Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

...och kolla ifall det finns intresse att spela FL på söndag? :shock:

Dags att bryta NL-tyrannin! Vidare kanske horderna med nya betraktare vågar slå sig ner då också. Sjuka utdragningar utlovas ifall vi blir fullbord. :P

Postad

Vi har testat FL (fixed) och hade en av våra sämst närvarade spelkvällar... Nästa gång det kan bli aktuellt med Fixed är enligt schemat den 4/10 och då måste en majoritet rösta för det.

Det som jag funderar på är att ha fler rebuys då det blev en väldigt lyckad omgång sist vi hade det...

Postad

En rak höger blev det när du stack ut hakan, Vitae! ;)

Jag håller dock med dig, måste inte vara NL! För att citera Dave "Devilfish" Ulliott: "Any guy off the street with no experience can play no limit, but they stand no chance in pot limit."

För att inte ta Sklansky som menar att fixed limit är det enda spelet som kräver en fundamental förståelse för poker...

Eller Doyle som menar att no limit är "the only pure game left"...

Jag tycker man ska vara mänsklig...och vara allätare. :D

Note: För den som vill argumentera med mig "om vad som är det enda man kan spela" bör uppvisa bättre pokerförståelse och -resultat än någon av ovannämnda herrar... ;)

Postad
En rak höger blev det när du stack ut hakan, Vitae! ;)

Note: För den som vill argumentera med mig "om vad som är det enda man kan spela" bör uppvisa bättre pokerförståelse och -resultat än någon av ovannämnda herrar... ;)

Oh det är inte själva fixed som jag är emot, spelar det ibland på nätet, utan det faktum att intresset för att spela fixed har varit mycket lågt i föreningen. Jag skulle inte vilja hävda att jag har bättre pokerförsåelse eller resultat än ovannända herrar dock så bara för att något anses vara mer "rent" (kräver mer skicklighet) betyder inte att folk vill spela det, då skulle vi lika gärna kunna hålla turneringar i schack där det inte finns någon tur inblandat alls... Alltså är vi tillbaka till att det finns möjlighet att spela det vid två tillfällen till denna termin då folk får rösta mellan Fixed, pot eller Dealerschoice pot...

Postad

min enda kommentar här är att FL är så jävla tråkigt att man kan spy. att sitta och ha diciplin suger. slaska är livet!

Men om det finns ett intresse för att spela fixed så tycker jag att vi gott kan göra det. jag riggar en lite poll om detta och vi kan höra vad folk tycker på söndag.

Postad
Nu var det cashgame jag tänkte på. Kanske skulle varit lite tydligare. :)

Aha, det är ju bara att du startar ett sånt bord när du åker ur turneringen och de som är intresserade kan ju spela där... Vad hade du tänkt dig då 10/20, 20/40? Själv tror jag inte att jag är särdeles intresserad, Pot och Nl är roligare.

Postad

Vi får se hur många som vill vara med och vilken nivå de vill spela på. Med min ekonomi kommer nog inte 20/40 bli aktuellt eftersom jag då gärna skulle ha med några tusen. Spelar vi 5/10 eller 10/20 tror jag en del som annars skulle vara bisittare kanske vågar vara med också, och 8-10 pers hade varit guld. Att inte skrämma bort de som är nya till poker och i föreningen med för höga insatser tror jag är viktigt, särskilt som många är studenter utan fet plånbok eller bankrulle.

Vi borde kanske annonsera ut bordet vid början av turneringen ifall det är ett bord ledigt? (eller två, så att NL-nördarna får sitt också...;D )

Postad

FL som cashlir ibland då och då låter helt ok för mig. Då kanske man får behålla sina pengar lite längre för i det långa loppet skall de ändå transporteras till PHIDivine o hans ständigt växande rulle.... :roll:

Men jag tror ändå på NL som det stående spelet....