Gå till innehåll

NLT - Betta turn?


Kenan83

Recommended Posts

Tja!

 

Här kommer en spännande hand, kändes bara som om jag kunde fått in mer pengar i potten :(

 

Inget direkt read på FI.

 

Bett på turn?

 

 

 

 

Full Tilt Poker Game #1340090112: Table Hargrove (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Holdem - 10:04:09 ET - 2006/12/02

Seat 1: TBS67 ($60.95)

Seat 2: skrew1981 ($47.45)

Seat 3: Kenan83 ($113.45)

Seat 4: MrSwingKing ($49.25)

Seat 5: Maklaren ($88.05)

Seat 6: RVRSTR8 ($49.55)

RVRSTR8 posts the small blind of $0.25

TBS67 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kenan83 [Jd 8d]

Kenan83 raises to $1.75

MrSwingKing folds

Maklaren raises to $5.50

RVRSTR8 folds

TBS67 folds

Kenan83 calls $3.75

*** FLOP *** [3c Js Jc]

Kenan83 checks

Maklaren bets $9.50

Kenan83 calls $9.50

*** TURN *** [3c Js Jc] [8c]

Kenan83 checks

Maklaren checks

*** RIVER *** [3c Js Jc 8c] [3s]

Kenan83 bets $25

Maklaren: omg fold preflop ffs

Maklaren: aj or something?

Maklaren folds

Uncalled bet of $25 returned to Kenan83

Kenan83 mucks

Kenan83 wins the pot ($29.25)

*** SUMMARY ***

Total pot $30.75 | Rake $1.50

Board: [3c Js Jc 8c 3s]

Seat 1: TBS67 (big blind) folded before the Flop

Seat 2: skrew1981 is sitting out

Seat 3: Kenan83 collected ($29.25), mucked

Seat 4: MrSwingKing didnt bet (folded)

Seat 5: Maklaren (button) folded on the River

Seat 6: RVRSTR8 (small blind) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fold preflop, vilka händer slår du?

 

Pre flopp slår jag inte många händer, men eftersom det inte kostar så mycket att få se en flopp och jag har en ganska dold hand vid träff så tycker jag det är en given syn. Sen så har jag och FI nästan dubbelt inköp.

 

Men visst, jag borde inte höjt pre, men jag måste ju syna hans raise eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Pre flopp slår jag inte många händer, men eftersom det inte kostar så mycket att få se en flopp och jag har en ganska dold hand vid träff så tycker jag det är en given syn. Sen så har jag och FI nästan dubbelt inköp.

 

Men visst, jag borde inte höjt pre, men jag måste ju syna hans raise eller?

J8s UTG, nja jag gillar det inte. visst kan man ha lite kul ibland med skit händer men utan read på fi så hade jag lagt mig efter hans re raise du vet inte om du får implicita, det är ju ingen mini raise direkt, han tripplar din höjning.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hans kommentar är ju skitkul

 

ffs fold preflop. lol

du kanske gillar att spela J8, det gör inte jag.

 

men gunnarn, de va ju i samma färg :)

 

Ok men nu när vi kommit fram till att du inte gillar att raisa pott med J8s UTG kanske kan du ge mig förslag hur jag får in hela hans stack nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Pre flopp slår jag inte många händer, men eftersom det inte kostar så mycket att få se en flopp och jag har en ganska dold hand vid träff så tycker jag det är en given syn. Sen så har jag och FI nästan dubbelt inköp.

 

Men visst, jag borde inte höjt pre, men jag måste ju syna hans raise eller?

J8s UTG, nja jag gillar det inte. visst kan man ha lite kul ibland med skit händer men utan read på fi så hade jag lagt mig efter hans re raise du vet inte om du får implicita, det är ju ingen mini raise direkt, han tripplar din höjning.

 

Man ska allså lägga även när man investerat nästan 5 BB i potten, FI har nästan 190BB i stacken och jag täcker han. Fan jag trodde J8s va helt ok hand :P

 

Vart går gränsen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Pre flopp slår jag inte många händer, men eftersom det inte kostar så mycket att få se en flopp och jag har en ganska dold hand vid träff så tycker jag det är en given syn. Sen så har jag och FI nästan dubbelt inköp.

