Gå till innehåll

Ännu en varning för Ladbrokes!


Max Cady

Recommended Posts

Postade detta den 23 november:

 

Spelade ett par SnG's på Ladbrokes och måste varna för att klinten spökar, något som de på Ladbrokes var medvetna om då de meddelade via chatten att de hade problem med klienten. Både jag och mina motspelare blev ett flertal gånger foldade för att inte agerat i tid trots att vi gjorde det! Inte heelt kul när man sitter i blindsen och dessa är stora. Exempelvis ställde jag i SB när jag var shortstacked, varpå BB vann blindsen för att jag ansågs ej ha agerat i tid! Har mailat till Ladbrokes för att höra vad de har att säga om detta, nån form av kompensation borde ju vara på sin plats tycker man!

 

(för mer om detta läs: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=36924&postdays=0&postorder=asc&start=0)

 

Detta var svaret jag då fick från Ladbrokes:

 

Tack för ditt e-mail.

 

Vi kan försäkra dig om att problemen du hade med pokern inte berodde på Ladbrokes Pokers servrar, om så hade varit fallet att det varit

Ladbrokes Pokers servrar som orsakat problemen hade vi självklart tagit

fullt ansvar.

 

Observera att våra servrar är baserade i Gibraltar, så när du kopplar

upp dig mot oss, går du igenom upp till så många som 20 olika

Internetleverantörer för att nå våra servrar, varje gång du agerar i

pokern (call, fold etc.), går du igenom dessa leverantörer.

 

Om någon av dessa servrar har uppkopplingssvårigheter under tiden du

spelar, blir du omkopplad via en alternativ server istället, vilket tar

tid. Detta medför att du råkar ut för en time out (en time out är en minifrånkoppling, du blir inte nödvändigtvis frånkopplad från Internet,

uppkopplingen störs endast tillfälligt) vilket gör att du förlorar

uppkopplingen mot vår mjukvara.

 

Eftersom du råkade ut för en frånkoppling orsakad av tredje part, kan vi tyvärr inte ta ansvar då problemet är utom vår kontroll. Om det varit så att Ladbrokes servrar orsakat problemen skulle alla spelare ha

påverkats, och använder du vår funktion Playcheck kommer du att se att

spelare fortfarande var uppkopplade.

 

Frånkoppling orsakad av tredje part är en risk som tyvärr existerar om

man väljer att spela poker online.[/i]

:shock:

 

Betalar jag inte rake till Ladbrokes, det vill säga köper en tjänst av dom som inte fungerar fullt ut, som resulterar i att jag förlorar pengar?!

Om jag köper en vara, vilken som helst, och denna inte uppfyller det som man kan förvänta sig av den, ska jag då klaga hos underleverantören till den jag köpte varan av?! Det är ju fan helt sjukt! Det jag ville ha av dom var inköpen tillbaka dvs HELA $10!!! Det var tydligen aldeles för mycket för dom! :evil:

 

Idag (torsdag den 30 nov) var det dags igen. Följande hände:

 

Spelar en SnG HU och är täkt av FI. Jag betar ut på river och FI re-raisar mig all in varpå jag foldar...trodde jag ja!!! Ladbrokes tyckte tydligen att när man trycker på fold så betyder det syn! :evil::evil:

 

Nu är det fanimej sluspelat på Ladbrokes och jag varnar verkligen andra från att spela där då klienten verkar leva sitt eget liv och Ladbrokes väljer att inte stå för de problem man vet sig ha!!! Det är fanimej skandal att de blåser folk på detta sätt. Men det är klart, det är ju kanon för dom om spelen går snabbt så nya kan startas....

 

Faaan va förbannad jag är!!!!!!!!!!!!!! :evil::evil::evil::evil:

 

Och nej, det är inte det sketna småpengarna till inköp det handlar om, det är att de jävlarna gör precis som de vill...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på Max Cadys sida. Han kan inte kräva kompensation av tredje part för att han inte har något avtal med tredje part. Max har avtal med Ladbrokes och Ladbrokes med tredje part.

Jag hade samma problem med en internetleverantör för tre år sedan. Internet dog och var bort i 2 veckor. Min internetleverantör ville inte dra av typ 15€ från månadsräkningen för det var inte deras fel, felet var hos deras leverantör. Jag bytte genast internetleverantör och snackar alltid skit om den gamla till mina vänner. Min gamla internetleverantör har "förlorat" (missat) tusentals € för ynka 15€.

Max Cady ska straff Ladbrokes och byta pokersajt! Han sitter på pengarna och makten.

