Gå till innehåll

Sviktande NETeller support sinkar service!


kidane

Recommended Posts

Tjena

 

Vill få en tydlig bild av netellers s.k 24/7 service.

 

Är det någon överhuvudtaget som kommer fram med deras 00 800 **** 6343 nummer ?

 

Fick själv ringa 1403 nummret istället o vänta 20 minuter i telekö innan man kom fram.

 

Hur länge ska man behöva vänta på respons från deras supportmail?

 

Inväntar fortfarande på att mitt konto ska öppnas och att någon ge mig något tecken på att det processen är i gång eller om inget annat, avklarad (om nekad av någon anledning vill man gärna ha tid för att finna ny online banking).

 

Tack i förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mailade dem förrförra lördagen om att mitt konto stängts. Fick svar på mailet på måndagen där de sa att jag var tvungen att ringa dem.

 

Ringde, fick sitta i telefonkö i runt 15mins. Kom då fram till nån lagom entusiastisk tjej som frågade om mina detaljer o hemliga frågor o skit. Efter det kopplade hon vidare mig till säkerhetsavdelningen. Inget svar där. Så då sa hon att de skulle ringa upp mig.

 

Väntade 2 dagar, ingen ringde.

 

Jag ringde upp igen, 20 min i kö nu. Fick gå igenom standardproceduren med frågor, så kopplade hon vidare mig. Istället för att koppla tillbaka till henne när de inte svarade så bröts samtalet. Bara att ringa upp igen, bara 10 minuter kö nu, samma frågor och så gjorde hon så att hon ringde upp mig direkt istället för att skicka vidare. Och vips så var kontot upplåst igen.

 

Smidig support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är OT men jag skulle verkligen vilja ha svar:

Alla skriver att dom frågar om ens "hemliga fråga" när man ringer då kontot blivit spärrat. Jag har verkligen ingen aning om vad denna fråga eller vad svaret är. Jag brukar alltid skriva nått bogus i den rutan eftersom jag ändå inte glömmer lösenorden och inte vill att nån ska kunna utnyttja den frågan för att få reda på lösenordet.

 

Kontot har alltså inte blivit låst än men som förebyggande åtgärd borde jag nog ta reda på den där frågan och ändra svaret. Hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...