händer.

Rätt skum hand. Är den OK spelad? Preflop-spelet är väl inte standard direkt men det kan ju vara kul att variera sig lite.

Hand 226,687,160, Started at 2007-04-22 10:47 (EDT)

Table '---'s HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: pokkerakias ($20,10 in chips)

Seat 2: Miklo69 ($7,85 in chips) (on the button)

Seat 5: HERO ($29,20 in chips)

Seat 8: -stalker- ($23,75 in chips)

Seat 9: tortan_8 ($30,50 in chips)

-stalker- : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Ac:

Dealt to HERO: :Jc:

*** Pre-Flop *** :

tortan_8 : Fold

pokkerakias : Fold

Miklo69 : Fold

HERO : Call ($0,10)

-stalker- : Bet ($1)

HERO : Raise ($2,75)

-stalker- : Call ($1,75)

*** Flop *** : :Ts::3d::Jd:

HERO : Bet ($3,65)

-stalker- : Raise ($7,30)

HERO : Call ($3,65)

*** Turn *** : :8h:

-stalker- : Check

*** River *** : :Tc:

HERO : Bet ($5)

En av många jobbiga händer. Vad gör man på river?

Hand 226,723,605, Started at 2007-04-22 10:57 (EDT)

Table 'TEAMDIEKOM's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 1: yuri111 ($2,40 in chips)

Seat 5: Hera69 ($26,90 in chips)

Seat 7: ChrF ($24,05 in chips) (on the button)

Seat 8: lisser88 ($6,35 in chips)

Seat 9: HERO ($29,05 in chips)

lisser88 : Post Blind ($0,15)

HERO : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Ks:

Dealt to HERO: :Kc:

*** Pre-Flop *** :

yuri111 : Fold

Hera69 : Fold

ChrF : Call ($0,25)

lisser88 : Call ($0,10)

HERO : Bet ($1,25)

ChrF : Call ($1,25)

lisser88 : Call ($1,25)

*** Flop *** : :8d::3s::9s:

lisser88 : Check

HERO : Bet ($2,90)

ChrF : Call ($2,90)

lisser88 : Fold

*** Turn *** : :Tc:

HERO : Bet ($5)

ChrF : Call ($5)

*** River *** : :Jc:

HERO: ???

Länk till kommentar

1,5 timmes spel under eftermiddagen och ett resultat på - $58. Det är helt sjukt, jag backar rakt ut på NL25. vad är det som har hänt? Tilt ligger väl till viss del bakom det här men även om man tar bort de sessioner när jag spelar dåligt och är på tilt så är jag fortfarande inte vinnande. Jag har verkligen inget svar på det här förutom att spelet generellt sett blivit bättre på NL25. Jag antar att det förutom det är små detaljer i spelet som blivit sämre men som i det långa loppet gör ganska stor skillnad.

Finns det någon som haft en downswing/breakeven-period på 2 månader eller längre och ändå lyckats hitta tillbaka till ett vinnande spel?

Någon som lirar på låga limits på Ongame och som tycker att kvaliteten på spelarna har ökat de senaste månaderna.

Mitt självförtroende har nog aldrig varit sämre, det börjar se riktigt mörkt ut och hoppet om att hitta tillbaka till ett vinnande spel är i stort sett ute.

Länk till kommentar

Skam den som ger sig finns det ett uttryck som heter. Jävla skitutryck. All cred till den som ger sig. Jag borde verkligen göra det men av någon anledning sitter jag här igen lika uppgiven och tiltad som vanligt. Blev en timmes spel till och - $34. Har plockat ut lite händer från sessionen. Inga intressanta händer egentligen men jag plockade ut dem eftersom det är standardsituationer som återkommer väldigt ofta och som i längden ligger till stor grund till mitt usla resultat.

Rätt vanlig situation. Kanske inte att jag träffar på turn utan det faktum att jag sitter på en helt ok hand men tvingas lägga mig efter att ha fått en kraftig raise emot mig. Den här typen av händer slutar alltid på två sätt. FI lägger sig och jag vinner en liten pott, eller FI synar hela vägen och vinner en stor pott med en bättre hand eller tvingar mig till fold med en kraftig raise.

