eskimo Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 Hej! Jag ska snart börja med min uppsats och jag har valt att forska om Texas Hold'em. Uppdelningen ska vara som sådan: ----------- Inledning (t.ex lite om själva spelet, historia osv.) Avhandling ( Hur spelet går till ) Sammanfattning (Vad jag tycker, mina erfarenheter osv.) Källor. ------------ Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp om hur jag ska skriva som inledning.. Ge så många tips ni bara kan! Gärna länkar och dylikt! * RP - QoS * Citera
Nidson Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 Vad är det för nivå på uppsatsen? Har du tänkt dig någon frågeställning? Citera
eskimo Postad 6 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2005 Nivå? Max 15 sidor är den på Citera
MrZingo Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 Om det är en uppsats på gymnasienivå är det väl bara att kopiera en sida på nätet som handlar om Texas Holdem Citera
eskimo Postad 6 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2005 Ja det är gymnasienivå. Men att kopiera en sida från nätet fungerar inte, man ska ju skriva källor.. och tro mig, de kollar upp det. Jag ska skriva lite om historian om pokern också, när det börjades spela osv.. nån som har länk till nån sida där det står om pokerns historia? hittar ingen,, ska fortsätta leta på google nu.. Citera
Nidson Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 Böcker kan ju funka också, försök få tag på pokerhandboken, där har jag det för att det står en del historia. Super System II har även ett avsnitt om "the history of no-limit texas hold'em" Citera
Largo-Sama Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 I pokerhandboken av Dan Glimne står det historia och hur det ser ut i nutid, och om sm. Citera
Oscar? Postad 6 Februari , 2005 Rapport Postad 6 Februari , 2005 Får man vara nyfiken och fråga i vilken kurs du ska skriva en uppsats om poker? Citera
Tokstolle Postad 7 Februari , 2005 Rapport Postad 7 Februari , 2005 ta en omfattande pokerbok och skriv lite ur varje kapitel... Citera
Papa Kubo Postad 7 Februari , 2005 Rapport Postad 7 Februari , 2005 ta en omfattande pokerbok och skriv lite ur varje kapitel... Glimne-style alltså. Citera
eskimo Postad 7 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2005 Får man vara nyfiken och fråga i vilken kurs du ska skriva en uppsats om poker? Det var frivilligt vad man skulle forska om, så jag valde poker! Citera
KalleAnka Postad 7 Februari , 2005 Rapport Postad 7 Februari , 2005 skriv om död mans hand och varför den heter så.. kul inledning som du sedan kan utveckla Citera
Oscar? Postad 7 Februari , 2005 Rapport Postad 7 Februari , 2005 Får man vara nyfiken och fråga i vilken kurs du ska skriva en uppsats om poker? Det var frivilligt vad man skulle forska om, så jag valde poker! Okej. Lycka till! Som många redan gjort rekommenderar jag Pokerhandboken av Glimne. Citera
hansolo Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 eskimo: ja ska precis börja skriva en historia uppsats om pokerns historia, om du har lite tips på källor gällande historian så får du gärna dela med dig Citera
Schlyna Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 kopiera allt från nån sajt om nåt sen skriver du upp en herrans massa andra källor i din förteckning :> Citera
Hyler Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Sammanfattningar "så här spelar man poker eller Texas Holdem" vimlar det av, och sammanfattas på trettio sekunder i till exempel inledningen till avsnitt av WPT; "varjespelarefårtvåkort ochsåkommerdetfemtillpåbordet ochbästafemkortshandvinner". Roligare vore det med nån intressant vinkel, snarare än att rabbla fakta. Beskriv reglerna och lämpliga taktiker, spela sen en turnering (live eller online, kanske med Play Money) eller två och ge referat "I den här situationen hade jag triss mot Kalle78 som eventuellt hade stegdrag. I den här situationen satte KansasBob AAfish all in med par i kungar efter höjning." Eller iaktta ett high limit-bord. Eller beskriv intressanta situationer "Här trycker Gus Hansen in hundratusentals dollar med tia högt mot Esfandiaris par i sjuor. Här vinner Joe Hachem sju och en halv miljon, dollar, på 73 off suit." Ah, ser att du skulle skriva om pokerns historia. Även det vimlar det av "kommer av franskans poquer, kortlekens utformning kommer från ditten och datten, kabbåjsarna uppfann Holdem för att fler skulle kunna vara med och spela runt lägerelden, i filmen Cincinatti Kid spelar de stud som uppfanns av B.L.C. Bob på en flodbåt i Mississippi 1873 bla bla". Ta modern historia i stället, till exempel pokerns utveckling från skumraskaffärer till miljardindustri med TV-program och årets julklapp. Citera
Recommended Posts