Gå till innehåll

Är det här ett helt horibelt spel?


hampulito

Recommended Posts

Gjorde nyss någonting sjukt onödigt på svenska spel. nl 2,5/5kr Fullt bord.

Ni får ursäkta men jag vet inte hur man postar handhistorik så jag gör det bästa jag kan.

 

fi sitter i andra pos har 1100kr så som jag har uppfattat honom är han hyffsat tight.

Han höjer 20, alla foldar till mig, på näst knappen. qjs jag synar. Har 1300kr jag borde ha en tigth image, inte spelat mycket sissta timmen.

Alla bakom lägger.

 

Flop 5h7s8c

 

fi bets 30kr

hero raise to 75kr

fi calls 45kr

 

pot 165kr

 

turn 2d

 

Här är jag i princip säker på att han har jj+ men det räcker inte för mig inte, jag ska få honom att lägga den :evil:

 

fi cheks

hero bets 110kr

fi calls 110kr

 

pot 385kr

 

river 4s

 

fi bets 220kr

hero raise allin to 1000kr

fi calls

 

Han hade förstås qq. Men nu är frågan var det verkligen helt tokigt spelat? ok att spela qjs över huvdtaget är väll inte det bästa man kan göra.

Jag hade nog inte synat med qq där, han borde inte sätta mig på en total bluff. eller borde han det, i såfall varför.

Håll inte igen på kritiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nästan omöjligt att bluffa på lägre nivåer.

 

För att en sådan där grej ska kunna funka måste:

 

1, Han vara en bra spelare och kapabel att släppa överpar mot triss

 

2, Han måste ha hyfsad koll på att du spelat tigth

 

 

Jag hade nog inte synat med qq där, han borde inte sätta mig på en total bluff. eller borde han det, i såfall varför

.

 

Att försöka resonera kring sånt där är meningslöst. Utgångspunkten du ska ha är att han synar med nästan allt tills motsatsen är bevisad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har tight image så spelar han ännu rättare... för om du är tight så bör du ju inte ha synat med någonting såsom 22-88 som slår honom. Då är det troligare att du sitter på AA-TT/AK-AJ.

 

That aside: Är du *säker* på din tighta image? Spelar du QJs mot 4bb så är det väl ganska troligt att du spelar en hel del händer?

 

Men visst... vilket som är det en gråtande syn från hans sida. Problemet är bara att på de här lägre borden är det sällan helt fel. Väldigt vanligt att folk spelar tokbluffar såhär.

 

 

Edit: Sedan måste du förmodligen betta bra mycket hårdare om du ska få honom att lägga. 110 i en pott på 165 skrämmer nog inte bort ett överpar i händerna på en sådanhär spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror de flesta hade släppt QQ där, men du kanske tog din bluff lite väl långt ändå (+ att du inte har några egentliga outs)... Att gå All-In på rivern då han bettar ut 200 kr är inte bra, jag tycker han signalerar att han kommer syna ganska tunga raise... Vidare bör du som sagt betta mer på turn, 110 är för lite.

 

Du får väl se det som att du köpte information (väldigt dyrt) nästa gång då du har set eller 66 för stegen så vet du ju att han betalar av om du spelar likadant, so it´s not all bad :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var sjukt onödigt spelat. Jag vet ju att jag plussar bara jag spelar tight och helt rakt. Fick för mig att göra det här dumspelet för att det var sissta handen, innan jag skulle dra till jobbet. Endast därför jag synade med qjs.

Sen drog man till jobbet, på dåligt humör kraftigt ev- som telefonförsäljare.

 

Även en tight spelare synar väll en raise med 88 77 66 55 i late pos även kk AA slår honom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen det där sista-handen-syndromet, men om du är telefonförsäljare får du ingen sympati ;)

 

Ofta är det helt dödfött att försöka representera en hand för en spelare som inte är tillräckligt bra för att förstå eller agera på det han kanske innerst inne förstår. En fisk kan inte lägga ett pocketpar.

 

Det är en sån här snubbe man ska floppa set mot när han har ett par och gladeligen betalar ut hela sitt inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säljer egnetligen ingenting. Försöker bara få folk att kolla på gratis film i tre veckor utan att betala en enda spänn!

Men eftersom vissa är så sjukt trångsynta så kan det ställa till större problem än man kan ana.

Jag kan inte förstå det här hatet mot telefonförsäljare, jag tycker bara att det är roligt när de ringer till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...