Hand 233,236,159, Started at 2007-04-23 18:45 (EDT)

Table 'Narpes' HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

Seat 0: monzard ($26,15 in chips) (on the button)

Seat 2: abertaud ($16,60 in chips)

Seat 4: HERO ($24,20 in chips)

Seat 5: HerrFIick ($25,15 in chips)

Seat 6: Patzuk ($17,55 in chips)

Seat 9: jissou ($23,30 in chips)

abertaud : Post Blind ($0,15)

Dealt to HERO: :Kd:

Dealt to HERO: :Ah:

*** Pre-Flop *** :

HerrFIick : Fold

Patzuk : Fold

jissou : Fold

monzard : Fold

abertaud : Call ($0,10)

HERO : Bet ($0,75)

abertaud : Call ($0,75)

*** Flop *** : :7h::5s::4d:

abertaud : Check

HERO : Bet ($1,45)

abertaud : Call ($1,45)

*** Turn *** : :Kc:

abertaud : Check

HERO : Bet ($3,30)

abertaud : Call ($3,30)

*** River *** : :6d:

abertaud : Bet ($10,85)

abertaud : All In ($10,85)

HERO : Fold

Ännu en standardsituation, en misslyckad c-bet. även här så slutar det alltid med att jag vinner de små potterna och torskar de stora. Antingen så foldar FI här eller så synar/höjer han och vinner därmed en större pott än vad den är dem gångerna jag vinner. Hur ska man spela för att inte i längden förlora i dessa situationer?

Hand 233,187,014, Started at 2007-04-23 18:33 (EDT)

Seat 1: pamela500 ($30,60 in chips)

Seat 2: HERO ($26,90 in chips) (on the button)

Seat 3: tomhare121 ($9,15 in chips)

Seat 6: Lven ($22,45 in chips)

Seat 7: cemeka ($33,85 in chips)

tomhare121 : Post Blind ($0,15)

Lven : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Ad:

*** Pre-Flop *** :

cemeka : Call ($0,25)

pamela500 : Fold

tomhare121 : Fold

Lven : Call ($1)

cemeka : Fold

*** Flop *** : :3d::8d::2h:

Lven : Check

HERO : Bet ($2,35)

Lven : Raise ($10)

HERO : Fold

Bara en typisk hand för mig just nu. Så sjukt feltajmad hela tiden.

Hand 233,274,780, Started at 2007-04-23 18:54 (EDT)

Seat 0: pokkerakias ($31,45 in chips) (on the button)

Seat 1: pamela500 ($28,30 in chips)

Seat 2: HERO ($29,95 in chips)

Seat 7: cemeka ($28,55 in chips)

Seat 8: _peruzzovic ($25,10 in chips)

Seat 9: Kapteni ($20,65 in chips)

pamela500 : Post Blind ($0,15)

Dealt to HERO: :Qd:

*** Pre-Flop *** :

cemeka : Call ($0,25)

_peruzzovic : Fold

Kapteni : Call ($0,25)

pokkerakias : Fold

pamela500 : Fold

*** Flop *** : :Qh::Th::8s:

HERO : Bet ($0,75)

cemeka : Fold

Kapteni : Call ($0,75)

*** Turn *** : :Kh:

Kapteni : Check

*** River *** : :4h:

HERO : Bet ($1,80)

Kapteni : Call ($1,80)

*** SUMMARY ***

HEROlost $2,80 Shows [ :Qd::Js: ] (a pair of Queens)

Kapteni bet $2,80, collected $5,70, net $2,90 Shows [ :Tc::4d: ] (two pairs, tens and fours)

Ska jag släppa den här direkt på floppen trots toppar eller är det rätt att syna ner?

