Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Holdem No Limit - Level II (60/120) - 2006/12/03 - 16:55:04 (ET)

Table 36312328 57 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: ugotblufd (15170 in chips)

Seat 2: holdemtyro (8780 in chips)

Seat 3: gobears (10160 in chips)

Seat 4: Ab Babby (9150 in chips)

Seat 5: Myssion (9600 in chips)

Seat 6: JHBaptist (10460 in chips)

Seat 7: rudders (9480 in chips)

Seat 8: nycpokerguy9 (22320 in chips)

Seat 9: blackevil666 (5320 in chips)

rudders: posts small blind 60

nycpokerguy9: posts big blind 120

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [:Kd::Ad:]

blackevil666: folds

ugotblufd: folds

holdemtyro: calls 120

gobears: calls 120

Ab Babby: folds

Myssion: raises 480 to 600

JHBaptist: raises 480 to 1080

rudders: folds

nycpokerguy9: folds

holdemtyro: folds

gobears: folds

Myssion: calls 480

*** FLOP *** [:8c::2d::3h:]

Myssion: checks

JHBaptist: bets 1440

Myssion: folds

JHBaptist har varit väldigt tajt hittills. Synpunkter?

Postad

Utan att vara nått proffs så kan jag säga att AK, suite eller ej, är en hand jag förlorat för mycket pengar på efter missade floppar då jag försökt köpa potten / syna med för att träffa turn.

Med tanke på att FI är tight så skulle jag överge potten efter flop utan att tveka desto mer. Vet inte hur din image ser ut men jag skulle tro att så länge den inte är galen fisk så är du slagen 8 av 10 gånger här och kanske delad AK 1 av 10. Som sagt, rena gissningar men det är vad jag tror.

Postad

Du kan inte göra så mycket annat än att check-folda på floppen, och du har inget annat val än att syna preflop. Spelaren du möter har ett ganska högt pocket och värdebetar mot dig eller försöka reducera fältet. En del gör även detta spel med AK preflop, men då är det billigare turneringar.

Postad

för ett halvår sen va jag övertygad om att det alltid va AA eller möjligen KK å skulle då tom kunna kasta AK pre trots de hyfsade pottoddsen:)

men ja börjar undra har sett det lite väl ofta på sistonde att folk gör sådär även när blindarna e låga som i detta fall.

provade faktiskt att slå om mini tillbaka igen i nästan exakt samma läge nyligen. fi synade då bakom.

flop A hög å fi har AQ

undrar om det blitt nån trend i att minihöja för att representera monster trots att man egentligen informationsbetar med semistarkt.

jaja de gånger man haft KK i ditt läge brukar ju fi ha AA så du kunde inte gjort mkt mer än det du gjorde:)