Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade en TH NL 10$ SnG häromdan där följande händer:

2a handen som dealas ut...

Sitter UTG+1 och får 1010, varpå jag raisar till 75.

4 personer ser floppen som kommer 269 rainbow...

Jag är första att agera och bettar 150 för att se var jag står och alla lägger sig utan någon som helst betänketid. Orsaken var att jag ville inte att händer som AK, AQ,AJ osv osv skulle dra ut mig...

Här skriver då en kille i chatten "That was the strangest pokerraise I have ever seen"... Fick mig att fundera lite. Är min bet verkligen så konstig eller gör jag rätt? Jag menar, bettar ju halv pott ungefär...

Idéer? Synpunkter? Repost? Rubrikpill?

/TF

Bjuder på lite rubrikpill också ;)

//Hickmott

Postad

Nä ja tycker inte de va nå spec konstigt me de.

Ja brukar iof alltid betta pot om ja ska betta när ja spelar turneringar.

Ja tycker kanske du kunde smällt på lite mer. du har ju ändå överpar, ja hade bettat pot. :) men som sagt de gör ja ju jämt

Postad

Jag tycker att det var ganska standard jag. Så där brukar jag också köra. Bättre att ta potten nu än att ge en massa drag gratiskort. Ett överpar är ju inget man kan mjölka med direkt.

Dessutom får du en ganska schysst pott, med ett relativt litet bet. Bra spelat säger jag.

//Hickmott

Postad
Bättre att ta potten nu än att ge en massa drag gratiskort. Ett överpar är ju inget man kan mjölka med direkt.

Sammanfattar alldeles utmärkt vad jag vill säga.

Du spelade helt rätt. Du vill ju inte ha syn av någon som drar med AK eller liknande. Kommer ett överkort upp på turn så blir det jobbigt. Bättre då att alla lägger sig och du vinner en helt okey pott.

Postad

Skönt att höra att man hyfsat rätt ute då. Kommentaren gjorde mig något förvånad. Tjötar gärna i chatten men jag går sällan, eller aldrig, på offensiven eller defensiven. Det ger aldrig nåt och man blir bara distraherad...

/TF - tack för snabba svar förresten... Kamma er och skaffa ett jobb ;)

Postad
Här skriver då en kille i chatten "That was the strangest pokerraise I have ever seen"...

Killen har uppenbarligen inte riktigt koll. Så här skulle jag ha svarat i chatten:

"It wasn't a raise, I was first to act and made a BET"

;)

/Besserwissern

Postad
Här skriver då en kille i chatten "That was the strangest pokerraise I have ever seen"...

Killen har uppenbarligen inte riktigt koll. Så här skulle jag ha svarat i chatten:

"It wasn't a raise, I was first to act and made a BET"

;)

/Besserwissern

Hahaha... Måste lära mig att bli mer tyken mot främlingar!!! Som det är nu är det bara mina arbetskollegor, min sambo och mina närmsta vänner som får ta del av min svada ;)

Hmmm, "arbetskollegor... sambo... vänner..."??? När tusan skaffade jag mig ett liv egentligen...

/TF - *går iväg o funderar*