Hand 233,198,058, Started at 2007-04-23 18:36 (EDT)

Seat 0: monzard ($25 in chips)

Seat 2: abertaud ($16,65 in chips)

Seat 4: HERO ($19,85 in chips) (on the button)

Seat 6: Patzuk ($14,60 in chips)

Patzuk : Post Blind ($0,15)

monzard : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :9d:

Dealt to HERO: :8d:

*** Pre-Flop *** :

abertaud : Call ($0,25)

Patzuk : Call ($0,10)

monzard : Check

*** Flop *** : :6c::2d::8s:

Patzuk : Check

monzard : Bet ($2)

abertaud : Fold

HERO : Call ($2)

Patzuk : Fold

*** Turn *** : :7h:

monzard : Bet ($2)

*** River *** : :Jd:

monzard : Check

Ja, nu kan det inte bli mycket värre. Jag måste vara världens mest patetiska pokerspelare. Jag lägger ner flera timmar om dagen på poker, läser böcker, forum, artiklar. Jag analyserar mitt spel, diskuterar händer, ser de flesta pokerprogram jag kommer över på TV och nätet. Jag backar rakt ut på en av de lägsta nivåerna som finns att spela på. Där nybörjare sätter in sin första hundring, där folk sitter och slaskar dyngraka efter en kväll på krogen och där folk knappt vet att färg slår stege. Inte nog med att jag förlorar. Jag blir utspelad, avklädd och förnedrad av dem jag nyss nämnde. vart gick det fel? vart på vägen tappade jag något så grundläggande att folk kan spela ut mig med ögonbindel?

Den känslan jag har nu går ungefär att jämföra med hur det skulle vara att en dag gå ut och sätta sig på en cykel för att upptäcka att man inte kan cykla trots att man har kunnat det hela livet. Man tänker att man snart ska lära sig igen och sätter igång att träna, timme efter timme, dag efter dag men det går helt enkelt inte. Samtidigt så ser man sjuåringar cykla förbi och garva åt en. Hmm, kanske en rätt risig jämförelse men något i den stilen. jag brukar inte ha svårt för att lägga ner något när jag inser att det inte är min grej men det faktum att jag en gång kunnat spela poker rätt hyfsat gör att jag helt enkelt inte kan acceptera att jag inte längre kan. Rätt jobbig sits då jag imorgon kommer sätta mig ner och grinda vidare och återigen tro på en vändning. Jag vet inte om man kan kan kalla det spelberoende. Jag har fortfarande bra moneymanagement och skulle aldrig någonsin spela på en nivå jag inte har rulle för. Jag har dock svårare för att sätta gränser när det gäller hur mycket tid jag verkligen ska spendera på det här och hur känslomässigt engagerad det är OK att bli över ett kortspel.

God natt.

Länk till kommentar

Då kör vi igen då. 1,5 timme och tro det eller ej, + $26. Spelade mer passivt än vanligt och fick bra betalt på en del händer som jag med ett aggressivare spel inte hade fått betalt på. Risken att bli utdragen ökar självklart med en sån spelstil men i längden kanske det är en bättre strategi.

Här är två händer från sessionen.

Väljer att bara syna efter att ha blivit re-raisad med AA. Ytterst sällan jag bara synar här. På floppen nöjer jag mig också med en syn vilket med facit i hand var ett bra beslut då pengakortet kommer på turn. OK spelat?

Hand 235,202,692, Started at 2007-04-24 10:06 (EDT)

Seat 1: x Carrie85 ($18,75 in chips)

Seat 2: double pa ($38,25 in chips) (on the button)

Seat 3: Woodchuck04 ($41,35 in chips)

Seat 4: SenorSimone ($25,10 in chips)

Seat 9: HERO ($25,80 in chips)

Woodchuck04 : Post Blind ($0,15)

SenorSimone : Post Blind ($0,25)

x Carrie85 : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Ad:

Dealt to HERO: :Ah:

x Carrie85 : Post Dead Blind ($0,15)

*** Pre-Flop *** :

x Carrie85 : Call ($1)

double pa : Raise ($4)

