Ripperkof Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Min första postade handanalys på PF så ha överseende. I lördags på CC i Stockholm utspelade sig denna hand. CG, Blinds 50/50 SEK Killen jag spelar handen mot pushade all-in 30 minuter tidigare med Q10os på 10-3-4 flop mot min KK och jag dubblade. Han motiverade att syna med Q10os mot min 6xBB-raise att det var hans "favorithand" Sitter i sen mittenpos och plockar upp AJ Fold fram till mig som höjer till 300 SEK Resterande av bodet foldar fram till samma kille som synar. FLOP: 8 A 9 Fi agerar först och trycker direkt all-in med ca 3800 SEK Beslut? Citera
sulla Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Read i övrigt? Hur var preflopsynen? Hur var allinnen? Skulle nog synat här men han sitter väl på stegdrag/färgdrag eller både och Citera
Juggernaught Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Tja, ligger en 700:. i potten och han trycker in 3800:-, nu vet jag inte hur spelet är på CC, men jag skulle inte vilja syna där utan ett set, alternativt två ruter med ruter A, men även det känns marginellt. Måste finnas bättre lägen o få in pengarna i mitten. Citera
baloobas Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Ärligt talat. Vi vet ju som sagt vad han mest sannolikt har. Men saken är ju att du inte ens leder så mycket över drag att det IMO är värt att syna. Dom gångerna du ligger efter kommer det kännas som den sämsta synen du gjort. Jag säger fold. Hade varit en helt annan sak, om potten hade varit på typ 3K från början. Citera
Thmsy Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Jag skulle hitta syn trots pottodds - Hans bet tyder mer på steg/färg drag än 2par/set. Å andra sidan så vore det skönt spel av honom om han slänger upp ett set efter att tidigare visat sin tomte-image med Q10. Citera
Ripperkof Postad 4 December , 2006 Författare Rapport Postad 4 December , 2006 Killen i övrigt var väl relativt lös, och iom tidigare handen när han tydligen är övertygad om att han leder med par i 10 och degar in direkt på samma sätt som denna hand så kan man väl klassa han som semifiskig. (Brax?) Citera
Bombapott Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Vet att vissa bygger immage genom att säga "tomtesaker" som Q10 är min favorit hand och dyligt så det är lite farligt att gå FÖR mycket på sånt men du var ju där så du vet väl... Tycker fold verkar helt ok...ÄR det en tomte så kommer nya och bättre lägen.... Bombapott Citera
Emilio Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Han har väl färg och stegdrag antaligen.. Citera
Ripperkof Postad 4 December , 2006 Författare Rapport Postad 4 December , 2006 Jag sätter honom precis som ni på ett drag eller ett svagare A. Syn. Turn 4 River 2 Perfekt Turn o river tycker jag och väntar mig att han vänder upp det bustade draget. Han visar : A 8 för tvåpar. Visst, jag spelade kanske handen väl aggresivt men tycker ändå jag var hyfsat rätt ute med tanke på hans tidigare spel. Synpunkter på mitt spel? Fi:s spel?? Citera
pisak84 Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 hans spel är väl okej eftersom du "borde" syna med ett A... å andra sidan kommer du alltid beta om du har ett A så check raise all in borde vara mer standard... ditt spel är väl okej går vika på floppen också, du har säkert lite mer att gå på men som du beskriver honom så bör syn vara okej. Citera
Ripperkof Postad 4 December , 2006 Författare Rapport Postad 4 December , 2006 Det är ju framförallt att han inte checkraisar, utan betar ut direkt som jag är ganska övertygad om att det är en draghand han har. Citera
andpet Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Jag skulle vilja påstå att du är som är utspelad i denna hand. Som tidigare talare har sagt: Även om någon gång då och då kommer leda kommer du vara slagen oftare, samt utdragen när du leder. För att denna syn ska vara +EV ska fienden vara totalt #¤% värdelös. Citera
Ripperkof Postad 29 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 29 Januari , 2007 Måste ju tillägga att jag var på gränsen till kanonfull också... Citera
Rebonius Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Tja, ligger en 700:. i potten och han trycker in 3800:-, nu vet jag inte hur spelet är på CC, men jag skulle inte vilja syna där utan ett set, alternativt två ruter med ruter A, men även det känns marginellt.Måste finnas bättre lägen o få in pengarna i mitten. Så du slänger A-8? Citera
eurythmech Postad 29 Januari , 2007 Rapport Postad 29 Januari , 2007 Nu är ju resultatet postat...buuu! För tidigt! Citera
Recommended Posts