elit3n- Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Hand #167440594 vid bordet: Tony 2 Startad: Sat Dec 02 17:01:29 2006 Har suttit vid bordet några timmar och sett FI-HÅKÅ spela väldigt löst preflop för att sedan skärpa sig något på de senare gatorna. gamblern: Kd,10d Pre-flop: ralph: Lägger mig HÅKÅ: Syna 2.00 eniew: Syna 2.00 gamblern: Höj 6.00 > Tar kommandot direkt då preflopsspelet vid bordet brukar vara löst och de flesta synar mycket. linkan101: Syna 6.00 pokerex: Lägger mig snoka23: Lägger mig bunz4: Lägger mig maku: Lägger mig Pappon: Syna 6.00 HÅKÅ: Syna 6.00 eniew: Syna 6.00 Flop (Board: As, 9d, Jd): Okej HÄRLIGT! floppar färgdrag och nötstegdrag med hålpipan. Avvaktar lite och väntar på att få action från FIs. Pappon: Passa HÅKÅ: Passa eniew: Satsa 4.00 gamblern: Syna 4.00 > Vet ju inte vad de andra gör, och en spekulativ hand som denna vill man ju ha så många som möjligt med på senare gator? linkan101: Höj 8.00 Pappon: Syna 8.00 HÅKÅ: Syna 8.00 eniew: Syna 8.00 gamblern: Höj 18.00 > Bygger upp potten lite lätt för att FIs ska få svårare att folda eventuella svagare händer på senare gator om draget sitter. linkan101: Syna 18.00 Pappon: Syna 18.00 HÅKÅ: Höj 28.00 eniew: Syna 28.00 gamblern: Syna 28.00 > Kan ju inte folda, höjning verkar inte vara det bästa här? linkan101: Syna 28.00 Pappon: Syna 28.00 Turn (Board: As, 9d, Jd, 5d): YES! Draget satt.. Pappon: Passa HÅKÅ: Satsa 22.00 eniew: Syna 22.00 gamblern: Höj 66.00 > Borde jag höjt mer här? Vill ju inte att de ska folda precis? linkan101: All in > Triss, tvåpar sätter jag honom på. Pappon: Lägger mig HÅKÅ: Höj 300.00 > Vad i tusan? Syna, folda eller självklar ALL-IN!? Tack för svaren säg gärna om jag spelade handen rätt hittils! Citera
eurythmech Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Vik preflop. Visst, folk är lösa, men hur många händer sämre än KTs finns? På flopp fattar jag inte riktigt vad du håller på med, men när någon höjer upp till 28 och det kommer tillbaka till dig har du en lätt push imo. Citera
elit3n- Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Postad 2 December , 2006 Vik preflop.Visst, folk är lösa, men hur många händer sämre än KTs finns? På flopp fattar jag inte riktigt vad du håller på med, men när någon höjer upp till 28 och det kommer tillbaka till dig har du en lätt push imo. Japp. Mitt floppspel är en aning underligt. Vad betyder "imo"? Citera
elit3n- Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Postad 2 December , 2006 in my opinion okej.. mer sånt tack =) Citera
edsf Postad 3 December , 2006 Rapport Postad 3 December , 2006 vik preflopp med 2 limpare, fin draghand på hand, stora stackar och fiskehavet svenska spel? Jag skulle då limpat. På turn har du given all-in. Citera
cluelessrookie Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Fold? Näää...allvarligt? Satt i liknande hand själv på SvS NL FR igår kväll och FI ställde på turn med 34 i färg när jag hade kung hög färg. Det är länge sedan jag sprang in i ett ess i en sådan situation på SvS. Känner igen ditt nick.... Cluelessrookie HÅKÅ: Höj 300.00 > Vad i tusan? Syna, folda eller självklar ALL-IN!? Citera
jeneqvist Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 på sin höjd limp reflop FR, känns lite SH att resa KTs i MP. Given push på flop och givetvis ännu givnare på turn, vik finns inte i detta läge... Citera
elit3n- Postad 6 December , 2006 Författare Rapport Postad 6 December , 2006 på sin höjd limp reflop FR, känns lite SH att resa KTs i MP. Given push på flop och givetvis ännu givnare på turn, vik finns inte i detta läge... Antar att diskussionen har haft sin gång nu, FI satt på A2 ruter. Inget att gråta över, han kunde ju suttit på Dam hög också. Citera
carl_nica Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Det kändes som att handen var en maskerad badbeat tråd. Synen är ju given. Citera
elit3n- Postad 8 December , 2006 Författare Rapport Postad 8 December , 2006 Det kändes som att handen var en maskerad badbeat tråd. Synen är ju given. Okej, men ibland är det svårt att veta om man gjort rätt, fel eller haft ett bad-beat.. det är iaf skönt att höra att jag iaf inte gjorde helt fel beslut Kan låta tråden dö.. Citera
styris Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 slå om pot på flop.. med så många med så får du syn av minst 1 lr 2,., mot omslag ställer du.. på turn given push direkt.. om du nu inte har reads så att du kan lägga andranöten men de finns som inte.. Citera
Kramsan Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Jag var helt säker på att detta var ett skämt medan jag läste HHn, men tydligen var det inte det. Wow säger jag bara Citera
elit3n- Postad 9 December , 2006 Författare Rapport Postad 9 December , 2006 Jag var helt säker på att detta var ett skämt medan jag läste HHn, men tydligen var det inte det. Wow säger jag bara menar du att jag spelade dåligt eller att jag hade så kallat bad-beat?? hajar inte riktigt Citera
Recommended Posts