Woodchuck04 : Fold

SenorSimone : Fold

HERO : Call ($2,75)

x Carrie85 : Fold

*** Flop *** : :9c::8h::2h:

double pa : Bet ($2)

*** Turn *** : :Kd:

double pa : Bet ($3)

HERO : Raise ($15)

double pa : Raise ($29,25)

double pa : All In ($32,25)

HERO : Call ($4,80)

HERO : All In ($19,80)

*** River *** : :8d:

*** SUMMARY ***

x Carrie85 lost $1,40

double pa bet $38,25, collected $12,45, net -$25,80 Shows [ :As::Kh: ] (two pairs, Kings and eights)

Woodchuck04 lost $0,15

SenorSimone lost $0,25

HERO bet $25,80, collected $51,90, net $26,10 Shows [ :Ad::Ah: ] (two pairs, Aces and eights)

Här känns det mer riskfritt att slowspela. Vanligtvis brukar jag slå om på floppen eller i alla fall beta turn. I det här fallet var det också ett bra beslut med facit i hand men bör man slå om tidigare i den här handen för att få ut max i längden?

Hand 235,069,404, Started at 2007-04-24 09:31 (EDT)

Seat 2: agentnova1 ($30,40 in chips)

Seat 3: hooy2all ($20,10 in chips) (on the button)

Seat 4: willie79x ($21,90 in chips)

Seat 7: Poimango ($14,85 in chips)

Seat 8: Zungwang ($24,60 in chips)

willie79x : Post Blind ($0,15)

8507260076 : Post Blind ($0,25)

Dealt to HERO: :Td:

Dealt to HERO: :Th:

*** Pre-Flop *** :

Poimango : Call ($0,25)

Zungwang : Fold

agentnova1 : Call ($0,25)

hooy2all : Fold

willie79x : Bet ($1)

HERO : Call ($0,90)

Poimango : Fold

agentnova1 : Call ($0,90)

*** Flop *** : :Ts::2c::6d:

willie79x : Bet ($1)

HERO : Call ($1)

agentnova1 : Fold

*** Turn *** : :9h:

willie79x : Check

*** River *** : :Jc:

willie79x : Bet ($5)

HERO : Raise ($22,05)

HERO : All In ($22,05)

willie79x : Call ($14,75)

willie79x : All In ($19,75)

*** SUMMARY ***

agentnova1 lost $1,15

hooy2all lost $0

willie79x lost $21,90 Shows [ :Js::As: ] (a pair of Jacks)

HERO bet $24,20, collected $46, net $21,80 Shows [ :Td::Th: ] (three tens)

Poimango lost $0,25

Zungwang lost $0

Länk till kommentar

Med en vinstsession i ryggen satte jag mig för att lira en timme till. Resultatet landade på - $40. Oväntat? :-D Jag har inte haft två raka vinstsessioner sen i februari typ. Jobbigt bara att jag skulle torska så mycket så att jag är minus för dagen igen. Det här är helt sjukt. Vad gör jag för fel??? Man ska inte kunna backa på NL25!!!

Länk till kommentar

Har haft några dagars break från dagboksskrivandet. Känns som att jag mest gnällt dem gångerna jag skrivit så jag har inte fått ut så mycket av den. Ska nog även fortsättningsvis dra ner på skrivandet och istället försöka hålla lite högre klass på innehållet dem gånger jag skriver.

Även om det inte blivit mycket skrivande så har det blivit mycket spel de senaste dagarna. Går dock fortfarande rätt dåligt även om jag i alla fall lyckats plussa några dollar sen senast jag skrev. Jag hoppas bli klar med en bonus idag eller imorgon. Efter det så ska jag ta en veckas break från pokern vilket förhoppningsvis kommer hjälpa mig att hitta tillbaka till spelet igen. Jag har haft funderingar på att inte spela något alls under hela maj men jag vet att jag aldrig kommer att hålla det så varför försöka.

