Gå till innehåll

NL - KT floppar tvåpar


spinner

Recommended Posts

Försöker egentligen bara plocka blindsen här, men fi synar och jag får en bra flopp.

 

Fi har tidigare ställt in på drag, och säkerligen bluffat en hel del då han har skyhög VPIP. Han verkar benägen att satsa hela stacken med TPTK. Å andra sidan har han haft en tendens att sakta ner lite då han sitter med något riktigt starkt.

 

Tvekar en stund att syna floppen när han ställer, men tror ändå inte att han skulle ställa med set etc. Känns som att jag leder.

 

Hade ni synat?

 

Hold'em NL ($0.50/$1.00)

 

Seat 4 is the button.

 

Seat 4: HERO ($170.50 in chips)

Seat 5:mooguul: ($35 in chips)

Seat 6: pokerarne ($105 in chips)

 

mooguul: posts small blind $0.50

pokerarne: posts big blind $0.50

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [Tc Kh]

HERO: raises to $4

mooguul: folds

pokerarne: calls $3

----- FLOP ----- [Td Kd 2h]

pokerarne: checks

HERO: bets $7

pokerarne: raises to $18

HERO: raises to $45

pokerarne: raises to $102.50 and is all-in

HERO: calls

----- TURN ----- [Td Kd 2h][3d]

----- RIVER ----- [Td Kd 2h 3d][3h]

----- SHOW DOWN -----

pokerarne: shows [Qd Jd] (A Flush, King high)

HERO: shows [Tc Kh] (Two Pairs, Kings and Tens, Three high)

pokerarne collects $205 from Main pot

 

----- SUMMARY -----

 

Seat 3: HERO showed [Tc Kh] and lost

 

Seat 6: pokerarne (big blind) showed [Qd Jd] and won ($205) with A Flush, King high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade gjort samma spel. Visst finns risken för set, men den känns inte så farlig. KK/TT känns osannolikt, dels för att du har två av varje, dels för att han förmodligen reraisat med de händerna (du skriver iofs inte vilken preflopraise-procent han har). Då återstår 22, vilket i och för sig inte är otänkbart, bara lätt osannolikt.

 

Då är det bra mycket mer sannolikt att han sitter på K2, AK, KQ/KJ, Kx eller steg/färgdrag. Just färgdraget är väl standard att lösa tomtar vill gå AI på. Av någon anledning är det säkra pengar för dem.

 

Så: Rätt spelat. Hoppas att han stannade länge nog så att du fick tillbaka pengarna (med råge ;) )!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just färgdraget är väl standard att lösa tomtar vill gå AI på. Av någon anledning är det säkra pengar för dem.

 

Så: Rätt spelat. Hoppas att han stannade länge nog så att du fick tillbaka pengarna (med råge ;) )!

Öh ja, för det var ju verkligen horribelt spelat av Fi.

 

EDIT: Och självklart hade jag synat, varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger ni om att överhuvudtaget tveka i dessa situationer? Antag att fi istället hade varit en duktig spelare. Hade ni synat lika lätt då?

 

Jag känner mig committad oavsett när jag höjt så pass mycket. Antag att jag istället reraisat till 30 på floppen och en duktig spelare hade ställt. Hade ni synat då?

 

Jag meshöjer ibland för att låta fi få se turn hyffsat billigt för färgdrag (dock inte så att han har pottodds), för att sedan pusha på turn. Detta för att få in pengar i potten av draghänderna som lätt lägger om jag pottar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...