Gå till innehåll

NL - Missad flop vid raise från tidig position


jna

Recommended Posts

Jag har spelat ett tag på Expekt och Ladbrokes. Efter att de första månaderna snabbt plussat 20 000 kr har jag nu nästan backat tillbaks till noll så när som på några tusen. Därför har jag nu övergett $2/$4 borden för att lära mig spelet från grunden på de lägre borden. Det går långa stunder bra, men i vissa situationer känner jag mig väldigt obekväm. Det gäller framförallt när jag raisat pre flop och sedan får en dålig flop i tidig position. Det typiska exemplet är AK med missad flop, men det finns fler situationer. Hur spelar ni i denna situation mot olika spelartyper? Man skulle givetvis kunna slippa undan genom att inte raisa t ex AK i tidig position, men det är väl inte bra poker, framförallt om det är AKs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan berätta hur jag hade spelat, även om jag inte är säker på att det är "rätt".

 

Om jag inte har någon koll på bordet och spelarna.

 

AK, raise preflop även vid tidig position. Om floppen missar bettar jag ut om det är få med i handen. Får jag omslag synar jag och check - fold på turn om det inte träffar där heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är absolut ingen expert, men jag tenderar att slänga iväg ett nästan-pot-bet om jag sitter i tidig pos med AK o missar floppen.. om inte...

 

- Floppen är HELT värdelös

- Det är en famoiljepott (för stor chans att nån träffat)

- Det sitter en riktig synstation med

 

För det mesta har man ju i alla fall 6 outs om man får syn. Får man motjuck är det ju bara att folda, och får man syn blir det ju en omdömesfråga på turn.

 

 

Gjorde faktiskt en variant nyss, riktigt dåligt spelat av mig. Missar floppen med AKs, checkar. Killen efter betar typ 1/4 pot, får en syn, jag check-raisar pot som bluff. Han synar, andra killen foldar. Slänger iväg YTTERLIGARE ett bet på turn som är blank. Han synar, jag tänker "shit vad dum i huvet jag är". River är ess. Jag checkar och hoppas han ska beta, vilket han inte gör (tyvärr). Han hade TP tills river, blev lagom sur. Otroligt dåligt spelat av mig men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på...

 

preflop:

 

Om jag öppnar raisar jag alltid (2-8bb beroende på hur många spelare, vad bordets standard-öppnings-raise är, hur jag spelat tidigare, shorthanded eller full ring etc). Om någon limpat så limpar jag med ibland (oftast inte).

 

postflop:

 

Hur många spelare synade?

Hur ser floppen ut? Är den riktigt otrevlig? Bra att bluffa på?

 

Bommar jag och har 3+ spelare emot mig så checkar jag.

Annars bettar jag förmodligen 3/4 pot, samma som jag bettar med överpar (beror på villka spelare det är).

Får jag syn saktar jag ner om jag inte träffar (oftast check/fold - beror på hur brädan ser ut).

 

Beroende på hur floppen ser ut och vem/vilka jag spelar mot så checkar jag även när jag träffar ibland för att mixa upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...