Gå till innehåll

Gjorde jag rätt i att slowspela


pokernoerden

Recommended Posts

Då var jag shortie. Eftersom jag var tiltad gick jag all-in direkt efter när jag hittade A 10. Round fold, vann blindsen.

 

Sen A9s, jag kollar på en flop och A53 går en absolut shortie all-in på. Och en callar, tiltad som jag är callar jag oxå!? All-inaren visar upp A7, callaren QQ och jag vinner den potten så uppe på 4,5k.

 

Nu har jag raisat 3x irad och då hittar jag AA, raisar lite lätt och skriver; "FUN IT IS TO STEAL BLINDS" Får då en re-raise all-in, jag synar och han visar AK. Inget hjälper honom och från att vara shortie, 70% average går jag till att vara chipleader i turren. Wish me good luck! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har:QT

Uppe emot chipleader som är lös.

Flopp:AKJ

Han betar ut 300, mini-raisar till 600. Ville minislowspela.

Turn:T

Mini-raise.

River:Q

Han all-in, jag callar och split pot.

 

Skulle jag varit mer aggresiv?

 

Att mini-raisa med nötstegen är ju ett underbart fint fisk-spel, men det kanske funkar mot de motståndet. Nu får vi inte veta vad som har hänt preflop men jag hade spelat den hårdare om det var aggresivt spel preflop. Han har säkert inte missat en sån flop och om han har AK-AJ eller triss eller nått så kommer du få betalt, så in med så mycke deg som möjligt på floppen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...