Gå till innehåll

NLT - TRN, Live, A8s på knappen


Djens

Recommended Posts

$200 slaskevent på CPC.

 

Jag har en jättelös image då jag och "All in" har suttit och skrålat och krökat hela turneringen igenom, samt visat upp en hel del "konstiga" kort.

Typ en spader tvåa på brädan 36KK utan ett spader på brädans om jag sköt flop o turn med. 25 spader hade jag :D

 

Rundfold till mig på knappen, jag har 5k, blinds 150/300-25

SB har typ 9k.

 

Plockar upp A8s, enf in hand o höjer till 900, SB som e en tight tjej som ändå verkar ha lite koll, troligen näst bästa spelaren på bordet efter mig :)

 

Hon ställer in 5k o sättermig allin, hon gjorde likadant förra varvet o har klagat på att jag slår mkt på knappen samt att jag stjäl för mkt.

 

A8s e ju bland min högre HD här, men kan jag syna? Det känns som om hon tänker på image etc så borde hon slå om här med ganska mkt allting.

syna 4k för att vinna 6k`?

 

Min jobbigaste tanke var helt klart: "Vad slår jag?"

 

Kuriosa:

Under handen så kallade Dealern Time!

Jag frågar honom om han får göra det.

Han frågar mig om han inte får göra det.

Charlie som e en av dealersen i kremsers team (Störtskön jänkare) säger ¨t dealern: "Nee, du får inte begära time"

Då vare gött :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har rätt i att hon är tight, så bör du nog vika. Även om hon är observant och noterar att du höjer för mycket, så kommer sällan omslaget från sb utan en hand i alla fall. Hon uppfattar dig säkert som att du kan tänka dig att gambla om hon slår om en andra gång, med tanke på din image.

 

Men visst kan du leda om du har tur, A7, A6, KQ, KJ, QJ, men inte mycket mer.

 

Saknar info om hur långt in i turneringen detta är.

 

Största felkällan känns som en krökad djens, så med tanke på det tycker jag att man ska vara extra försiktig, den insamlade informationen är inte så säker, och då blir det ännu enklare att vika. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon vill att du ska vika dig och sen kastar hon upp 25 i spader till dig och sen slutar du sno hennes blind :P

 

Och försöker du en gång till kommer hon att göra likadant och då sitter hon med AA :roll:

 

Den här gången är det alltså gambling som gäller. Vinner du den så är det slutkaxat vid bordet nästa gång du höjer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

När hon ställer andra gången så är det MER styrka än om det skulle va första gången, för hon vet ju att du nu synar med mer marginella händer. Det är ju nu hon som är den mer aggressiva att försvara sina blinds och borde därför inte ställa in med svagt A, KQ, KJ, QJ , eller lågt pp. Att du har agg image gör ju att fega människor (som hon uppenbarligen var) bara synar med marginella händer, även om det är felspel med stora blinds.

 

Jag hade en liknande själv på CPC 500$ event, när jag hade stealat på ett fullt finalbord med J3 i mittenposition, och "råkat" flippa upp korten (för att blindsen skulle snart höjas och då hade man varit committad mot många shortstacks reraise allin, och då skulle det varit dumt med råsteals som t.ex. med J3 och ville ha lite aggare image). Iaf nån hand senare plockar jag upp JJ och höjer i mitten pos, blir reraisad av Mad Turk, som just klagar på att jag stealar så mkt och därför måste reraisa. Både hade hyffsade stackar på lite över average och han täcker mig. Jag stekte iaf tills nån sa time, och foldade sen i och med att jag kunde utesluta många marginella reraise händer som 99,KQ o AJ och antog att han utnyttjade min agga image för att få spel med ett monster(vilket han antydde med sitt ursäktande tell).

 

Han hade iaf KK, och jag blev ju glad över min fold och hade hyffsad stack kvar och slutade 3:a ist för 9:a som jag hade gjort om jag hade loosat den all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...