Swedish-Hero Postad 4 Februari , 2005 Rapport Postad 4 Februari , 2005 Som ny undrar jag....hmm det finns ju miljoner vägar att gå innom poker! Vad är lämpligt att satsa på TH kanske Multi,SnG,eller Cash! NL,PL ,eller FL! Man blir ju snurrig som ny! Ska man bli turnerings monster! eller ska man bli cash master! Vad tycker ni som är med i gamet, man ska börja, eller satsa på?? Mvh Undrande newb * RP och flytt till THe - QoS * Citera
Nickefik Postad 4 Februari , 2005 Rapport Postad 4 Februari , 2005 Den ende som egentligen kan svara på det är du själv. Eftersom du är nybörjare är det svårt för dig att veta dina starka/svaga sidor så det gäller väl att börja spela och se vad som passar dig bäst. Jag tror de flesta spelarna är bättre på en viss del av spelandet. Tex passar NL mig mycket bättre än FL. Sen så kan det gå i vågor när det gäller cash eller SnG´s, men jag skulle tro att jag är bättre på SnG´s. Spela mycket och av allt möjligt så får du snart en uppfattning om vad du ska hålla på med. Ta till dig det du är bra på det och kör på det. Citera
richardd Postad 4 Februari , 2005 Rapport Postad 4 Februari , 2005 Om du ska lira cash så tycker jag du ska börja med fixed. Dels för att du inte kans torska hela rullen på ett misstag, dels för att du vänjer dig väldigt bra vid att bli utdragen (då många synar) dvs får bra dissiplin. Det är bättre och vänja sig säkert vid spelet tycker jag. Jag började med fixed och gick över till PL. Annars så skulle jag föredra pot limit istället för NL därför du inte lika ofta utsätts för den där jobbiga "all in kan vara bluff", men det är ju som sagt helt upp till dig välj vad du känner för mest. Citera
Hjort Postad 4 Februari , 2005 Rapport Postad 4 Februari , 2005 Tror inte det spelar så stor roll, men texasspelen går nog snabbast att lära sig att inte spela vansinnigt dåligt. Huvudsaken är att du spelar något du tycker är kul och att du har råd att förlora ett par inköp utan att det gör något. Citera
Pedroboy Postad 12 Februari , 2005 Rapport Postad 12 Februari , 2005 Tror inte det spelar så stor roll, men texasspelen går nog snabbast att lära sig att inte spela vansinnigt dåligt. Huvudsaken är att du spelar något du tycker är kul och att du har råd att förlora ett par inköp utan att det gör något. Vill tillägga att det som är kul med att spela är att vinna. Så välj nått du vinner på. Jag tycker FL verkar vara svårare för att du måste spela fler händer där, i NL på låg nivå(0,25 0,5) går det att spela väldigt tight och ändå förbli en vinnare. Citera
Trolldeg Postad 13 Februari , 2005 Rapport Postad 13 Februari , 2005 Tror inte det spelar så stor roll, men texasspelen går nog snabbast att lära sig att inte spela vansinnigt dåligt. Huvudsaken är att du spelar något du tycker är kul och att du har råd att förlora ett par inköp utan att det gör något. Vill tillägga att det som är kul med att spela är att vinna. Så välj nått du vinner på. Jag tycker FL verkar vara svårare för att du måste spela fler händer där, i NL på låg nivå(0,25 0,5) går det att spela väldigt tight och ändå förbli en vinnare. Väldigt felaktigt påstående enligt mig. Spelar du för många händer i FL så KOMMER du att förlora. I NL däremot kan du spela nästan vad som helst om du är först in i potten och har ett hyggligt postflop spel. Citera
Recommended Posts