Gå till innehåll

Roliga chatkommentarer!


laban333

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Laban skrev:
E du seriös med den frågan?

 

Jag är väldigt seriös med frågan. Nå låt höra motiveringen, jag är idel öra!

 

Varför ska man spela MER aggro med en 500xBB-stack vs en 50xBB stack NLT HU CG än vad man skulle göra med en 50xBB-stack vs en 50xBB-stack NLT HU CG?

 

Jag spelar så o det funkar finfint på lowstakes. Ju större stack desta bättre utgångsläge eller hur?

 

whgwawahgwaHAWGhwaGHWAGhWAGWHAGWAhAWawwa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laban skrev:
E du seriös med den frågan?

 

Jag är väldigt seriös med frågan. Nå låt höra motiveringen, jag är idel öra!

 

Varför ska man spela MER aggro med en 500xBB-stack vs en 50xBB stack NLT HU CG än vad man skulle göra med en 50xBB-stack vs en 50xBB-stack NLT HU CG?

 

Jag spelar så o det funkar finfint på lowstakes. Ju större stack desta bättre utgångsläge eller hur?

 

Det där är felaktigt roulette-tänk enligt mig.

Visst att du oftast vinner hela hans stack om du börjar med 10 ggr större stack.

Dock så när du INTE vinner hans stack vilket händer var tionde gången så är din förlust 10ggr större.

 

Spelar du sämre än honom = callar EV- allins så kommer du fortfarande vinna hans stack de flesta gånger, men nu kanske du bara vinner 8 av 10 ggr istället för 9 av 10.

 

Finns kanske andra anledningar att spela aggro som jag inte tog med i beräkningarna men jag kan tänka mig väldigt få tillfällen då ett EV- beslut är EV+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stackars laban....allt han ville var att dela med sig av en kul kommentar och så blev det så fel. Inte konstigt att "vanligt" folk som gör det bra på låga nivåer drar sig från att posta funderingar, tankar och ideér i forumet. Okey att skratta åt någons inlägg och göra lite narr...men att vara så otroligt spydiga, otrevliga osv hör fan inte hemma i nått forum alls!!!

 

Vet många många inlägg som blivit raderade av sämre grunder....så vart fan e alla moderatorer nu.....men det är klart..kanske man kan skriva vad som helst bara man är vän med en moderator :evil:

 

Och om man läser inläggen av de som sågar andra så skulle man tro att de minst spelar 10/20 NL och egentligen lever fint och bra av pokern.

 

Skulle gärna vilja se lite handposter av dem

 

 

Jag är ingen vinnande spelare och är ärlig med att jag backar men försöker iaf göra något åt det!!!

 

 

Sluta spela pokerproffs och låt för fan folk posta något utan att hänga dem!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och om man läser inläggen av de som sågar andra så skulle man tro att de minst spelar 10/20 NL och egentligen lever fint och bra av pokern.

Skulle gärna vilja se lite handposter av dem

Jag är ingen vinnande spelare och är ärlig med att jag backar men försöker iaf göra något åt det!!!

Sluta spela pokerproffs och låt för fan folk posta något utan att hänga dem!!!

 

Jag tror inte alls att en ödmjuk, orutinerad lowstakesspelare blir "flamad" på det här sättet utan det händer egentligen bara om man ska spela tuffing tillbaks och så att säga "lära pappa göra barn".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag är inte proffs o ska inte bli det, tjänar bra på lowstakes ändå, som sidoinkomst.

2. Kan nån moderator stänga av dom elaka?

3. ser inte vitsen med att ni ska fjanta på o skriva drygheter

 

När du kommer med tomtepåståenden som att det skulle vara sanningar för att sen inte kunna backa upp det med någon slags logik alls så får man väl förvänta sig att bli ifrågasatt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stackars laban....allt han ville var att dela med sig av en kul kommentar och så blev det så fel. Inte konstigt att "vanligt" folk som gör det bra på låga nivåer drar sig från att posta funderingar, tankar och ideér i forumet. Okey att skratta åt någons inlägg och göra lite narr...men att vara så otroligt spydiga, otrevliga osv hör fan inte hemma i nått forum alls!!!

