Gå till innehåll

Bu hu - Pokern har blivit lotto.


inteillaalls

Recommended Posts

Vad har hänt med turneringspokern egentligen?

Ingen tar höjningar på allvar utan tycks tänka "jaså nu kostar det lite mer här" och synar med skräp, inte ens bra draghänder med odds. All-ins verkar mera locka till en "what-the-hell"-syn än "hm här är jag nog slagen"...

 

Jag whinar, javisst. Men pokerna har förändrats till det sämre. Allt oftare är det rebuy eller freeroll-dumheter i vanliga hyfsat dyra turrar. Är det så jävla många som ramlar in genom satelliter så det tycker de kan dumma runt och singla slantar varannan hand?

 

"Ja men anpassa spelet då, looser" säger ni. "Utnyttja tomtarnas brist på kickerkunskap". "I längden går du plus på dem" bla bla bla. Jag vet att det diskuterats förr, att det är just såna spelare man vill spela mot, inte bra spelare men jag har ingen lust att comitta hela min stack varje hand jag vill spela liksom.

 

Ärligt talat vete faan om det är värt tiden och mödan att fortsätta spela. Det gör ont. Jag finner ingen tillfredställelse i att klicka all-in och hålla tummarna som många verka göra nuförtiden.

 

Tack nu har jag skrivit av mig lite. Ni behöver inte alls svara på detta whine-inlägg. Lås gärna tråden... Jag tar en paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite ligger det ju i det.. folk har blivit generellt för kunniga... typexempel på poker numera...

 

 

tight lirare har spelat tight hela tiden. han e alltså jätte tight men spelar stora par och AK hårt. Hjälte synar med 56s då båda är deep i hopp om att ta en stor pott!

 

flop Q79 (två spader), tight lirare kan detta med CB och bettar givetvis ut, förvånande så pottar han ganska exakt. Hjälte tänker,... han vet att jag vet att jag vet.... men han kanske är TOM! (jag sätter han på AK, AA;KK;QQ). Nej, jag tar och chansar! jag har ju trots allt färgdrag.. jag REREJSAR!!! och då blir givetvis rerejsen så pass stor så att han comittar sig själv till potten eftersom hjälten vet att ingen kan klaga på hans allin syn sedan om fi ställer för att han har comittat tillräckligt stor del av sin stack på sitt hålsnurra+färgdrag. FÖR HAN HAR ALLTID MOTIVERINGEN ATT HAN TRODDE DE FANNS EN CHANS ATT FI VAR TOM ELLER SÅ PASS TIGHT ATT HAN LÄGGER NÅT AV PAREN!

 

 

så då smäller det på och hålsnurran sitter som sig bör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thefman,...nä, har inte sagt något annat. Jag sa bara att sån ser pokern ut, han får även odds för enbart färgdrag om han rerejsar i tron om att han har fold equity om fi ställer.

Samma historia med stegdrag osv..

 

..skulle den vara ljusår efter så skulle ju inte vilken rerejse i världen ge han odds för allin synen.. kontentan är att folk gör så med sina (nu sänker vi outsen) enbart färg och stegedrag för att dem kan inte släppa sina draghänder för allt i världen, dem vet att dem är upp emot ett överpar eller tom ett träffat överpar, men dem kan inte släppa sin dragbräda så de rerejsar så pass hårt att dem blir comittade.

sen har den ju en briliant ursäkt att skylla på om dem missar, 'jag var comittad', eller tvärtom om folket börjar whina på han då han träffar o scoopar. Att han innerst inne i huvudet visste att han inte kunde för allt i världen ta potten utan en syn hindrar han inte heller. Han lurar sig själv till att tro att han har +ev på potten pga en fold equity som inte fanns många gånger...

Alla vet att alla vet att alla vet liksom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste fistningen fick jag i en $75 dubbelstack på FTP med ~300 spelare. Ändå körde 80 procent av spelarna (även djupstackarna) som om det var en 8000pers-frirulle med typ $10,000 bounty på alla.

 

Jag har spelat länge, har massor praktik och teori i ryggen och är ingen duvunge liksom. Har bara noterat att allt fler kör what-the-fuck-poker allt oftare, norge-stylee liksom. Irriterande. Det är ju inte ens roligt på ett live cashbord när nån ap-rak jäkel ställer blint hela tiden. Man tar till sist en syn med en bra hand och får kuk ändå. Haha. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har hänt med turneringspokern egentligen?

Ingen tar höjningar på allvar utan tycks tänka "jaså nu kostar det lite mer här" och synar med skräp, inte ens bra draghänder med odds. All-ins verkar mera locka till en "what-the-hell"-syn än "hm här är jag nog slagen"...

 

Jag whinar, javisst. Men pokerna har förändrats till det sämre. Allt oftare är det rebuy eller freeroll-dumheter i vanliga hyfsat dyra turrar. Är det så jävla många som ramlar in genom satelliter så det tycker de kan dumma runt och singla slantar varannan hand?

 

"Ja men anpassa spelet då, looser" säger ni. "Utnyttja tomtarnas brist på kickerkunskap". "I längden går du plus på dem" bla bla bla. Jag vet att det diskuterats förr, att det är just såna spelare man vill spela mot, inte bra spelare men jag har ingen lust att comitta hela min stack varje hand jag vill spela liksom.

 

Ärligt talat vete faan om det är värt tiden och mödan att fortsätta spela. Det gör ont. Jag finner ingen tillfredställelse i att klicka all-in och hålla tummarna som många verka göra nuförtiden.

 

Tack nu har jag skrivit av mig lite. Ni behöver inte alls svara på detta whine-inlägg. Lås gärna tråden... Jag tar en paus.

 

Får ni mer svans nu när ni har dollars och är lite småkända? Eller är det ett liv av hämtmat och vitaminbrist, msn och bildskärmssolbränna?

 

Själv spelar jag för att få extrapengar att röra mig med, så jag slipper titta på räkningarna innan jag betalar dem liksom.

 

Anar en viss bitterhet här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...