Länk till kommentar

Då var man klar med bonusen och därmed också med spelet för den här månaden. Som om det inte varit illa nog den här månaden så fick jag avsluta med en av min karriärs tyngsta utdragningar. Får in pengarna på turn med toppset mot två pers som båda sitter med färgdrag och stora stackar. Då båda har draget och jag har outs till kåk och fyrtal så tror jag han med det högsta draget hade 5 outs för att vinna handen. Större utdragningar har man väl åkt på om man ser till odds men när potten ligger på dryga $90 på ett NL25 så är det inte kul när färgen sitter för idioterna.

Hade jag vunnit den så hade jag fått en riktigt fin avslutning på månaden, nu backade jag istället den här sessionen. Det är små marginaler i poker ibland och jag är på fel sida av dem hela jävla fucking tiden. När ska det ta slut? När ska oturen jämna ut sig? Jag kräver egentligen inte tur men jag vill bara slippa att ha otur hela tiden. I två månader så har allt som kan gå fel gått fel. Hur länge kan det hålla på???

För att sammanfatta månaden så slutar den på + $131. Då jag spelat in bonusar för $150 den här månaden innebär resultatet att jag backat spelmässigt. Sjukt tungt att tänka på när man ser till vilka idioter man spelar mot. Spelkvaliteten har visserligen gått upp rejält de senaste månaderna men jag tillhör fortfarande de bättre spelarna på nivån och att jag inte plussar är helt otroligt.

Nu blir det ingen mer poker förrän tidigast på fredag då det blit tentaplugg för hela slanten den kommande veckan. Sen ska jag göra ett nytt försök. Nästa månad måste verkligen vändningen komma för att jag ska orka fortsätta. Det är så enormt påfrestande att hela tiden ha allt emot sig att en månad till skulle bli för mycket. Bara att hålla tummarna.

Länk till kommentar

Då var man igång igen då. Inledde månaden med en timmes NL20 på Prima där jag hade tänkt att lira ett litet tag framöver. Hade lite otur i början och tappade en del. Hämtade sen igen det mesta men avslutade på - $2

Spelsuget var på topp efter en veckas paus, kände också att jag spelade rätt ok även om jag saknade det lilla flyt man behöver för att pengarna ska ramla in. Förhoppningsvis så är det dags för en vändning nu.

Länk till kommentar

Blev precis en morgonsession på en timme. Inte ofta jag spelar så här tidigt men jag kanske borde testa det oftare då jag plussade $55

Första handen för sessionen. Håller på att klicka upp bord för fullt och lyckas missklicka in synen med Q 8.

Visade sig vara en värdefull missklick :-D

** Game ID 1365093712 starting - 2007-05-05 09:43:36

** Plumstead [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- gehler333 sitting in seat 1 with $9.63

- Zsiga01 sitting in seat 2 with $5.25

- Craig_SG1 sitting in seat 3 with $24.11 [Dealer]

- robbit398 sitting in seat 4 with $30.13

- HERO sitting in seat 5 with $19.80

- MR_HKO_DK sitting in seat 6 with $19.15

robbit398 posted the small blind - $0.10

HERO posted the big blind - $0.20

** Dealing card to therethere: :Qh::8c:

MR_HKO_DK folded

gehler333 called - $0.20

Zsiga01 folded

Craig_SG1 raised - $0.80

robbit398 folded

HERO called - $0.80

gehler333 called - $0.80

** Dealing the flop: :9d::Ts::Js:

HERO checked

gehler333 checked

Craig_SG1 bet - $1.25

HERO raised - $4.00

gehler333 folded

Craig_SG1 called - $4.00

** Dealing the turn: :4c:

HERO bet - $9.00

Craig_SG1 went all-in - $19.31

HERO went all-in - $6.20

** Dealing the river: :7c:

therethere shows: :Qh::8c:

Craig_SG1 mucks:

HERO wins $40.60 from the main pot

En rätt klurig hand från idag. Floppar set på det sämsta tänkbara sätt man kan floppa set på. Lägsta setet, enfärgad bräda och tre kort i följd. Pengarna åker in på floppen då jag sätter FI på ett överpar. Någon som hade spelat handen annorlunda?