 

Vet många många inlägg som blivit raderade av sämre grunder....så vart fan e alla moderatorer nu.....men det är klart..kanske man kan skriva vad som helst bara man är vän med en moderator :evil:

 

Och om man läser inläggen av de som sågar andra så skulle man tro att de minst spelar 10/20 NL och egentligen lever fint och bra av pokern.

 

Skulle gärna vilja se lite handposter av dem

 

 

Jag är ingen vinnande spelare och är ärlig med att jag backar men försöker iaf göra något åt det!!!

 

 

Sluta spela pokerproffs och låt för fan folk posta något utan att hänga dem!!!

 

När någon skriver uppenbart felaktiga analyser så tar man sitt ansvar och påpekar det. Det är större nytta för forumet i stort när dessa fel påpekas snabbt och effektivt. Laban visar prov på fundamentala pokerteoretiska brister och blir snäsig och dryg när folk frågar vad han baserar sin analys på. Självklart har Laban inget svar och får då stå sitt kast...

 

Tough love kallas det visst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska styra upp med en kommenta jag fick idag... på knapp visade sej AA, jag raisade 4 X bb, fick en reraise som jag bara synade.

 

Floppen visade A66, jag la en ganska lam bet för att inte visa styrka och fick all in - syn

...iaf killen visade 4 4

 

i chatten:

 

Man ur a faggot and u SUX

 

....skrattade lite faktiskt !

 

Svar: i agree, should fold youre all in baby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska styra upp med en kommenta jag fick idag... på knapp visade sej AA, jag raisade 4 X bb, fick en reraise som jag bara synade.

 

Floppen visade A66, jag la en ganska lam bet för att inte visa styrka och fick all in - syn

...iaf killen visade 4 4

 

i chatten:

 

Man ur a faggot and u SUX

 

....skrattade lite faktiskt !

 

Svar: i agree, should fold youre all in baby.

 

Det var säkert Glimne. Jag menar, hur kan du syna AI där? Den enda tänkbara hand Fi har måste väl vara 66?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte haft en enda analys här...de e inte en handanalystråd som ni verkar tro.

 

Well, du framförde dina ngt förvirrade teorier om fördelarna med att vara djupstackad mot småstackar i CG som om de var baserade på ngn form av analys.

 

Jag är dock inte förvånad över att så inte var fallet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utspelade sig tidigare idag på SvS, 1/2:- NL.

Har 2c3c och en höjer 5bb, floppen kommer 5h5dKh, och han betar pott = (AK med allra största sannolikhet, varpå jag höjer 60:- och han skriver följande i chatten innan han lägger sig):

 

"jaja, du har väl den där 5an då"

 

Men liksom...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utspelade sig tidigare idag på SvS, 1/2:- NL.

Har 2c3c och en höjer 5bb, floppen kommer 5h5dKh, och han betar pott = (AK med allra största sannolikhet, varpå jag höjer 60:- och han skriver följande i chatten innan han lägger sig):

 

"jaja, du har väl den där 5an då"

 

Skön read jag antar du hade på han om du är säker på att han har AK samt släpper den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utspelade sig tidigare idag på SvS, 1/2:- NL.

Har 2c3c och en höjer 5bb, floppen kommer 5h5dKh, och han betar pott = (AK med allra största sannolikhet, varpå jag höjer 60:- och han skriver följande i chatten innan han lägger sig):

 

"jaja, du har väl den där 5an då"

 

Skön read jag antar du hade på han om du är säker på att han har AK samt släpper den.

 

Alla är så vana att folk går allin på döda floppar med stål så han släpper allt utom 55 och KK där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är det inte så farligt att ta några underlägen när man är mkt djupare än motståndaren. Spelar man aggressivt och han stannar kvar på bordet så får man ju all hans sås så småningom så länge man täcker honom.

Du, jag, HU?

 

Edit: Insåg att inlägget var gammalt, och sen så förstod jag din ironi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...