Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.. snabb fråga.. jag spelade på ganska låga nivåer.. å var plussande.. och tog ut pengar.. för att ja behövde dem. Nu har ja ett jobb och en annan situation.

Pengarna på de lägsta nivåerna betyder inget nu.. så det är varken kul och jag kan inte spela bra.. bara slaskar iväg dem.. för att det kvittar.

Men nu vill ja kolla om ja kan få in extra pengar på pokern.. men måste gå upp från typ 0.15/0.25 till högre. jag kommer bara kunna lira typ 2-3 timmar ett par ggr i veckan. och vill hitta en nivå där pengarna betyder lagom mkt. jag tänkte mig typ 0.5-1.

Hur har ni gjort när ni typ gått från student till knegare. Man har mindre tid.. å mer pengar.

Jag tänker inte gneta till mig en rulle.. för de nivåerna.. utan börja där lika plötsligt som min ekonomi förändras. för jag kommer inte ha motivationen att gneta mig dit.

Har detta funkat för några? vad ska man tänka på? Jag tänkte typ kolla om ja kan va vinnande på en nivå som ger lön för mödan .. annars lägga av

Postad
Hej.. snabb fråga.. jag spelade på ganska låga nivåer.. å var plussande.. och tog ut pengar.. för att ja behövde dem. Nu har ja ett jobb och en annan situation.

Pengarna på de lägsta nivåerna betyder inget nu.. så det är varken kul och jag kan inte spela bra.. bara slaskar iväg dem.. för att det kvittar.

Men nu vill ja kolla om ja kan få in extra pengar på pokern.. men måste gå upp från typ 0.25/50 till högre. jag kommer bara kunna lira typ 2-3 timmar ett par ggr i veckan. och vill hitta en nivå där pengarna betyder lagom mkt. jag tänkte mig typ 0.5-1.

Hur har ni gjort när ni typ gått från student till knegare. Man har mindre tid.. å mer pengar.

Jag tänker inte gneta till mig en rulle.. för de nivåerna.. utan börja där lika plötsligt som min ekonomi förändras. för jag kommer inte ha motivationen att gneta mig dit.

Har detta funkat för några? vad ska man tänka på? Jag tänkte typ kolla om ja kan va vinnande på en nivå som ger lön för mödan .. annars lägga av

Att ta det enorma :lol: steget från NL50 till NL100 borde kanske inte påverka din syn på pengarna som vinns alt. förloras eller?

Edit: såg att det stod NL 25 nu men argumentet håller halvt ändå... inte lika bra dock

I övrigt tror jag inte anpassningen en nivå upp är ngt som helst prob. :cry:

Postad

För att förtydliga å slippa 200 dryga svar.. så är det två saker jag vill åstakomma.

1: fortfarande vara vinnande

2: ha samma spänning över potterna.. som gör att ja spelar bra

det måste vara många i denna situation. Studenter med mkt tid som grindat på låga nivåer.. långa sessioner.. å sedan fått jobb och lite tid..

jag vill göra ett försök att inte lägga av me pokern .. va gör jag?

Postad

avsätt en summa pengar som du anser dig ha råd att förlora och helt enkelt testa om du är vinnande på exempelvis NL100, kanske även kan tänka lite mer på tableselections än du möjligen behövt göra på lägre nivåer. Använd pt för att enkelt hålla koll och analysera ditt spel...

Lycka till!!!

Postad
avsätt en summa pengar som du anser dig ha råd att förlora och helt enkelt testa om du är vinnande på exempelvis NL100, kanske även kan tänka lite mer på tableselections än du möjligen behövt göra på lägre nivåer. Använd pt för att enkelt hålla koll och analysera ditt spel...

Lycka till!!!

Precis de råd jag skulle ge. Att hitta bra bord med gott om fisk på är givetvis alltid viktigt, men dock lite extra när man börja känna på en nivå för att hitta lite självförtroende just i övergångsfasen.