** Game ID 1365137400 starting - 2007-05-05 10:39:57

** Jenney [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- careafgy sitting in seat 1 with $18.09

- ShockYall sitting in seat 2 with $91.38

- HERO sitting in seat 3 with $20.46 [Dealer]

- artas sitting in seat 4 with $22.55

- RaXXo sitting in seat 5 with $7.75

- shazaslb sitting in seat 6 with $21.25

artas posted the small blind - $0.10

RaXXo posted the big blind - $0.20

** Dealing card to HERO: :4d::4h:

shazaslb called - $0.20

careafgy folded

ShockYall folded

HERO called - $0.20

artas raised - $0.70

RaXXo folded

shazaslb called - $0.70

HERO called - $0.70

** Dealing the flop: :4s::5s::6s:

artas bet - $1.40

shazaslb folded

HERO raised - $2.80

artas raised - $5.90

HERO went all-in - $16.96

Länk till kommentar

Mitt pokerspel är som en bergochdalbana. Det går upp och ner, fram och tillbaka och sen kommer man tillbaka där allt började, jävligt illamående. fast inte av loopar och stup utan av alla sjuka utdragningar som aldrig slutar. Efter en veckas vila så var jag verkligen riktigt laddad men det tar bara en dag så är jag tillbaka i samma tillstånd som för en vecka sen. Så sjukt arg, uppgiven och frustrerad som det bara går att bli av poker. Det finns verkligen inget annat som kan få mig så arg. Det är otroligt att jag gör det här frivilligt.

Efter en bra start på dagen så har det blivit 2,5 timmar till och som vanligt så följs en vinstsession upp av en förlustsession. Det spelar ingen roll hur bra jag spelar och hur mycket jag vinner när det går bra. Förlusten i sessionen efter kommer alltid att vara större. Backade den här gången $63 och det enda jag kan trösta mig med är att jag i alla fall blev klar med 1/4 av en $100 bonus som betalas ut i fyra steg. Dem $25 putsade åtminsone siffrorna en aning.

För att sammanfatta dagen så tycker jag trots allt att jag har spelat bra och det finns egentligen bara ett beslut som jag ångrar vilket var en riktigt dålig syn när det var uppenbart att jag var slagen. I övrigt så tycker jag att jag spelat helt ok och kan jag bara hålla tilten borta så borde det finnas goda möjligheter om lite gröna siffror den kommande tiden.

Länk till kommentar

Tänk att Prima kan vara som två helt skilda världar på förmiddagen och kvällen. Har tidigare inte brytt mig om att spela på morgonen/förmiddagen eftersom jag utgått från att trafiken skulle vara sämre och att det skulle vara dåligt med fisk. Visserligen är trafiken sämre men av dem som spelar så är ju alla fiskar. Kanske är så att alla grinders förutsätter att det ska vara bättre värde på kvällar och spelar då istället vilket gör att spelet håller en bra mycket högre kvalitet vid den tiden på dygnet. Hur som helst så har jag nu plussat $ 110 på totalt två timmars spel på förmiddagen. På kvällstid så har jag spelat 3,5 timmar och backat $65. Kanske bör lägga om mina speltider rätt ordentligt.

En hand från idag. Värdebetta eller checka ner?

** Game ID 1367150825 starting - 2007-05-06 10:29:56

** Seems Fine [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- bant17 sitting in seat 1 with $30.95

- Shuisky sitting in seat 2 with $42.02

- bray123 sitting in seat 3 with $25.30

- yinwa sitting in seat 4 with $19.81

- HERO sitting in seat 5 with $18.37 [Dealer]

- Ace78 sitting in seat 6 with $43.88

Ace78 posted the small blind - $0.10

bant17 posted the big blind - $0.20

** Dealing card to HERO: :Qc::Ad:

Shuisky folded

bray123 raised - $1.20

yinwa folded

HERO called - $1.20

Ace78 folded

bant17 called - $1.20

** Dealing the flop: :As::5h::Jd:

bant17 checked

bray123 bet - $1.85

HERO called - $1.85

bant17 folded

** Dealing the turn: :Ts:

bray123 checked

HERO checked

** Dealing the river: :Jh:

bray123 checked

HERO ???