 

Men visst, jag borde inte höjt pre, men jag måste ju syna hans raise eller?

J8s UTG, nja jag gillar det inte. visst kan man ha lite kul ibland med skit händer men utan read på fi så hade jag lagt mig efter hans re raise du vet inte om du får implicita, det är ju ingen mini raise direkt, han tripplar din höjning.

 

Man ska allså lägga även när man investerat nästan 5 BB i potten, FI har nästan 190BB i stacken och jag täcker han. Fan jag trodde J8s va helt ok hand :P

 

Vart går gränsen då?

jag säger inte att jag har rätt, någon kommer snart att idoit förklara mig :P, men det är iaf så jag hade gjort.

 

sen har du ju inte ens investerat 4bb i potten :P.

 

 

Ok men nu när vi kommit fram till att du inte gillar att raisa pott med J8s UTG kanske kan du ge mig förslag hur jag får in hela hans stack nästa gång.
jag hade betat flopp hoppats att han raisat dig med nåt högt par, men som handen spelades nu tycker jag du kan beta lite mindre på river, ca 18 tror jag är lagomt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Pre flopp slår jag inte många händer, men eftersom det inte kostar så mycket att få se en flopp och jag har en ganska dold hand vid träff så tycker jag det är en given syn. Sen så har jag och FI nästan dubbelt inköp.

 

Men visst, jag borde inte höjt pre, men jag måste ju syna hans raise eller?

J8s UTG, nja jag gillar det inte. visst kan man ha lite kul ibland med skit händer men utan read på fi så hade jag lagt mig efter hans re raise du vet inte om du får implicita, det är ju ingen mini raise direkt, han tripplar din höjning.

 

Man ska allså lägga även när man investerat nästan 5 BB i potten, FI har nästan 190BB i stacken och jag täcker han. Fan jag trodde J8s va helt ok hand :P

 

Vart går gränsen då?

jag säger inte att jag har rätt, någon kommer snart att idoit förklara mig :P, men det är iaf så jag hade gjort.

 

sen har du ju inte ens investerat 4bb i potten :P.

 

hehe trodde att jag höjde till 2.25 :P

 

Ok men nu när vi kommit fram till att du inte gillar att raisa pott med J8s UTG kanske kan du ge mig förslag hur jag får in hela hans stack nästa gång.
jag hade betat flopp hoppats att han raisat dig med nåt högt par, men som handen spelades nu tycker jag du kan beta lite mindre på river, ca 18 tror jag är lagomt

 

tack, ska testa det nästa gång :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asso det här gäller inte bara den här handen men..

 

jag har säkert läst posten tio tusen gånger men jag ser inte att han en enda gång men inte fan frågar han om han ska lägga pre en enda gång?

 

om han frågar om han ska betta turn, och ni svarar lägg preflop är det ett sådär halvbra svar va? spec om tio pers redan skrivit det i tråden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ju fråga dig vad en spelare höjer en UTG raise med?? Det kan inte vara särskilt många händer om spelaren är relativt uppmärksam, som lägst AK tror jag. En syn är sisådär, men det är djupa stackar och jag gillar J8,J9,68 och såna skithänder :)

 

Såååå, mitt tips är att beta rakt ut på flopen för att få det att se ut som ett medelhögt PP eller tillochmed QQ, AA-QQ kommer att reraisea, du synar och check/synar på turn.

 

Där har du ett spel där Fi kommer tro att han har dig och sätter dig på typ TT eller något liknande, mycket lättare att få in degen på rivern då än om man check/raisar på turn...

 

 

(men som vanligt får man väl bocka och buga om det kommer någon professor, men detta är mitt tips på hur jag hade spelat handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns nog inget sätt att få in mer pengar i potten. Han måste haft AK, han ger det en CB på floppen och förstår att du har en knekt eller sätter dig på QQ+. Sedan ger han upp potten.

Möjligen en halv pot bet på turn om han eventuellt satt på AKc. Som nu vågade han inte beta rädd för check-raise.

UI ger han upp på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...