Om Max gillar Microgamings klient kan han ju byta till Betway eller Unibet?

Hejja Max!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ligger det till, om jag beställer en vara från ett företag och paketet försvinner på vägen till mig, vem står för kostnaden? Detta borde kunna gå under samma regler tycker man, eftersom en mellanhand orsakat problemet.

 

Jo så skulle jag gärna se att det var.. Men problemet blir ju att det bara är för dig att dra ut sladden så fort du ligger risigt till i en pott..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ligger det till, om jag beställer en vara från ett företag och paketet försvinner på vägen till mig, vem står för kostnaden? Detta borde kunna gå under samma regler tycker man, eftersom en mellanhand orsakat problemet.

 

Jo så skulle jag gärna se att det var.. Men problemet blir ju att det bara är för dig att dra ut sladden så fort du ligger risigt till i en pott..

Inte om det finns ett enkelt sätt att fastställa att en mellanhand faktiskt har orsakat problemet. Och det borde det finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ligger det till, om jag beställer en vara från ett företag och paketet försvinner på vägen till mig, vem står för kostnaden? Detta borde kunna gå under samma regler tycker man, eftersom en mellanhand orsakat problemet.

 

Jo så skulle jag gärna se att det var.. Men problemet blir ju att det bara är för dig att dra ut sladden så fort du ligger risigt till i en pott..

Inte om det finns ett enkelt sätt att fastställa att en mellanhand faktiskt har orsakat problemet. Och det borde det finnas.

Exakt! Och Ladbrokes har ju faktiskt erkänt att det var fel hos tredje part också.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på Max Cadys sida. Han kan inte kräva kompensation av tredje part för att han inte har något avtal med tredje part. Max har avtal med Ladbrokes och Ladbrokes med tredje part.

Jag hade samma problem med en internetleverantör för tre år sedan. Internet dog och var bort i 2 veckor. Min internetleverantör ville inte dra av typ 15€ från månadsräkningen för det var inte deras fel, felet var hos deras leverantör. Jag bytte genast internetleverantör och snackar alltid skit om den gamla till mina vänner. Min gamla internetleverantör har "förlorat" (missat) tusentals € för ynka 15€.

Max Cady ska straff Ladbrokes och byta pokersajt! Han sitter på pengarna och makten.

Om Max gillar Microgamings klient kan han ju byta till Betway eller Unibet?

Hejja Max!

 

Vilken leverantör var det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på Max Cadys sida. Han kan inte kräva kompensation av tredje part för att han inte har något avtal med tredje part. Max har avtal med Ladbrokes och Ladbrokes med tredje part.

Jag hade samma problem med en internetleverantör för tre år sedan. Internet dog och var bort i 2 veckor. Min internetleverantör ville inte dra av typ 15€ från månadsräkningen för det var inte deras fel, felet var hos deras leverantör. Jag bytte genast internetleverantör och snackar alltid skit om den gamla till mina vänner. Min gamla internetleverantör har "förlorat" (missat) tusentals € för ynka 15€.

Max Cady ska straff Ladbrokes och byta pokersajt! Han sitter på pengarna och makten.

Om Max gillar Microgamings klient kan han ju byta till Betway eller Unibet?

Hejja Max!

 

Vilken leverantör var det då?

Surfnet.
Var har ni fått det ifrån att Ladbrokes har avtal eller ansvarar för hela uppkopplingskedjan mellan spelare och deras servrar? Det vore ju helt omöjligt, så fungerar helt enkelt inte internet.
Sant. Men det sa ju inte Ladbrokes heller. Man måste utgå från att folk är idioter (som jag) som gillar att mucka. Nu finns ju risken att Max sticker och istället för ett ersätta han med några fjuttiga (?) dollars så går man misste om miljontals med dollars i rake som han skulle ha betalt i längden! ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som repris...

 

Hände exakt samma grej för mig på SS, med undantaget att jag hann spela en hand i en sng sen låste sig det för att öppnas när jag var auto-allin. Jag frågade kundservice om refund då alla andra SS fönster fungerade bra (jag multitablade).

 

Fick liknande dönick-svar från dem att det inte var deras fel, men tyckte väl att lite goodwill inte skulle skada, de har ju trots allt tjänat lite slantar på mig...men icke sa nicke

 

 

Men faktum är att ALLA gånger jag haft problem med Laddies har de betalt mig tillbaka min avgift, om det sen är skillnad på person o person det vet jag inte. Jag brukade nämligen spela väldigt högt där ett tag så jag har väl drivit in x antal 1000 dollar till dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...