Länk till kommentar

Blev inget mer cashgame idag. Vet att jag kommer fetbacka nästa gång jag lirar, det slår aldrig fel. Valde att ta smällen vid ett senare tillfälle. Blev en $10+1 turnering istället där jag åkte efter en dryg timme. Har för dåligt tålamod för att lira turneringar. Spelade väl rätt ok till en början men sen när blindsen går upp så räcker det med ett dåligt spel så är man körd. Den här gången kom det när jag valde att syna från BB med K9o efter en miniraise. Tänkte att det var värt en syn i fall jag skulle träffa bra. Vad jag inte tänkte på var att K9 är en riktig skithand om man träffar kungen. Nu åkte jag dit mot en bättre kicker och orkade inte släppa med mycket marker i potten. Imorgon blir det antagligen cg igen. Hoppas ju självklart att jag för en gångs skull ska kunna plussa två sessioner i rad även om chansen är nästintill obefintlig. Återstår att se imorgon.

Länk till kommentar

Inte så mycket uppdateringar här för tillfället pga tidsbrist. Har inte heller blivit alltför mycket spel de senaste dagarna. Har väl blivit ca 3 timmar och ett resultat på - $12 under den tiden. Har haft motrigg hela veckan och kan inte vara missnöjd med resultatet. Med lite mindre oflyt så kommer det nog vända.

Länk till kommentar

Dags för en uppdatering kanske. Har dessvärre inte blivit så mycket spel sen senast men jag har i alla fall tre raka vinstsessioner för tillfället vilket är trevligt även om totalplusset på dem tre bara ligger på $27. Idag så det dock rätt mörkt ut när jag tidigt tappade $30 på några minuter. Lyckades dock hämta mig och tog igen samtliga $30 och avslutade några dollar plus. Förhoppningsvis så blir det lite mer grind idag och imorgon.

Dyraste potten för dagen. Bottentvåparet mot topptvåparet. Väljer att committa mig med en rejäl raise på floppen i hopp om att vara uppe mot AK, AQ eller någon typ av drag. Kändes lite surt efteråt att torska nästan ett inköp med en sån hand men som handen utspelade sig så kändes den svår att komma bort från. Känns som att jag måste försvara handen på den floppen och då blir den svår att lägga. Kommentera gärna.

** Game ID 1379771369 starting - 2007-05-12 13:04:17

** Mjollnir [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- hauken83 sitting in seat 1 with $14.30

- ez2cu2 sitting in seat 2 with $19.80

- HERO sitting in seat 3 with $16.35 [Dealer]

- alvini sitting in seat 4 with $42.15

- Gunni1975 sitting in seat 5 with $10.17

- ErikosBarbos sitting in seat 6 with $9.90

alvini posted the small blind - $0.10

Gunni1975 posted the big blind - $0.20

** Dealing card to HERO: :Td::Jc:

ErikosBarbos called - $0.20

hauken83 folded

ez2cu2 folded

HERO called - $0.20

alvini raised - $0.70

Gunni1975 called - $0.70

ErikosBarbos called - $0.70

HERO called - $0.70

** Dealing the flop: :Th::Jh::Ac:

alvini bet - $2.80

Gunni1975 folded

ErikosBarbos folded

HERO raised - $8.00

alvini went all-in - $38.75

HERO went all-in - $7.65

** Dealing the turn: :4d:

** Dealing the river: :Jd:

HERO shows: :Td::Jc:

alvini shows: :Js::Ah:

alvini wins $33.80 from the main pot

Länk till kommentar

Drog precis igång en rätt konstig freeroll på Boylepoker på Prima. $1000 i potten, 55 startande, 30 platser betalade, två st rebuys för $7,50 tillåtna första timmen. Hälften av spelarna vid mitt bord är disconnectade. Får se hur det går.

Länk till kommentar